Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jeg er utro - hjelp?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil vel tro at "nå faller alt sammen", er ett generelt uttrykk for hvordan forholdet dems er nå, sett fra hennes side. Ikke rart hun føler det sånn, med den skyldfølelsen hun burde ha.

Problemet er at ikke alle har skyldfølelse

Nå faller alt sammen ? høres mere ut som alt hun har sagt før

Again. Kan du bare ikke beklage for hva du har gjort til oss og han og så slippe all sinne over han for hva han har gjort,

Jeg beklager men jeg har sett dette før av andre personer sin nekt for og forstå hva de har gjort,

Alt jeg spør deg om er og vere litt norsk. beklage og så kan vi komme på ditt nivå

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Det hjelper ikke å beklage det, når man ikke ser grunnen til hvorfor det har skjedd selv. Da er man bare i stand til å gjøre akkurat det samme om igjen og om igjen, selvom man beklager og gjør opp for seg.

Dammit hvem er du mr cool guy.

Jeg er ute av ideer.

hvordan skal dette løses da. jeg stoler ikke på denne damen, og jeg vil ikke at hun skal få unger før om 10 år

Lenke til kommentar

Uansett, til trådstarter. Ettersom han har utøvd vold mot deg har du "retten" til å være utro og gjøre hva du vil.

Synes dette avhenger veldig av situasjonen, når det kommer til vold. Man burde unngå det mest mulig.

Om man faktisk kan forlate forholdet uten å få juling og trusler, så mener jeg det blir feil. Dette finner man som regel ut underveis.

Men om saken er slik at man får trusler og juling, om man sier man vil forlate partneren, så ser jeg ikke noe galt i det.

Lenke til kommentar

Jeg har en vennine i en lignende situasjon, og må si jeg blir veldig provosert av alle "bedreviterne" her inne som mener trådstarter her er et følelsesløst troll som bare er ute etter sympati. Situasjoner er sjeldent så svart-hvitt som de utgir seg for å være.

Først og fremst, utroskapet er sansynligvis en konsekvens av at forholdet deres ikke fungerer. Dette kan ha mange grunner som jeg ikke skal gå inn på. Eventuellt kan det hende trådstarter ikke er klar for å slå seg til ro med én partner. Da bør man selvsagt ikke være i et forhold, med mindre det er greit for partneren, selvfølgelig. Men da ville jo aldri dette vært et problem i utgangspunktet.

Jeg vil anbefale deg å gjøre slutt med typen. Han høres ikke ut som den perfekte kjæreste i det hele tatt. Både på grunn av den voldelige bakgrunnen, og fordi du sier at "alle" synes dere før slå opp. Du trives åpenbart ikke i forholdet ditt, men har laget en illusjon av at du trives, sansynligvis for å slippe å ta en tøff avgjørelse. Uansett fungerer ikke forholdet deres, så noe må gjøres, og jeg vil anbefale å slå opp, med tanke på den voldelige bakgrunnen hans. Vold har en tendens til å komme tilbake, selv om alt liksom skal være så mye bedre. Og hvis du på liv og død ikke vil slå opp, bør du iallefall ta deg en alvorsprat med ham, fortelle hva du føler om alt, hva du har gjort, etc, og se hvor det går videre derfra. Og selvsagt slutte å drikke alkohol, i hvertfall så lenge du er i et lukket forhold. Anonym poster: 4c51944a61d512537bad08b49ed622a4

Så, hva? Jeg spurte i stad. Uansett hva jeg har gjort for erte opp til bråk. Er det feil uansett hvis han er voldelig mot meg? Anonym poster: 2adc453fb22ee6a2be03a32387b9f0c5

• Liker 2
Lenke til kommentar

OK la oss alle gå over regel nr 1

er du utro SÅ HAR DU GÅTT OVER STREKEN

Er du utro og sier det samme måneden så er du ivertfall ærlig.

Jeg gir faen i andre historier. er kjeresten din slem så deles det opp i 2 problemer

Og begge problemene må fikses . ikke 1 av de ...

Lenke til kommentar

Synes dette avhenger veldig av situasjonen, når det kommer til vold. Man burde unngå det mest mulig.

Om man faktisk kan forlate forholdet uten å få juling og trusler, så mener jeg det blir feil. Dette finner man som regel ut underveis.

Men om saken er slik at man får trusler og juling, om man sier man vil forlate partneren, så ser jeg ikke noe galt i det.

Ja, vet ikke helt hvordan situasjonen er så det avhenger selvsagt av det.

Saken blir noe vanskeligere når det er lenge siden det har skjedd også.

Derimot, hvis noen hadde gitt meg blåøye med vilje hadde det vært et "free pass" for min del.

Det er vanskelig å komme seg ut av et slikt forhold, men hvis en person hadde utøvd vold mot meg og jeg ikke kom meg vekk skulle jeg faen meg funnet nærhet fra noen andre.

Endret av coyotemannen
Lenke til kommentar

Ja, vet ikke helt hvordan situasjonen er så det avhenger selvsagt av det.

Saken blir noe vanskeligere når det er lenge siden det har skjedd også.

Derimot, hvis noen hadde gitt meg blåøye med vilje hadde det vært et "free pass" for min del.

Det er vanskelig å komme seg ut av et slikt forhold, men hvis en person hadde utøvd vold mot meg og jeg ikke kom meg vekk skulle jeg faen meg funnet nærhet fra noen andre.

Hva med og bare gjøre slutt?

Lenke til kommentar

Den er jeg enig i, ettersom man ikke har mulighet til å komme seg vekk.

Man burde uansett komme seg ut av ett forhold det blir utøvd vold, helst så fort som mulig. Uheldigvis så er ikke så mange som tør å spørre om hjelp, eller fortelle om situasjonen pga trusler.

Hva med og bare gjøre slutt?

Desverre, ikke alle som tar nei for et nei.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er forskjell på slike forhold der vold er inne i bildet.

I det ene eksemplet har vi hun som har laget denne tråden, som sier hun har den perfekte mann, og som gir utrykk for at det er mannen i hennes liv og at de vil ha barn. Vi vet ingenting om trusler, og hun gir ikke utrykk for å ville gå ifra han på noen som helst måte. Så da vil hun oppriktig at det skal fungere, men hun er utro. Da har man INGEN, ingen verdens unnskyldning whatsoever. Det er faktisk helt forkastelig at noen kan forsvare utroskap i en slik situasjon. Nå kan jeg jo ikke med 100% si hva slags mindset hun har, men det hun gir utrykk for er jo som i et helt vanlig forhold.

Poenget er at ingenting kan brukes som en unnskyldning for utroskap så man lenge prøver å få forholdet til å fungere, så lenge det ikke er 100% dødt som i eksemplet nedenfor. Der man fysisk ikke kommer seg bort fra forholdet.

Viss man blir banket jevnlig, og har fått trusler angående å gå ifrå han, så er situasjonen annerledes. Da ser hun ikke lenger på mannen som en hu vil ha og har en fremtid med eller noe i den duren. Da er forholdet psykisk over, og da blir ikke utroskap helt det samme og forholdet er over.man kommer seg ikke bort pga trusler og eller vold.

Jeg er elendig med ord, men håper det kom greit fram. Selv om det sjelden er så svart hvitt, synes jeg likevel det er en grei linje eller forskjell om du vil. Men for oss er det jo veldig vanskelig å vite hva som er tilfelle med litt "motstridene" informasjon til tider.

Endret av Everket
Lenke til kommentar

Man burde ikke være i ett forhold der det har blitt/blir utøvd vold. Tillit er alfa omega i ett forhold. Hvor mange som har opplevd vold (jevnlig) i ett forhold tror du faktisk har tillit til partneren? Man vet aldri når personen kan miste grepet!

Trusler trenger forsåvidt heller ikke forekomme. Det kan være nok at personen som utøver volden blir forbanna og skaper frykt, slik at personen ikke tør forlate partneren.

Lenke til kommentar

Er det greit at han har slått deg? Selvfølgelig ikke. Men jeg er ikke en av de som tror at mennesker aldri endrer seg. Var det x antall år siden og han har tatt tak i problemet iform av terapi o.l. og har ikke vist noen tegn til å gjøre det igjen så er ikke dette grunnen til at du er utro.

Problemet startet når du mistet barnet. Dette er kun en teori, men du kan jo kjenne etter om det stemmer. Etter at du mistet barnet satt dere igjen med mye sorg, og du følte deg kanskje forrådt av kroppen din og hatet den. Dere har kanskje ikke snakket ut og bearbeidet tapet sammen, så når du er ute vil du komme vekk fra de vonde følelsene og drikker for mye. Noe som selvfølgelig bare gjør ting verre. En idiotisk feil mange av oss gjør. I fylla øker selvhatet, du bryr deg ikke om din egen kropp og helse, og du straffer kroppen din ved å ha UBESKYTTET sex med fremmede menn.

Når du blir edru igjen føler du deg enda verre. Du sliter med de samme dårlige følelsene pluss dårlig samvittighet for din utroskap. Hvorfor gjorde jeg det? Du rakker ned på deg selv, kjefter på deg selv og prøver å finne ut en grunn. Så prøver du å rettferdiggjøre det med hans vold for x antall år siden.

Er det greit at du er utro? Nei, like lite som at det er greit at han har slått deg, men nå er det din tur til å ta tak i problemet.

Og litt sånn for informasjonens skyld. Du kan bli gravid selv om han ikke kom inni deg.

Lenke til kommentar

Lukter troll spør du meg... Først sier du at du mistet barnet for ett år siden, og i en senere post et halvt år siden. Men dersom du snakker sant:

Må bare si at jeg blir stadig provosert av damer som holder seg i forholdet til tross for volden (driter i om det er lenge siden dette skjedde); som lar følelsene og tiltrekkelsen til idioten stå i veien for å gjøre hva som er riktig. Samtidig virker det veldig som at du unngår å se at det er noe feil med deg selv, noe jeg mener er åpenbart. Du søker støtte, men takler ikke at folk opplyser dine svakheter.

Mitt tips (ikke at du kommer til å ta det innover deg): Stikk fra fyren - søk hjelp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...