Gå til innhold

Treningslogg for jan


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Helt enig! Angrer på at jeg ikke ble født med supergener blitt pro.

 

Enda en tur i dag. 4 mil med hardkjør i bakkene der jeg skulle prøve å holde tritt med noen gamle ringrever som holdt ganske høy fart. Kjørte på meg en del syre etterhvert, så halvveis inni økta måtte jeg slippe resten. Siste bakken opp til huset mitt la jeg inn det siste jeg hadde. Fikk smake litt på krampa da, ja.

Lenke til kommentar

Fin liten trilletur i dag også. Samme løypa som sist, bare en hel del roligere. Merker dessverre at jeg har en lang og jævlig vei før formen er akseptabel. Tenker dermed at noen av dagene jeg tidligere har brukt på styrketrening går ut til fordel for spinning eller tilsvarende. Eventuelt kan jeg sikkert ha begge deler noen dager også, så lenge jeg får i meg nok mat.

Lenke til kommentar

Tilbake til gamle trakter igjen.

 

Benk: 5x5 @ 82,5kg

 

Militærpress:

4 reps @ 60kg

5 reps @ 55kg

3x5 @ 50kg

 

Dips @bw: 12, 12, 12

 

Kommentar: Tok det med ro i benken og håpte jeg skulle naile 60kg i MP, men det var nok litt naivt mtp null styrketrening den siste halvannen uken. Beltet var opptatt når jeg skulle dipse. Godt å være back uansett.

Lenke til kommentar

Jepp, på papiret iallefall. Men det er derimot noen dager der for eksempel beltet er borte, så jeg får ikke ekstra vekter nå jeg skal ta dips. Da tar jeg heller 3x8-12. Pullups har jeg også lagt om til 3x8-12, da kompisen jeg trener med ikke er særlig flink på pullups ennå, så han skal slippe å ta 5 sett med negative :p

 

Kommer til å fortsette med det en stund til tenker jeg, da jeg føler ikke jeg har nådd det umiddelbare potensialet mitt i bøy og mark.

Lenke til kommentar

Markløft: 1x5 @ 130kg

 

Frontbøy: 5x5 @ 80kg

 

Pullups:

8 @ bw+5kg

8 @ bw

7 @ bw

 

Kommentar: Siden grepet mitt faila på markløften for noen økter siden, tenker jeg det er best at jeg tar marken før pullups. Og for å gi armene en liten pause før pullupsa tar jeg bøyen mellom. Dette gikk så klart uansett ut over pullupsa, men skal alltids klare å jobbe meg opp igjen der. Ellers gikk alt strålende. De neste øktene beveger jeg meg inn i ukjent farvann hva angår markløft. Cool.

Lenke til kommentar

Benkpress: 5x5 @ 92,5kg

Militærpress: 5x5 @ 57,5kg

Dips: 5x5 @ bw + 35kg

 

Kommentar: Decent økt. Under siste settet på benken var kompisen min og henta vann, men jeg tenkte at 92 kilo ikke var noe jeg trengte spotter til, og bare kjørte på. Siste repitisjonen faila jeg maksimalt på teknikken og stanga ble liggende på brystet i 8-10 lange sekunder før kompisen min så hva jeg hadde funnet på og kom til unnsetning. Tok repitisjonen på nytt med en gang, så jeg noterer det som godkjent. :p

Endret av janovi
Lenke til kommentar

Takk, gøy å høre :D

 

Markløft: 1x5 @ 132,5kg

Frontbøy: 5x5 @ 82,5kg

Pullups: 8,8,6

 

Kommentar: Ikke helt fornøyd med nedgang i pullups, men det gjør egentlig ikke så mye så lenge jeg har fremgang i mark og bøy. Visstnok kommer jeg ganske dypt i frontbøy nå, men jeg har ganske bred benstilling føler jeg, så jeg vet ikke hvor mye kredz det egentlig er.

Lenke til kommentar

Helt jalla økt i dag. Vet ikke hva som gikk galt, men under militærpressen begynte det å verke noe voldtsomt i skuldrene. Det har gått over nå, men påvirket selvsagt hele økta.

 

Militærpress:

60 kg: 5, 4

50kg: 4

 

Her merket jeg ingen ting, men tenkte jeg kunne være litt forsiktig, så jeg kjørte på med lettere vekter og fokuserte på perfekte repitisjoner.

Benkpress: 3x8 @ 75kg

 

Dips: helt uaktuelt.

 

Kommentar: Alt i alt en rævva økt. Skjønner ikke hva som gikk galt på MP. Kan hende det var for høy belastning, for fort. Eller bare dårlig teknikk. Skal uansett være veldig forsiktig neste gang.

Lenke til kommentar

Benkpress: 5x5 @ 95kg

Militærpress: 5@50kg, 4x5@40kg

Dips @ bw: 12,12,15

 

Kommentar: Kjedelig økt. Benkpressen tok en del av piffen, så militærpress ble bare jalla. Gadd ikke vente på at beltet skulle bli ledig til dips. Mye arbeid hengende over hodet for tiden, så det påvirker spising og soving.

Lenke til kommentar

Markløft: 1x5 @ 137,5kg

Frontbøy: 5x5 @ 87,5kg

Pull-ups: 3x8 @ bw

 

Kommentar: Ganske deilig økt i dag, egentlig. Tror teknikken ikke var SUPER på bøy, men det var ikke krise. Har vært ujevn trening i det siste, og det kommer nok til å være sånn den neste mnd. Satser på at jeg klarer å opprettholde noe av styrken.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Yay, første styrkeøkt på 3 uker.

 

Benk: 5x5 @ 80kg

MP: 5x5 @ 50kg

Dips: 5x5 @ bw + 20kg

 

Kommentar: Tok det rolig i dag siden jeg ikke har løfta et eneste gram siden midten av april. Får se hvor mye fremgang det blir i løpet av eksamensperioden, men satser på å få holdt ting ved like i det minste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...