tomsi42 Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 Takk for et trivelig treff; her kan vi legge ut bilder etter hvert som de er klar. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 (endret) Takk for et hyggelig treff. Her er noen av mine: Steinansikt En sjelden varmekilde Nymotens julepynt Nymotens pynt Øyne eller pupper? Nymotens julepynt, closeup Led-lys på barrikadene Endret 24. november 2012 av Andreasfe 2 Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 Hyggelig, ja. Jeg ble faktisk uvel av all kakakoen... Jeg har forøvrig luen du glemte, AndreasFe! Noen av mine bilder: Fra nye Oslo Hvor mange Akamister skal til for å ta et bilde? Svar: To Akamister ser 3D Farlig god Noen flere bilder her. 2 Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 (endret) Jeg har forøvrig luen du glemte, AndreasFe! Supert. Kosta sikkert 49 kr. på H/M en gang i tiden. Jeg stikker bortom U7 på mandag, hvis du gidder å ta den med på jobb. Forøvig artige bilder av gjengen rundt Randi og 500mm, samt Tom og Eirik med 3D-briller Endret 24. november 2012 av Andreasfe Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 Flotte bilder Andreasfe Er ikke lenge siden jeg var på Aker Brygge selv og knipset bilder. Hva slags optikk foretrakk du/dere der? Bykatt: Hva skjeddemed hvitbalansen på mange av bildene dine? Har du gitt dem et grønnstikk med vilje, eller ble det slik? Uansett... må si jeg er svak for slike typer bilder Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 Bykatt: Hva skjeddemed hvitbalansen på mange av bildene dine? Har du gitt dem et grønnstikk med vilje, eller ble det slik? Uansett... må si jeg er svak for slike typer bilder Enten har jeg har dårlig fargesans eller dårlig fargesyn! Men noen ganger velger jeg skjærende farger, ja, så vanskelig å vite om jeg har gjort det med vilje eller ei i tilfellene du la merke til, uten å vite hvilke bilder det gjaldt. Sannsynligvis en kombinasjon. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 Hehe, uansett mange bra situasjonsbilder Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 (endret) Flotte bilder Andreasfe Er ikke lenge siden jeg var på Aker Brygge selv og knipset bilder. Hva slags optikk foretrakk du/dere der? Jeg har blitt veldig glad i 135mm f/2L, så ble mye av det, etter 17-40mm f/4L i starten. Forøvrig finner jeg kun et ørlite grønnstikk i Kakao-bildet ditt, Bykatt Endret 24. november 2012 av Andreasfe Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 135mm f/2L er et flott objektiv. Har det ikke selv, men har testet det. Vurderer å bytte ut min 70-200mm f/2.8L IS II med 135mm f/2L og 200mm f/2.8L. Men jeg er så alt for glad i 70-200mm'ern til at det blir aktuelt foreløpig Lenke til kommentar
eks Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 Her er noen av mine bilder... Ble et bilde av nymotens pynt her og, prøvde å inkludere litt av refleksjonen i vannet og, noe usikker på hvor vellykket det ble. Hvis du legger til godviljen litt, så står det jo nesten LOL, og... Museum i dramatiske toner: Gøy med 500mm på mFT... Tynn nok DoF? Vinduer med julelysbokeh, sett gjennom FD 500/4.5L: 3 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 26. november 2012 Forfatter Del Skrevet 26. november 2012 Da har jeg fått tatt en titt på lørdagens fangst, og her er noen av de: Canon 500mm er en håndfull på E-P1: Så testet jeg ut Voigtländer Nokton 25mm f/0.95. Her er noen på f/0.95 eks med sitt nyeste objektiv: 1 Lenke til kommentar
eks Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 Da har jeg fått tatt en titt på lørdagens fangst, og her er noen av de: Canon 500mm er en håndfull på E-P1: Ja, kan se for meg at det var en smule håndfull ja... Og for å gjøre det hele skikkelig meta, så kan jeg poste bildet av at du tar dette bildet... Tomsi konsentrerer seg med 500/4.5L på E-P1, jeg er sikker på at den eksterne søkeren er til god hjelp her... eks med sitt nyeste objektiv:[...] Kule bilder Tomsi... Jeg synes det du tok med 25/0.95 vidåpen ble ganske bra. Vil slettes ikke klage på skarpheten eller så veldig mye annet med det objektivet. Ellers, kan jeg få bruke bildene av meg på fjaseboka...? Hadde du forresten noen av meg med 300'n fra PhotoWalken...? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 27. november 2012 Forfatter Del Skrevet 27. november 2012 Ja, kan se for meg at det var en smule håndfull ja... Og for å gjøre det hele skikkelig meta, så kan jeg poste bildet av at du tar dette bildet... Tomsi konsentrerer seg med 500/4.5L på E-P1, jeg er sikker på at den eksterne søkeren er til god hjelp her... Det ser jo ikke bra ut Kule bilder Tomsi... Jeg synes det du tok med 25/0.95 vidåpen ble ganske bra. Vil slettes ikke klage på skarpheten eller så veldig mye annet med det objektivet. Ellers, kan jeg få bruke bildene av meg på fjaseboka...? Hadde du forresten noen av meg med 300'n fra PhotoWalken...? Jeg tror det er viktig å være nøye med AF når man tar bilder med 25/0.95 vidåpen, og det er nok ikke alle motiver som er like samarbeidsvillige; men det er jo tydelig at det er mulig å få til noe bra med den vidåpen. Og blendet ned, så er den mer enn skarp nok, ser det ut til. Når det gjelder fjaseboka, så ser jeg helst at mine bilder ikke er der ettersom jeg heller ikke er der. Men til eget bruk, så kan du gjerne få kopier. Jeg mener å ha et eller to fra fotowalken. Apropos FB. Såvidt jeg kan tolke reglene til FB, så er det vel kun tillatt å legge inn ting man selv har rettighetene til? Så for å kunne vise frem mine bilder på FB, så kreves det vel egentlig at jeg er på FB og har lagt ut bildene selv; og så kan andre linke til de? Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Mange morsomme bilder her...takk for veldig hyggelig treff...som alltid..og Bykatt har rett: den sjokoladen på Bristol VAR virkelig god, kjekt å besøke show-rommet til komplett også....Jeg er på etterskudd med mine bilder, men jeg kommer med noen få senere. Vil bare legge frem denne som jeg hilste på: "MOONRISE.east.november" av Ugo Rondinone. Skulpturen representerer måneden november, og er en av 12 "måneder". Den skal symbolisere månens innflytelse på vår psyke. Leirfiguren har en "ytterkappe" av støpt aluminium og den står på en tre-pidestall. ("Puppene" er forøvrig:"Eyes" av Louise Bourgeois.) Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 Da var jeg endelig ferdig med mine bilder...to måneder på etterskudd...men det kom jo et arm-brekk i veien der da. Blogging om treffet, litt kunst og arkitektur med venstrehånd, og bildene lagt i Flickr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå