NanoxD Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 Jeg har en Acer Aspire 5738ZG Primærkort Grafikkortprodusent Powered by ATI Grafikkbrikkesett ATI Mobility Radeon HD 5650 Kapasitet for grafikkbus PCI Express 2.0 Maksimal businnstilling PCI Express 2.0 x16 BIOS-versjon 012.015.000.003 Minnestørrelse 2813 MB Minnetype HyperMemory Kjerneklokke i MHz 550 MHz Minneklokke i MHz 800 MHz Og jeg får nå for tiden veldig mange farger på pc skjermen i små firkanter, og da fryser hele pc'en. Dette kan skje når som helst og det skjer ofte. Feks når jeg ser på film så kan dette skje 5 ganger iløpet av 7-10 min, etter dette så får jeg en melding om at skjermdriveren har sluttet å funke. Er det noe jeg kan gjøre for å få bort dette? eller fikse det? Trenger svar så fort som mulig. Takk for svar på forhånd. Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 Tydeligvis noe galt med skjermkortet. Hvor lenge er det siden du kjøpte det? Enten får du det på garanti, eller så må du bite i det sure eplet og kjøpe deg et nytt skjermkort. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 moby_duck, Acer Aspire 5738ZG er en laptop og det er normalt ikke mulig å skifte skjermkort i en laptop. Med mindre den sendes inn til Acer eller et service senter. Ellers er jeg enig med moby_duck, det kan nok virke som det er noe galt med skjermkortet, og som sagt, det er ikke noe man kan skifte i en laptop. Er laptopen mindre enn 5 år er dette en reklamasjon, eventuelt garanti sak. Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 Oh, beklager. Skumleste bare gjennom posten. Min feil Men da går det nok på garanti/reklamasjon. Lenke til kommentar
NanoxD Skrevet 24. november 2012 Forfatter Del Skrevet 24. november 2012 moby_duck, Acer Aspire 5738ZG er en laptop og det er normalt ikke mulig å skifte skjermkort i en laptop. Med mindre den sendes inn til Acer eller et service senter. Ellers er jeg enig med moby_duck, det kan nok virke som det er noe galt med skjermkortet, og som sagt, det er ikke noe man kan skifte i en laptop. Er laptopen mindre enn 5 år er dette en reklamasjon, eventuelt garanti sak. PC'en er ca 3 år gammel, så da går den på reklamasjonsgarantien? Takk for svar til deg og moby_duck Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå