Gå til innhold

Er det mulig å stoppe en betaling som er gjennomført i nettbank?

Pallantir

Anbefalte innlegg

Jeg skal selge en bil i morgen, og naturlig nok er det vrient for kjøperen å fikse kontanter i helga. Men han vil komme til meg og betale på nettbank mens jeg ser på. Det var ikke noe ved fyren som virket merkelig, han har vært og sett på bilen, veldig grundig og nøye, og ingenting gjorde meg det minste mistenksom. Jeg lurer bare på om det går an å trikse sånn at jeg ser betalingen, men så stopper han den mandag morgen. Da mener jeg en gjennomført betaling, ikke en betaling som er lagt i kø med gjennomføring en annen dag. Jeg tror ikke det er mulig, men kanskje noen vet det sikkert?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis pengene er trukket fra konto så er det i utgangspunktet ikke mulig å gjøre dette selv.

men, - det er egentlig ikke det du spør om, fordi det blir ikke kjørt noen bank-transaksjoner i helga, så disse pengene vil uansett ikke bli trukket fra hans konto før første kjøring mandag morgen(før åpningstid)

Så frem til dette kan han gjøre hva han vil med den transaksjonen ja.

Lenke til kommentar

Hva slags bank gjelder det? Jeg har hørt om at det kan gjelde Scandia-banken, det var derfor jeg stilte spørsmålet. For sånn er det ikke i min nettbank (Sparebanken Sør). Der er det sånn at man ikke kan ta tilbake en betaling når den er lagt inn med dagens dato, selv om den ennå ikke er kjørt.

Lenke til kommentar

De hadde åpent, ja. Det tenkte jeg aldri på engang, i Sparebanken er det aldri lørdags- og søndagsåpent. Jeg snakket med en hyggelig dame der som sa at så lenge betalingen ble utført som en "straksbetaling", i motsetning til en "forfallsbetaling", ville det være umulig å gjøre noe med den, og pengene ville dukke opp ganske øyeblikkelig på kontoen. Så da er jeg fornøyd!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...