Gå til innhold

Hvilken pc?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det spørs helt hva du har i budsjett og hva du skal bruke den til.

Blir dette hovedPCen din du skal spille på? Er dette skolePC som skal være liten og lett?

Skal det være en PC som står på pulten på arbeidsrommet som du skriver mail og betaler reginger med?

Og hvorfor kun fra expert?

Lenke til kommentar

Jeg vil helst ha noe til under 4000 kr :) Høyere pris enn det går dessverre ikke.

Pc en skal for det meste brukes til intetnettbruk i form av diskusjonsforum og enkelte nettsider. Det er ikke nødvendig å ta hensyn til spill her i og med at jeg nesten aldri spiller! Pc en trenger ikke å være liten og lett, men jeg vil helst ha litt stor skjerm på den. Pc en skal også bli brukt til å se på film på You tube og vanlig film. Pc en trenger ikke å ha så veldig stor lagringsplass, men den skal brukes til en del skriving så det er en fordel om tastaturet er ergonomisk tilpasset.

Grunnen til at jeg kun trenger hjelp til å velge en på Expert er at jeg har funnet noen pc er på andre nettsteder som jeg mener fungerer for meg. Jeg er kun i tvil når det gjelder Expert sin hjemmeside :)

Håper det hjalp deg litt til å finne den perfekte pc en som passer for meg på Expert sin hjemmeside :)

Lenke til kommentar

Til under 4000 er det egentlig kun disse to jeg ville gått for

http://www.expert.no/baerbarpc/hpg62011laptop/p/3428/

http://www.expert.no/baerbarpc/asusx54csx292vlaptop/p/4201/

Begge fungerer til ditt formål utmerket, selv om de er med 2. genereasjons intel prosessor.

HP'en er nok den som gir deg mest for pengene, men personlig ville jeg heller sett på en PC i 5000kr klassen. Ikke at det var noen spesielt gode hos expert til den prisen, men PCer i 5-6k klassen er som regel de som inkluderer mest ytelse for pengene

Lenke til kommentar

Hva mener du med 2.generasjons intel prosessor? Jeg er ikke helt inn når det gjelder dette med data skjønner du :blush: Og kan du anbefale meg en pc fra Expert til en pris av 5000? :)

Edit: Jeg vil også ha en pc som har veldig lang levetid og som tåler mye :)

Endret av BirgerCaC
Lenke til kommentar

Vi er for øyeblikket på 3. generasjons prosessorer fra intel, som yter 20-30% bedre enn 2. generasjons prosessorer. De som selges av expert er mest sannsynlig noe restvarer fra leverandøren som de fikk kjøpe for 700kr stykket. (Overstatement)

Og nei jeg kan ikke anbefale deg noen, fordi de har ikke noen som jeg selv ville gått for. Innmaten i nesten samtlige er fjorårets modeller, og det er solgt av uvitende folk som er ute etter profitt.

Komplett.no har noen modeller som du får mer tilbake igjen for.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=761820

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=752579

Begge disse er noe av det beste du kan få tak i til 5000, med unntak av når de har noe super weekend tilbud der eller andre steder.

Eller du kan stikke innom en databutikk der folk har peiling på hva de selger, og ikke er ute etter å presse på deg ting du ikke trenger, eller ting du ikke er klar over. Du kjøper ikke PC av samme folkene du moren din kjøper vaskemaskin av ;)

Lenke til kommentar

Hei

Grunnen til at de ber om personnummer er vell for å ta en kredittsjekk av deg, slik at de kan forsikre seg om at du faktisk betaler. Du får jo tilsendt varer fra dem uten å betale for dem først.

Også

Det er ingen grunn til å ikke stole på komplett, helt fantastisk firma, har bestill derifra i snart 5 år, å fortsatt ikke hatt noen problemer med leveringer, og kundeservice, så ikke noe problem å oppgi personnummer til dem.

Hvis du skal bestille pc, så vill jeg anbefale komplett på det sterkeste.

Lenke til kommentar

Da får jeg bare håpe på at det går bra! :) :)

Jeg har kjøpt ett par kabler som skal brukes til overføring av bilde fra bærbar til skjerm. Du skjønner... Jeg har en bærbar pc som skjermen ble knust på. Jeg kan sikkert reparere den bærbare, men jeg velger heller å bare kjøpe en skjerm.

Jeg har også kjøpt Norton 360 (tenkte at jeg snart har bruk for det i og med at mitt gamle abonnent snart går ut)

Og jeg har selvfølgelig kjøpt pc skjermen Samsung 24" LED SyncMaster S24B350H.

Pc kjøper jeg nærmere jul for å bli litt bedre kjent med systemet på komplett og hvordan man betaler og hvordan varene kommer osv.

Hørtes det bra ut? :)

Endret av BirgerCaC
Lenke til kommentar

Du sa selv at du ønsker stor skjerm. Velger du 16" - 17,9" er det 9 stk. PC igjen å velge imellom.

Maskinene til 5 000 har gjerne litt ekstra prosessorkraft (AMD A8 / Intel i3) eller grafikkort for spilling (Radeon HD7670M)

Maskinene til 3-4 tusen har ikke mye extra krefter å skryte av, men de funker.

Lenke til kommentar

Jeg trenger ikke noen særlige ekstra krefter å yte av. Det viktigste er at den fungerer til mitt behov . Jeg har ett par pc`er fra før av som yter bra så... Den nye pc`en skal jeg kun bruke til å skrive litt på og til litt nettbruk osv... Det blir på en måte en reserve pc og den skal derfor ikke være så veldig dyr.

Pc`en trenger ikke å ha en stor skjerm, men det er en fordel for meg! :) Jeg har heller ikke ett behov for grafikkort som egner seg til spilling i og med at jeg nesten aldri spiller.

Endret av BirgerCaC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...