Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

hjelp, pcen crash når eg spiller

Anbefalte innlegg

eg har eit problem, når eg spille eit spill eg installerte så crashe pc'n.

og problemet har bare blitt støre, først krasja det bare når eg spillte spillet, men nå så skjer det også når eg spiller andre spill eller ser på film.

det begynte med at eg spilte og så lagga spillet og i spillet kom det masse rare grønne farger. og pc'en krasje eg kunne ikke gjør noe, Ctrl Alt Del funka ikke eg måtte restarte pc med knappen.

kvar gong pcen krasje så får eg ikke gjør noe, og når eg har restarta pcen så virke den heilt fint til neste gang den krasje.

her er pc spec

Intel® Core i5-3570K Processor

Gigabyte GA-Z77X-UD5H, Socket-1155

Corsair AX 850W PSU

MSI Radeon HD 7970 3GB GDDR5 2stk i crossfire

Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

eg trur ikke det er overoppheting, for varmaste da blir når eg spiller er ca 50 grader, og det skjer menst eg ser på film, nå skjedde det noe nytt, skjermen blei grå og kvitt, fleire loddrette linjer på skjermen.

eg har corsair H80 cpu kjøller, kabinette mitt er Cooler Master HAF X

Lenke til kommentar

eg sjekka temp på skjermkortet nå etter eg spilte max payne og det sa at høgaste temp var 57 grader.

og no når eg spilte max payne noe merkligt skjedde med grafikken. det var dobbelt bilde. og det begynte med ein gang, eg begynte å spille.

og pcen har begynt å tulla seg for eit par veke siden. før det funka den heilt fint

Endret av hattrick133
Lenke til kommentar

BadCat og Stian V.H, hvis dere leser første posten godt nok, vil dere se at han har 2 x HD 7970 i Crossfire. Så det kan være hvilket som helst kort som skaper problemer, eller selve CF oppsettet.

hattrick133, glemte å spørre, men du har siste driver versjon installert? Og har du hatt dette problemet lenge?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...