tjbr Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 Takk for svar, tror du den klarer å holde intel core 2 duo på stabilt 4,0 Ghz i en lengere periode? Da er det snakk om romtempratur på omtrent 24C. Har prøvd å klokke den til 3,23 Ghz uten noe stort problem med intel stock vifte. Spørs hvilken core 2 duo. E8000 serien burde gå lett, det er vel ikke så mange andre Core 2 Duo som klarer 4ghz. Spørs veldig på chippen din og Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 Det som er dritteit med Corsair's vannkjølingsløsninger er at radiatoren feks ikke er 120x120, gjerne 120x140, noe som er skikkelig teit dersom du har 2x120-plasser, så mister du den ene fordi du bruker 10mm av den plassen. Eller om 120x120-skruhullene er plassert slik i kabinettet at det faktisk ikke er plass til noe annet enn vifter som faktis ker 120x120, og ikke feks H60 som er 120x140 eller noe. Alle vannkjølingsradiatorer trenger plass til nipler, dette er ikke noe som er eksklusivt for Corsairs ferdigløsninger. Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 (endret) Jeg har vært borti en del av disse ferdige settene tidligere, og den første modellen som kom med Corsair-branding hadde en lignende festeløsning som dette. Altså den ringen man skal ha kjølehodet (blokk/pumpe komboen) ned i og skru på plassen. Helt grei løsning forsåvidt. Etter at Corsair begynte å samarbeide med Coolit kom det noen modeller med et litt forandret kjølehode som ble festet uten denne ringen. Men heller som en "vanlig" kjøleblokk for prosessor med gjennomgående skruer ut til "armer" på selve blokken. I mine øyne en _mye_ enklere løsning. Trist å se at Corsair nå har gått tilbake til denne ringen.. Om det ikke bare er de minste modellene da, slik at dem kanskje har hatt samme festeløsning hele tiden. Corsair H50, H80 og H100 har jeg personlig testet tidligere, og jeg benytter i dag H100 i mitt bygg. I tillegg har jeg i flere år kjørt med full custom EK vannkjøling til nærmere 15 000,-. Disse ferdige løsningene er stort sett helt greie til vanlig bruk og kjøler bra/bråker lite om man gjør litt research først mtp montering/plassering i kabinettet og viftevalg. Endret 25. november 2012 av SilentNET Lenke til kommentar
Talker Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 Dette blir vel litt ekkelt å montere i en ferdig sammensatt pc? Man må ut med hk? Huff Dette kunne sikkert vært noe for meg som har pc'en stående på stua. Bruker den somregel kun til surfing og htpc bruk. Står på 24/7. Har nå en slik noctua kjøleløsning med 2 vifter pluss 2 kabinettvifter, og dette lager en svak dur/blåselyd som plager meg litt. Kan hende det hadde blitt bedre av å senke hastigheten litt, men det er vel problematisk på cpu.. Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 Talker, det burde ikke være noe problem å kjøre med Noctua viftene (og kabinettviftene) på laveste hastighet med mindre du har overklokket en del. Last ned et program som RealTemp, Core Temp, Speccy, etc. som kan vise deg temperaturen på prosessoren. For å sikre deg at kjølingen blir bra nok i worst case kan du kjøre f.eks. prime95 for å få maks belastning. Om temperaturen er under 80C (for intel, 60-65C for AMD) på varmeste kjerne i Prime burde du være helt trygg med gode temperaturer til det du gjør til vanlig. Lenke til kommentar
OleAI Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 Spørs hvilken core 2 duo. E8000 serien burde gå lett, det er vel ikke så mange andre Core 2 Duo som klarer 4ghz. Spørs veldig på chippen din og det er e8000 serien, husker ikke helt akkurat nå men den var vanlivis på 2,93Ghz. Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Er det egentlig noen forskjell på Corsair H50 og Corsair H55? Lenke til kommentar
userman Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 Er det egentlig noen forskjell på Corsair H50 og Corsair H55? Viftene er vel hovedgreiene, det er Corsair SP Vifter, er det ikke? Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 Kan godt hende. Jeg har brukt H50 i et par år og så på en test at vi snakker toppen om en grads forskjell, noe som kan dreie seg om litt forskjell i kjølepasta/montering, eller litt forskjell i romtemperaturen fra test til test. Mao. ingen endringer verdt å nevnte. Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 Støynivå i forhold til kjøling skal visstnok være bedre med de nye viftene. Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 Aner ikke: jeg bruker uansett Noctua vifter. Lenke til kommentar
userman Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 Aner ikke: jeg bruker uansett Noctua vifter. hHvor mye betalte du for den/dem? Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 2. desember 2012 Del Skrevet 2. desember 2012 Kjøleren eller viftene? Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 Jeg har nok hatt dem noen år nå. Husker ikke hva jeg betalte, men det var nok 120,-. 130,- kr. stk. Bruker Noctua NF-P12-1300 og det ser ut til å være en bra kombo, 2 stk. push-pull. Lenke til kommentar
userman Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Jeg har nok hatt dem noen år nå. Husker ikke hva jeg betalte, men det var nok 120,-. 130,- kr. stk. Bruker Noctua NF-P12-1300 og det ser ut til å være en bra kombo, 2 stk. push-pull. Ok, takk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå