Pallantir Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 Jeg skal selge en bil i morgen, og naturlig nok er det vrient for kjøperen å fikse kontanter i helga. Men han vil komme til meg og betale på nettbank mens jeg ser på. Det var ikke noe ved fyren som virket merkelig, han har vært og sett på bilen, veldig grundig og nøye, og ingenting gjorde meg det minste mistenksom. Jeg lurer bare på om det går an å trikse sånn at jeg ser betalingen, men så stopper han den mandag morgen. Da mener jeg en gjennomført betaling, ikke en betaling som er lagt i kø med gjennomføring en annen dag. Jeg tror ikke det er mulig, men kanskje noen vet det sikkert? Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 Jeg ville da ventet til mandag. Si at du måtte i et selskap, og at du er ledig på mandag. Ta da med kjøper ned på banken og få han til å ta ut penger til deg.. Cash der og da, og bilen er hans.. Problem løst Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 24. november 2012 Forfatter Del Skrevet 24. november 2012 Det var ikke det jeg spurte om, og av god grunn: Det går ikke. Jeg reiser bort i morgen kveld og kommer ikke tilbake igjen lille julaften. Og denne bilen har jeg prøvd å få solgt i et halvt år nå. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 Hvis pengene er trukket fra konto så er det i utgangspunktet ikke mulig å gjøre dette selv. men, - det er egentlig ikke det du spør om, fordi det blir ikke kjørt noen bank-transaksjoner i helga, så disse pengene vil uansett ikke bli trukket fra hans konto før første kjøring mandag morgen(før åpningstid) Så frem til dette kan han gjøre hva han vil med den transaksjonen ja. Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 24. november 2012 Forfatter Del Skrevet 24. november 2012 Hva slags bank gjelder det? Jeg har hørt om at det kan gjelde Scandia-banken, det var derfor jeg stilte spørsmålet. For sånn er det ikke i min nettbank (Sparebanken Sør). Der er det sånn at man ikke kan ta tilbake en betaling når den er lagt inn med dagens dato, selv om den ennå ikke er kjørt. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 Jeg bruker skandiabanken selv og der kan du gjøre hva du vil med transaksjoner frem til de er trukket (det kan du iogforseg i de andre bankene mine også) Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 24. november 2012 Forfatter Del Skrevet 24. november 2012 Jeg fant ut at han har DNB. Jeg har også en konto i DNB, så hvis jeg får ham til å overføre pengene til den kontoen, bør det vel i prinsippet gå øyeblikkelig? Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 Det tryggeste er nok at han overfører penger til deg, også kan han komme å hente bilen når du har pengene på kontro. Hvis du skal bort så kan du jo levne nøklene hos familie/venner. Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 24. november 2012 Forfatter Del Skrevet 24. november 2012 Det er ikke mulig med noen andre varianter her, dessverre. Men jeg la til en nettopp, at det vi begge har konto i DNB. Går det ikke øyeblikkelig da? Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 Ja, det skal gå øyeblikkelig når det er samme bank. Jeg solgte en bil en gang da begge hadde Sparebanken.. tok vel ca. 5 min. Og det var på en lørdag. Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 24. november 2012 Forfatter Del Skrevet 24. november 2012 Satser på at det funker, da. Takk! Lenke til kommentar
Rikken1969 Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 Ta kontakt med DnB på 04800. De er åpne døgnet rundt og der får du svar på det du lurer på. Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 24. november 2012 Forfatter Del Skrevet 24. november 2012 Jøss, jeg trodde ikke de hadde åpent nå. Takk! Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 24. november 2012 Forfatter Del Skrevet 24. november 2012 De hadde åpent, ja. Det tenkte jeg aldri på engang, i Sparebanken er det aldri lørdags- og søndagsåpent. Jeg snakket med en hyggelig dame der som sa at så lenge betalingen ble utført som en "straksbetaling", i motsetning til en "forfallsbetaling", ville det være umulig å gjøre noe med den, og pengene ville dukke opp ganske øyeblikkelig på kontoen. Så da er jeg fornøyd! Lenke til kommentar
Rikken1969 Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 Godt du fikk avklart det du lurte på! Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 24. november 2012 Forfatter Del Skrevet 24. november 2012 Jeg vil gå så langt som til å si "deilig", for da blir jeg kvitt bilen etter lang tid og trenger ikke bekymre meg for at pengene ikke skal komme inn. Lenke til kommentar
Rikken1969 Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 Da er det bare til å sprette champisen og feire!! Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 24. november 2012 Forfatter Del Skrevet 24. november 2012 Jeg er nok litt mer ølmann (og smånerd...), så det blir Heineken og Star Trek Enterprise i kveld! Lenke til kommentar
Rikken1969 Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 Høres ut som en glimrende kombinasjon! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå