Bark1Steinar Skrevet 23. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2013 Benkpress: 5x5 @ 90kg Militærpress: 5x5 @ 50kg Dips: 5x5 @ 22,5kg Kommentar: Helg og finvær i Bergen skaper god energi på gymmet! Alle øvelsene gikk knirkefritt, og følte jeg kunne vært der et par timer til. Har for øvrig de siste ukene tøyet en del, og jeg merker faktisk at jeg er blitt mykere, spesielt i hofta. Gøygøy! 1 Lenke til kommentar
Bark1Steinar Skrevet 24. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2013 Skulle egentlig kjøre kardio i dag, men etter 15 minutter på spinningsykkelen ble jeg rastløs. Må fikse pulsklokka for at jeg skal være seriøs, tror jeg. Kjørte på med den vanlige bein-rygg økta. Frontbøy: 5x5 @ 57,5kg Markløft: 5x5 @ 102,5kg Pull-ups: 8,7,5 Kommentar: Fin økt egentlig. Kjørte litt dynamisk tøying/oppvarming før frontbøyen, og følte det hjalp en del. Begynner å komme ganske langt ned, men har veldig lyst til å filme det for å se om jeg egentlig gjør det riktig. Tok litt badstu i dag siden jeg for en gangs skyld hadde god tid. Det var forfriskende. Lenke til kommentar
Bark1Steinar Skrevet 25. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2013 Benkpress: 5x5 @ 92,5kg Militærpress: 5x5 @ 52,5kg Dips: 5x5 @ 25kg Kommentar: Finfin økt. Lenke til kommentar
Robols Skrevet 25. februar 2013 Del Skrevet 25. februar 2013 Hva synes du om tyngden på militærpressen? Lenke til kommentar
Bark1Steinar Skrevet 25. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2013 Akkurat nå er den helt grei, synes jeg! Avhengig veldig av hva jeg trener med i benkpress. Tror jeg stoppa på 57,5 før deloaden, noe som var ganske heavy. Er et hårfint skille mellom hva som er tungt og ikke, føler jeg Lenke til kommentar
Akse Skrevet 25. februar 2013 Del Skrevet 25. februar 2013 Militærpress er kun tungt på de siste repetisjonene på et sett, føler jeg. Så lenge man kjører med fornuftige belastninger selvfølgelig. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 26. februar 2013 Del Skrevet 26. februar 2013 Sterk dytting Har du trent norsk bolesplitt før, siden du er såpass sterk i pressøvelsene i forhold til mark og bøy? Lenke til kommentar
Bark1Steinar Skrevet 26. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2013 Takker for det! Når jeg var i militæret trente jeg mye benkpress, men kom aldri over 75kg @ 5x5. Markløft har jeg aldri tatt før jeg begynte å trene i sept./okt. i fjor, mens knebøy tok jeg også en del i militæret (selv om det dabba litt av på slutten). Løfter sannsynligvis mer i knebøy og markløft, men har i en periode hatt litt ryggvondt, så jeg har ikke villet presse meg unødvendig. Og nå la jeg jo nettopp om til frontbøy, så er litt skjelven der ennå. Jeg har ingen hast med å bli sterk, så jeg prøver å bli sikker på teknikken før jeg lasser på med vekter. Lenke til kommentar
Bark1Steinar Skrevet 28. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2013 Frontbøy: 5x5 @ 60kg Markløft 1x5 @ 110kg Pullups 5x5 @ bw Kommentar: Fin økt. Skal fremover se om jeg klarer å hive på noen vekter på pullupsene etter hvert. Lenke til kommentar
Bark1Steinar Skrevet 4. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2013 Benkpress: 95kg: 5,5,5. 90kg: 5 Militærpress: 5x5 @ 55kg Dips: 20reps @ bw, 5x5 @ bw+20kg kommentar: Ikke helt i slaget hva angår benkpress. Trente uten spotter, så vågde ikke å presse meg helt ut uansett. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Håh, nå ligger vi ganske likt i løftene her Lenke til kommentar
Bark1Steinar Skrevet 4. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2013 Oi oi! Kostholdet mitt har vært shit de siste ukene, så mistenker at det er derfor jeg sakker bakpå. Har rett og slett måttet prioritere andre ting enn gainz, gud forby Ja, i benk/MP/dips ligger vi ganske likt ser jeg! Håper ikke jeg har nådd et platå. I bøy og mark er du langt over meg, men føler jeg har fått orden på teknikken der nå, så satser på at jeg kan hive på vekter en god stund fremover. Veldig spent på hvordan det ser ut til sommern. Lenke til kommentar
Bark1Steinar Skrevet 5. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2013 Pullups: 5x5 @ bw+2,5kg Frontbøy: 5x5 @ 62,5kg Markløft: 1x5 @ 115kg Kommentar: Gøy. Kunne fokusert mer på å stramme rumpa under markløft, samt hatt et litt bedre spenn i kjernen under frontbøyen, men det var på ingen måte dårlig. Tror jeg da. Lenke til kommentar
Bark1Steinar Skrevet 6. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2013 Benkpressss: 5x5 @ 95kg Militærpress: 5x5 @ 57,5kg (klarte ikke siste reppen) Dips: 5x5 @ 27,5kg Planke: 2min, 1,5min Kommentar: I dag var det tungt. Tungt, tung, tungt. Føler jeg har havna på et platå hva angår benk og MP, iallefall når jeg prøver å øke i begge samtidig. Kjenner også at kjernemuskulaturen ikke er helt med på notene under MP, da ryggen min har en tendens til å svaie seg når det blir tungt, skal derfor iverksette magetrening fra nå av. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 Er du i kcal-overskudd? I tilfellet kan det være en ide å uppe det med noen hundre. Om jeg har forstått det riktig er vel dealen med SL5x5 å øke med 2,5 hver uke? Det skjer jo ikke når du kommer opp i de belastningene du er på nå. Lenke til kommentar
Bark1Steinar Skrevet 6. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2013 Jeg har hatt et ganske shitty kosthold de siste ukene pga studiene, så det er sannsynligvis (garantert?) derfor. Mange dager har det bare vært frokost og en sen middag. Det er dealen ja, og det kan tyde på at grensa er nådd. Men jeg skal som sagt sørge for å få i meg meg mat, og håpe på at det kanskje gir utslag. Eller så vil jeg kanskje gjøre endringer i programmet etter hvert også. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 Jeg har hatt et ganske shitty kosthold de siste ukene pga studiene, så det er sannsynligvis (garantert?) derfor. Mange dager har det bare vært frokost og en sen middag. Det er dealen ja, og det kan tyde på at grensa er nådd. Men jeg skal som sagt sørge for å få i meg meg mat, og håpe på at det kanskje gir utslag. Eller så vil jeg kanskje gjøre endringer i programmet etter hvert også. Du har nok årsaken der ja. Jeg merker syk forskjell i tunge løft om jeg mangler bare noen få hundre kcal. Lenke til kommentar
Bark1Steinar Skrevet 7. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2013 Pull-ups: 5x5 @ bw+5kg Frontbøy: 5x5 @ 65kg Markløft: 5x5 @ 117,5kg Kommentar: Digg økt. Vanskelig å holde igjen på bøyen når jeg vet jeg klarer mye mer enn det jeg trener med akkurat nå. 1 Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 7. mars 2013 Del Skrevet 7. mars 2013 Se der! Nå har jeg funnet ny logg å følge med i. Du er ikke skremmende mye i DST, så har ikke lagt merke til deg.. Lenke til kommentar
Bark1Steinar Skrevet 7. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2013 Haha, nei, selv om jeg har fulgt tråden i vel et år nå har jeg ikke så mye å bidra med. Og da holder jeg stort sett kjeft Men gøy med tilskuere da Du logger ikke her selv, eller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå