Gå til innhold

Kutter kanter når jeg skriver ut i 10 x 15 cm fra Photoshop CS6

Anbefalte innlegg

Prøver å lage et julekort her i format 10 x 15 cm. Går inn i Photoshop og velger "new -> custom" med W: 10 cm, H: 15 cm. Lagrer bildet i jpeg som vanlig og skal skrive ut og da kommer problemet. Alt ser fint ut på preview og velger "Tilpass bilde til ramme", men når utskriften kommer har den kuttet litt på sidene alle veier ser det ut som slik at teksten min kommer altfor nære kanten. Skjønner ikke hvorfor den gjør det?? Har riktig 10x 15 cm fotopapir i også. Det virker nesten som om 10x15 cm i photoshop egentlig er litt større enn 10x15 og at den ikke klarer å tilpasse bildet til fotopapiret. Noen tips her? Har styrt med dette i hele kveld og haster litt.

Dette er en Epson PX710w forresten

Ps. Har også prøvd å skrive ut rett fra photoshop, men samme skjer

Endret av smurfine
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd å skrive ut fra PS og velge "Scale to fit media" i printdialogen? Pass også på å velge riktig papir i skriveren, det finnes en del papir beregnet på kantløs utskrift hvor man skal rive av kantene etterpå, mulig det kan påvirke hvor langt ut mot kanten den skriver.

Lenke til kommentar

Printer modulen i Photoshop har alltid vært noe hærk. Utrolig at de enda ikke har fikset den. Har utallige ganger hatt samme type problemer som deg + farge problemer.

Min løsning; Bruk det programmet som følger med printeren. De gjør sjeldent feil (min erfaring er Canon printer program så jeg vet ikke hva som følger med Epson).

Hvis du har Canon kamera så kan du printe fra Digital Photo Professional.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Printer modulen i Photoshop har alltid vært noe hærk. Utrolig at de enda ikke har fikset den. Har utallige ganger hatt samme type problemer som deg + farge problemer.

Min løsning; Bruk det programmet som følger med printeren. De gjør sjeldent feil (min erfaring er Canon printer program så jeg vet ikke hva som følger med Epson).

Hvis du har Canon kamera så kan du printe fra Digital Photo Professional.

Klarte å fikse problemet rett etter jeg skrev her, glemte å oppdatere posten, men jeg lastet ned Epson programvare og nedjusterte bildet til 95% og da funket det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...