Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jeg er utro - hjelp?

Anbefalte innlegg

Dette er vanskelig å skrive om. Og mest sannsynlig er det noen som kommer til å se meg på meg som et troll som spammer forumet. Men etter å ha lest hele innlegget mitt håper jeg dere ser jeg egentlig er et normalt menneske....

Jeg har verdens beste kjæreste/samboer. Vi har vært sammen siden vi var ungdommer (noe som er mange år siden). Vi har hatt våre oppturer og nedturer, som jeg antar er vanlig når man omtrent vokser opp sammen. Derfor har ting skjedd innimellom som ingen av oss er stolte av.

Nå er vi midt i 20-årene, slått oss til ro, kjøpt rekkehus, fått bikkje, og prøver på barn. Jeg ønsker å være med han hele livet, med familie og hele pakka. Han er alt jeg ønsker i en mann. Men problemet er meg. Jeg ser på andre menn, føler en stor trang til å flørte. Og rett som det er, er jeg utro. Sist det skjedde var jeg veldig full, og sa at jeg ikke kunne ligge med han. Allikevel lar jeg han ligge der i senga med meg, og tilslutt er jeg så kåt at jeg lar han pule meg. (ang det med barn, var jeg faktisk klar nok i hodet til å ikke la han komme inn i meg).

Føles ut som det har noe med min dårlige selvtillit å gjøre. Derfor jeg trenger anerkjennelse fra menn, og når de gir meg nok oppmerksomhet tilbyr jeg meg villig til de. Men hvordan stoppe med dette? Er jeg den eneste i verden som anser meg som et god menneske, men allikevel drikker meg full på byen med venner og prøver å sjekke opp gutter? Noen ideer til hvorfor jeg gjør dette, og hvordan stoppe med det? Har ikke akkurat noen jeg kan snakke med om dette, derfor jeg poster det her. Alle tanker og gode tips er hjertlig velkommen. De som hater meg for hva jeg gjør mot han, har sikkert rett. Men samtidig kjenner de ikke meg og vet ikke hva som skjer i hodet mitt:

Egentlig er det helt sykt. For til hverdags er jeg en ganske snill og koselig kjæreste, som hadde gjørt hva som helst for han. Som tilleggsinfo kan jeg legge til at vi har hatt våre krangler opp gjennom åra, og han har blitt ganske voldelig noen ganger. Det inkluderer å slå meg. med sår og blåmerker. Dette har jeg aldri tilgitt han. Kan det være hevn det jeg driver med? Føles ikke sånn. Men så har jeg ikke tenkt så mye på det før nå i det siste... Anonym poster: 2adc453fb22ee6a2be03a32387b9f0c5

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du beskriver rett og slett kroppen til et menneske.

Det at du vil ha noen andre viser at du enten må slutte og feste så mye eller og slutte og flørte .

Så simpelt er det,

DRIKKER DU GJØR DU HVA SOM HELST.

Ikke vær så dum og ta fram masse mulige sympati saker,

Vær ærlig med deg selv gi deg et klapp i fjeset,

OG SKRIVE HER GIR DEG INGEN FRED

Endret av Realzi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det jeg egentlig ikke forstår er at du drikker deg så full. Siden det virker som om du virkelig ikke ønsker denne situasjonen du har fått deg selv opp i, og du VET at du er så svak for andre mannfolk i full tilstand, og vet det, så kan jeg ikke forstå hvorfor du fortsatt drikker?

Det er å anse som helt akseptabelt å ta av helt på byen når du er midten av 20-årene, og siden du i tillegg ser for deg å bli mor snart, så er det da absolutt på tide å endre vanene dine.... Ja, dette burde du vel egentlig funnet ut selv for lenge siden... Ja, med mindre det som sagt er noe annet?

Ja det ligger jo litt i det når man sier at fulle folk forteller sannheten. Ja jeg ville jo ikke karakterisert denne mannen som noen drømmemann eller noen verdig far overhode. Og det er dette du innerst inne "forstår"/føler når du er full.

Det virker som du selv peker ut noen vage poenger mellom linjene, hvor du egentlig tenker at dette ikke er mannen du ønsker skal bli faren til din potensielt kommende barn.

Hva ville jeg sagt sannsynligheten er for at dette blir et stabilt forhold som varer livet ut? Nja, kanskje noe under 10%. Og dette er såpass dårlige tall at jeg veldig sterkt ville vurdert å gått videre i livet og satse på at du finner noen annet. Det finnes altså de som kan være gode kjærester OG som ikke banker kjæresten sin.

Jeg sier ikke at jeg tar din side i saken, men vær den modige som faktisk tar å gjør noe med saken!

Endret av Andrull
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Så det jeg beskriver er så sykt at det må bare være trolling? javel... Tydeligvis bare jeg som er sånn menneske i norge.. Og dra frem sympatisaker for å få sympati? Det er fakta. Den volden har skjedd, flere ganger, over flere år. Blåmerker rundt øyne så jeg ikke kan gå ut, kutt ihodet (med mye blod), vrikket håndledd. Men han har et temperament og det burde jeg vite... Jeg bare la ikke så mye vekt på det fordi jeg ikke er sikker på at det grunnen til min utroskap. Jeg vet ikke om det gjør er er hevn for hans oppførsel mot meg, eller om det bare er sånn jeg er? Kanskje jeg bare er et forferdelig menneskelig...

Jeg skriver her fordi jeg ønsker ordentlige betraktninger rundt min situasjon, kanskje noen ser noe jeg ikke ser. Kanskje jeg ikke er alene men å være så slem mot kjæresten sin?

Lenke til kommentar

Så det jeg beskriver er så sykt at det må bare være trolling? javel... Tydeligvis bare jeg som er sånn menneske i norge.. Og dra frem sympatisaker for å få sympati? Det er fakta. Den volden har skjedd, flere ganger, over flere år. Blåmerker rundt øyne så jeg ikke kan gå ut, kutt ihodet (med mye blod), vrikket håndledd. Men han har et temperament og det burde jeg vite... Jeg bare la ikke så mye vekt på det fordi jeg ikke er sikker på at det grunnen til min utroskap. Jeg vet ikke om det gjør er er hevn for hans oppførsel mot meg, eller om det bare er sånn jeg er? Kanskje jeg bare er et forferdelig menneskelig...

Jeg skriver her fordi jeg ønsker ordentlige betraktninger rundt min situasjon, kanskje noen ser noe jeg ikke ser. Kanskje jeg ikke er alene men å være så slem mot kjæresten sin?

Piss Off!

Sympati case,

Du startet ikke med det du bare hadde det i bakhånden,

Du bare prøver og skaffe deg sympati,

DRAMA QUEEN!

Visst skading er problemet så gå ifra han. ....

Endret av Realzi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er lenge siden han "banket meg". Og ang. drikking så kan vi vel dra det tilbake tilbake til det sa om dårlig selvtillit. Jeg drikker bare mer og mer. Særlig etter at jeg mistet barnet for et år siden, og blir ikke gravid igjen.

Men kjæresten har vært god de siste årene. Egentlig ganske perfekt. Tror det er i meg det sitter igjen sinne for situasjoner som skjedde for lenge siden, og jeg aldri fikk ordnet opp i. Jeg vet ikke egentlig... Jeg trenger bare hjelp. Og har ingen å prate med. Anonym poster: 2adc453fb22ee6a2be03a32387b9f0c5

Lenke til kommentar

Det er lenge siden han "banket meg". Og ang. drikking så kan vi vel dra det tilbake tilbake til det sa om dårlig selvtillit. Jeg drikker bare mer og mer. Særlig etter at jeg mistet barnet for et år siden, og blir ikke gravid igjen.

Men kjæresten har vært god de siste årene. Egentlig ganske perfekt. Tror det er i meg det sitter igjen sinne for situasjoner som skjedde for lenge siden, og jeg aldri fikk ordnet opp i. Jeg vet ikke egentlig... Jeg trenger bare hjelp. Og har ingen å prate med. Anonym poster: 2adc453fb22ee6a2be03a32387b9f0c5

Sigh siden du skal vere så ærlig så må jeg bare si snakke med spesialister , det er kanskje dyrt men du får ivertfall profosjonelle tips.

Vi er bare sexy vanlige handsome awsome internett folk, ;) hva vet vi,

HHUUUUUJJJJJAAAAAAAA Reazli AWAY!! SWOSH AWAYH!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar

Høres bare ut som om du prøver å rettferdiggjøre hele situasjonen.

1. Han har vært voldelig, noe du faktisk har tilgitt. Det har skjedd før, det kan like gjerne skje igjen. Bare han blir sint, så kommer frykten tilbake, og den ligger mest sannsynlig latent fra før av.

2. Du har vært utro. Det kommer til å få konsekvenser for deg, og utifra hva du forteller om forholdet deres, så lover det ikke bra. Du fortjener ikke noe sympati for utroskapet, din egen feil. Hadde du vært smart, så hadde du gjort det slutt for lenge siden.

3. Dere vurderer faktisk å få barn i noe så som med tiden har blitt et vanskapt forhold, om det ikke har vært det fra starten av. Ikke vær så jævla ego, tenk på det uskyldige barnet som må leve i ett slikt hjem. Om han har vært voldelig mot deg, så kan han fint være det mot barnet.

4. Har fått det for deg at han er perfekt for deg. Om han hadde vært perfekt for deg, hadde han ikke gitt deg juling, og du hadde ikke hatt behovet for å være utro og flørte med alt og alle.

5. Du er fullstendig hjernevasket! VÅKN OPP FOR FAEN

Fin dobbeltmoral. Du er ikke akkurat så mye bedre, når du presterer å være utro mot han.

Endret av Cakenommy
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Helt åpent spørsmål, men har alltid lurt på det: Er det noen grunnlagt for å rettferdiggjøre når en fyr slår dama si. Si at hun maser og maser i timesvis, og han ikke får henne til å ti still. Si at hun begynner å bli voldelig. Har fyren lov til å svare med makt? Eller hvis hun slår først, kan han da slå tilbake? ( dette inkluderer da at denne mannen slår 10x hardere enn damen). Har aldri visst svarene på dette... Anonym poster: 2adc453fb22ee6a2be03a32387b9f0c5

Lenke til kommentar

"Kanskje jeg ikke er alene med* å være så slem mot kjæresten sin?" skal det stå. Ikke noe dobbeltmoral. Bare ønsket å se om jeg var alene i å være så slem mot kjæresten. Og ang. alt det andre du skrev er ikke forholdet så ille. Jeg sier mye har skjedd siden vi var 15 og ble sammen. Men den dag i dag er han ganske perfekt kjæreste.. Anonym poster: 2adc453fb22ee6a2be03a32387b9f0c5

Lenke til kommentar

Må strengt tatt ikke være trolling nei, men det for meg virker det veldig som det.. om det ikke er det beklager jeg.

Men at du beskriver en person som gir deg kutt og blåmerker, som "verdens beste samboer" får meg til å stusse..

Men du får spørre deg selv.. om du har lyst til å pule rundt, er det opp til deg, ser ikke nødvendigvis noe galt med deg i seg selv.

Eller om du har lyst til å slå deg til ro med en kjæreste, er også opp til deg.. Men å kombinere de to er uærlig og latterlig.. få i hvertfall ikke et barn i et sånt rot.

Endret av H3N
Lenke til kommentar

La meg fortelle deg fra en ekspert.

Mine foreldre var fucked.

Min mor var utro før eller etter jeg ble født, vet ikke detaljene og jeg trenger ikke vite dem heller.

Alt jeg vet er at moren min var utro, men min far vet jeg heller ingen ting om fra den tiden , så jeg gidder ikke skylde på en av de,

Alt jeg vet er at jeg har aldri sett min famlile ilag, det jeg fikk var en stefar som ikke likte meg eller søsteren min, og storebroren min men han kom seg ut i tide,

Jeg har konstant irritert meg over denne stefaren fra jeg startet i skolen til jeg sluttet,

Kan kalle det passiv agresiv, noen ganger tiltet jeg men det var sjeldent, kun etter jeg ble ungdom..

Alle jeg kjente sa han var en sykt negativ person (tilogmed moren og faren hannes bad ham om og skjerpe seg) , han var ikke voldelig men hadde sykt problemer med og vere rolig :p

Heldigvis gjorde de slutt men da hadde jeg egen leilighet 16 år..

(fikk mindre stipend for de hadde giftet seg det året........ -_-) noen ganger trudde jeg skulle dø av lite ting og gjøre siden jeg hadde ingen penger.

Og jeg skal love deg, visst du får deg unge med denne anger-issue fyren , så ender dere i samme felle, og dine unger vil ende opp som andre unger med awkward fortid,

AKWARD ikke skadet men Awkward betyr at de vokser opp i et hjem de selv ikke kjenner,

SKJERP DEG FOR FAEN OG LAG EN FIN FRAMTID!

• Liker 5
Lenke til kommentar

"Kanskje jeg ikke er alene med* å være så slem mot kjæresten sin?" skal det stå. Ikke noe dobbeltmoral. Bare ønsket å se om jeg var alene i å være så slem mot kjæresten. Og ang. alt det andre du skrev er ikke forholdet så ille. Jeg sier mye har skjedd siden vi var 15 og ble sammen. Men den dag i dag er han ganske perfekt kjæreste.. Anonym poster: 2adc453fb22ee6a2be03a32387b9f0c5

Tror du virkelig at du er den eneste i verden som behandler kjæresten, samboer whatever som om h*n er verdiløs? VÅKN OPP, slutt å rettferdiggjøre alt.

Om han hadde vært perfekt for deg, hadde ikke du hatt det behovet du har. God damnit, må ha det inn med teskje og....

Lenke til kommentar

La meg fortelle deg fra en ekspert.

Mine foreldre var fucked.

Min mor var utro før eller etter jeg ble født, vet ikke detaljene og jeg trenger ikke vite dem heller.

Alt jeg vet er at moren min var utro, men min far vet jeg heller ingen ting om fra den tiden , så jeg gidder ikke skylde på en av de,

Alt jeg vet er at jeg har aldri sett min famlile ilag, det jeg fikk var en stefar som ikke likte meg eller søsteren min, og storebroren min men han kom seg ut i tide,

Jeg har konstant irritert meg over denne stefaren fra jeg startet i skolen til jeg sluttet,

Kan kalle det passiv agresiv, noen ganger tiltet jeg men det var sjeldent, kun etter jeg ble ungdom..

Alle jeg kjente sa han var en sykt negativ person (tilogmed moren og faren hannes bad ham om og skjerpe seg) , han var ikke voldelig men hadde sykt problemer med og vere rolig :p

Heldigvis gjorde de slutt men da hadde jeg egen leilighet 16 år..

(fikk mindre stipend for de hadde giftet seg det året........ -_-) noen ganger trudde jeg skulle dø av lite ting og gjøre siden jeg hadde ingen penger.

Og jeg skal love deg, visst du får deg unge med denne anger-issue fyren , så ender dere i samme felle, og dine unger vil ende opp som andre unger med awkward fortid,

AKWARD ikke skadet men Awkward betyr at de vokser opp i et hjem de selv ikke kjenner,

SKJERP DEG FOR FAEN OG LAG EN FIN FRAMTID!

Har en litt lignende personlig erfaring, uten at jeg heller går inn i flere detaljer.

Derfor irriterer det meg litt "personlig" når folk får barn så ansvarsløst. :p

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...