Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er en gutt (16) som har bestemt for å dra på utveksling til USA neste år. Jeg ønsker å spille amerikansk fotball, men vet ikke om hvem som helst kan prøve seg, og om man bør ha spilt det før. Er det noen som har gått på high school og vet noe om dette? takk for svar :)

Endret av andreasberg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er en gutt (16) som har bestemt for å dra på utveksling til USA neste år. Jeg ønsker å spille amerikansk fotball, men vet ikke om hvem som helst kan prøve seg, og om man bør ha spilt det før. Er det noen som har gått på high school og vet noe om dette? takk for svar :)

Alle har sjansen på high school å spille på fotball laget, det heter try-outs. Likevel blir de mest erfarne spillere som er ofte de beste og har en bedre sjanse enn de som har aldri spillt fotball før på et skikkelig lag. Hvis du har spillt europeisk fotball lenge kan det godt hende at du har en god sjanse til å bli en punter eller field goal kicker, jeg har sett flere utvekslingstudenter gjør det.

Går du på en liten high school blir sjansene bedre enn hos en stor high school fordi du må konkurrere med flere spillere.

Lykke til min venn, jeg kjente en norsk utveksling student som var meget glad i baseball og prøvde å sille på baseball laget. Han lykktes ikke men de la ham delta med å bli en manager, en som hjelper trenerne med utstyret og trening. Han syntes det var meget morsomt fordi han fikk bli med laget hele tiden og når laget reiste og lære hvordan en high school laget fungerer.

Jeg bor i Ohio, en av de beste delstater for amerikansk fotball og som du ser på dårlig norsket mitt, er en amerikaner (som var utveksling student til Norge lenge siden).

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Ulikt fra skole til skole. Selv så ble jeg oppsøkt av treneren og spurt om jeg ville være med på laget på grunn av størrelsen min (var en mindre skole, så jeg var, tro det eller ei, høyest med mine 190 cm). Problemet mitt var at jeg var veldig sjuk i to uker etter at jeg kom fram og da han spurte første dagen på skolen sa jeg at jeg kunne om jeg ble bedre. For jeg hadde faktisk ganske lyst. Men ettersom jeg forble sjuk så lenge, ville jeg ha gått glipp av for mange treninger.

Men flere av de andre utvekslingselevsvennene mine i samme byen, men på andre skoler ble med på laget der de gikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...