Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Anbefalte innlegg

Hei,

Har nettopp kjøpt ny kjøpt ny selvbyggermaskin og kjøpte en BenQ XL24200T skjerm til den. Jeg har satt maskinen sammen og koblet til skjerm og instalert drivere. Skjermen funker fint, men den ser ikke ut som en skjerm til 2500 kr. Den har dårlig kvalitet på bildet, og støtter ikke 120Hz slik den skal, viser bare 60Hz. Det ser litt ut som når jeg kobler macen til tven, lav kvalitet HD. Hva gjør jeg galt?

PS: Kan nevne at jeg har en benq skjerm en GL24 something something, og den ser bedre ut enn XL'en, noe som er litt spesielt i og med at den koster ca 1500.

Maskin:

intel core i7 cpu

16gb ram

sapphire radeom hd 7970 ghz 3gb gpu

256 gb ssd

corsaiir 850w psu

Endret av Banditsigurd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

BenQ XL er ingen kvalitetsskjerm. Den er lagd for 120Hz gaming, ikke for perfekte farger. Jeg må si folk overdriver over bildekvaliteten på komplett osv. For er man vant til en god IPS skjerm, er det vanskelig å gå til noe som den BenQ'en. Hvis man ikke spiller FPS spill finnes det langt bedre alternativer, også i den prisklassen.

Jeg sier på ingen måte at BenQ XL er en dårlig skjerm. Tvert imot, til sitt formål er den ypperlig, men man får desverre ikke i pose og sekk.

Lenke til kommentar

BenQ XL er ingen kvalitetsskjerm. Den er lagd for 120Hz gaming, ikke for perfekte farger. Jeg må si folk overdriver over bildekvaliteten på komplett osv. For er man vant til en god IPS skjerm, er det vanskelig å gå til noe som den BenQ'en. Hvis man ikke spiller FPS spill finnes det langt bedre alternativer, også i den prisklassen.

Jeg sier på ingen måte at BenQ XL er en dårlig skjerm. Tvert imot, til sitt formål er den ypperlig, men man får desverre ikke i pose og sekk.

Problemet er at jeg ikke får 120Hz, og at den helt tydelig har dårligere bildekvalitet enn GL2450 som er vesentlig billigere. Jeg forventer ikke at den skal være gud inkarnert i skjerm form, men jeg tror den er bedre enn min gmale 4:3 skjerm som jeg kjøpte for 7 år siden.

Lenke til kommentar
Problemet er at jeg ikke får 120Hz, og at den helt tydelig har dårligere bildekvalitet enn GL2450 som er vesentlig billigere. Jeg forventer ikke at den skal være gud inkarnert i skjerm form, men jeg tror den er bedre enn min gmale 4:3 skjerm som jeg kjøpte for 7 år siden.

Da er det definitivt noe galt. Prøvd annen kabel, annen utgang? Oppdatert skjermkortdrivere?

EDIT: Ser du skrev hdmi lenger opp... Bytt kabel ;)

Endret av EvenAug
Lenke til kommentar

Hva med å lese manualen..??

Hvis 120 Hz ikke er tilgjengelig på menyene dine, må du undersøke følgende:

• kontroller at DVI-D Dual Link-kabelen er riktig koblet til datamaskinen og skjermen

• kontroller at prosessoren støtter 120 Hz

• kontroller at spillet støtter 120 Hz

Bruk DVI. Mener til og med at det ligger med i esken...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...