Gå til innhold

Problem ved installasjon av Audigy 2 Ex

Anbefalte innlegg

Henta nettopp et Audigy 2 Ex på posten, men har problemer med installeringen. Ved driver-installasjon (cd som fulgte med) får jeg blåskjerm og feil-meldingen "multiple_IRP_complete_requests". Jeg har skifta pci-slot på kortet, men feilmeldingen kommer fremdeles.

Nå har jeg valgt å bruke WinXP's auto-install av kortet og det funker greit nok såvidt jeg kan høre, men det er ganske irriterende å ikke få installert noe av Creative programmene som fulgte med. Hvis jeg prøver å installere Creative drivere fra nettet, står det bare at setup ikke kan finne noe audigy 2 kort på maskinen.

Er det noen som har et forslag? All hjelp er velkommen :)

Øvrig HW:

XP2700+

Asus A7N8X Deluxe

Radeon 9800 Pro

2x512mb Corsair XMS PC2700

2xRaptor + 1x200gb WD SE

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM
Har du disabled onboard lydkort? Har du sjekket BIOS-settings for konflikter? Har du satt BIOS til plug&play OS?

Ta ut lydkort, sjekk biosinnstilliger. Boot. Avslutt XP. Sett i lydkort. Boot.

Hjelper det? Har du sjekket FAQ på Creative's sider?

jeg har sendt mail til mod angående din avatar og regner med den blir fjernet med en gang! du sprer reklame for giftpinner, noe som ikke bare er idiotisk med tanke på den skadeeffekten disse giftpinnene har på samfunnet, men også pga det ifølge norsk lov er ulovlig med tobakkreklame. FY!

neida :p var ment som spøk :shrug:

kunne ikke dy meg

Lenke til kommentar
]jeg har sendt mail til mod angående din avatar og regner med den blir fjernet med en gang! du sprer reklame for giftpinner, noe som ikke bare er idiotisk med tanke på den skadeeffekten disse giftpinnene har på samfunnet, men også pga det ifølge norsk lov er ulovlig med tobakkreklame. FY!

Du ANER ikke hvor inni ..... varm jeg ble i topplokket da jeg leste dette! :evil:

neida :p var ment som spøk  :shrug: kunne ikke dy meg

Så leste jeg dette laaangt nede på siden (måtte scrolle), og lo i sikkert 1 minutt :lol:

En potensiell innfallsvinkel dersom jeg skulle se meg nødt å forsvare min avartar (som jeg måtte jobbe litt med, mind you) kunne jo være at jeg bare er en Schumacker-wannabe.

Skulle likt å hatt en sånn tøff rød dress når jeg er ute og kjører stasjonsvogna med barneseter!

Lenke til kommentar

Jeg har Audigy2, og ved siste maskinoppgradering (Asus P4C800-E Deluxe, Intel P4 3.0 GHz 800MHz, 2xTwinMOS Twister PC3700, 2x160 SATA Barricade) fikk jeg store problemer med lydkortet.

Var nok ikke smart å glemme å disable onboard lydkort i BIOS ved installasjon av XP Pro. Fikk "gjennomslag" fra trafikk på PCI-busen til lydkortet (les: ved heftig harddiskaktivitet på 200GB ekstern Maxtor) kom digital støy gjennom mitt Audigy2-kort og ut på Klipsch'ene.

Reinstallerte XP Pro i natt. Denne gang disablet jeg "alt" i BIOS, og tok ut Audigy2 før installasjon.

Først etter å ha installert XP Pro med alle updates og patches, begynte jeg forsiktig - med boot imellom hver gang - å enable den ene gadget'en etter den andre.

Resultat: 100% flawless system!

Men jeg har dessverre gjort en ting jeg angrer bittert på.... At jeg kunne være så dum .... Jeg mister mye ytelse pga dette ....

Men det får vi ta en annen gang :-?

Lenke til kommentar

En dag ut i den nye installasjonen og jeg fant ut hva som virkelig var galt.

Norton Personal Firewall. Jeg skiftet brannmur et par dager før jeg installerte kortet og hadde derfor ikke prøvd å installere noe som helst etter den. Når reinstallasjonen kom til brannmuren ville ikke annen programvare la seg installere og jeg fikk samme feilmelding. Forbanna irriterende. Jeg hadde ikke drømt om at en brannmur ville gi slike feil. Er nok siste gang jeg tar borti et Norton produkt.

Er det noen som har forslag til andre brannmurer forresten? Kjører Tiny akkurat nå, men skulle gjerne sett noen alternativer (ikke Zonealarm)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...