Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tom for gutter...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Selvsagt kan jenter ha mange gutter uten å være løse eller bli utnyttet. At folk som Cakenommy mener noe annet 40 år etter den seksuelle revolusjon er trist. Men dicktator har rett, for oss gutter synes det som et luksusproblem.

Geir :)

Men, litt urettferdig er det nå (liksom at det er noe nytt i verden). Mannen formere seg, for å bringe sine gener videre, mens kvinnen vet at hver gang hun ligger med noen, og det blir avkom av det, så har hun garantert brakt sine gener videre. Og hvis kvinnen blir like horete som mannen, må vel det bety at en god del menn kan like gjerne operere bort ballene sine, siden de ikke appelerer til den nye alfahunnen ... Det kan altså bli særs lite mus på noen menn, mens andre får mer enn de kanskje klarer å gape over ... Ikke vet jeg, og ikke bekymerer det heller, siden jeg likevel skal forlate denne jammerdalen, og det i god tid før evolusjonen har parkert meg og mine baller der peppern gror ...

:)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Verden er ikke så rettferdig, men det blir ikke noe bedre av at de som ikke får holder de som får nede.

Jeg er ellers ikke sikker på om jeg kjøper konsekvensanalysen din, jeg ser ikke helt at det at jenter har sex med flere gutter skal føre til at færre gutter får sex...

Lyttet på et program på nrk-alltidnyheter (Søndagsavisen) i dag kl 1100. Emnet gjaldt nettopp samliv og sex og utroskap, og forventinger for fremtiden, angående likestilling, og da spesifikk det som angår forplantning og videreføring av gener osv. Ekspertisen hadde to mulige scenarier angående hvem som får gå på genfesten, og hvem som like gjerne kan holde seg hjemme. Jeg valgte visst å bare huske den absolutt verste varianten. Programmet går i reprise kl 1500.

:)

Lenke til kommentar

Selvsagt kan jenter ha mange gutter uten å være løse eller bli utnyttet. At folk som Cakenommy mener noe annet 40 år etter den seksuelle revolusjon er trist. Men dicktator har rett, for oss gutter synes det som et luksusproblem.

Nå har jeg ikke sagt at det er umulig for jenter, å ha mange gutter rundt seg uten å være løs eller bli utnyttet. Men når det kommer til dette tilfellet, så virker det mer usannsynlig. Det er en forskjell.

Lenke til kommentar

Tja, med mindre dere tilhører den gjengen her som har noe utestående eller liker å hakke på andre, eller du faktisk kjenner trådstarter og hennes tilfelle, så ser jeg ikke hvorfor det er usannsynlig. Men det er uansett en moralbasert fordømmelse, og jeg synes det er trist i alle fall. "Løs" som moralsk betegnelse på jenter burde for lengst være gått ut på dato i det norske språket.

Om man blir "utnyttet" i en er vel opp til den det gjelder. Føler man seg ikke utnyttet, eventuelt føler man har tilstrekkelig igjen for det, hvor er da problemet, så lenge det er frivillig?

• Liker 3
Lenke til kommentar

Sannsynlighet - et mål for graden av personlig overbevisning. Trenger ikke kjenne tilfellet eller henne, av den grunn.

Og om du tror at det faktisk bare er trådstarter som mottar hakking, og at det ikke er den minste mulighet for at trådstarter kan hakke på andre som skriver i tråden, så høres det ut som om du er veldig godtroende.

Kan si meg enig i at den moralske betegnelsen på "løs" burde vært utgått for lenge siden, men vonde vaner er vanskelig å vende.

Når det kommer til det du sier om utnytting, så er jeg delvis enig. Man kan føle seg bra der og da eller i en periode av livet. Men så vokser man opp, og tenker hvor ung og dum man var, som ikke fant bekreftelse fra annet enn sex. Sier ikke at alle er etterpå klok, men det skjer nok en god del.

Hvordan ser du på det å ha et konstant bekreftelsebehov igjennom gutter/jenter?

Lenke til kommentar

Sannsynlighet - et mål for graden av personlig overbevisning. Trenger ikke kjenne tilfellet eller henne, av den grunn.

Ok. Det er dog rimelig at denne overbevisningen har en årsak. Om det er personlige erfaringer så er det greit, men det er jo fortsatt moralsk.

Og om du tror at det faktisk bare er trådstarter som mottar hakking, og at det ikke er den minste mulighet for at trådstarter kan hakke på andre som skriver i tråden, så høres det ut som om du er veldig godtroende.

Nei tvert om. Det var derfor jeg lurte på om "dere tilhører den gjengen her som har noe utestående". Jeg har vært moderator og administrator her i 5-6 år. (Ikke nå lenger.) Jeg vet godt at det er mange som hakker på hverandre, og de gjør det gjerne uavhengig av kategori og tråd.

Men siden jeg ikke vet noe om det, så må jeg i denne tråden ta utgangspunkt i topic. Og da svarer jeg som jeg gjør. Om dette er en vendetta dere i mellom så er det også trist, om enn av andre årsaker.

Kan si meg enig i at den moralske betegnelsen på "løs" burde vært utgått for lenge siden, men vonde vaner er vanskelig å vende.

Det er kanskje verd et forsøk allikevel...?

Når det kommer til det du sier om utnytting, så er jeg delvis enig. Man kan føle seg bra der og da eller i en periode av livet. Men så vokser man opp, og tenker hvor ung og dum man var, som ikke fant bekreftelse fra annet enn sex. Sier ikke at alle er etterpå klok, men det skjer nok en god del.

Hvorfor tror du at man tenker sånn når man vokser opp? Tvert om virker det som om mange av de voksne som poster rundt om på nettet angrer på at de ikke hadde mer sex når man hadde sjansen...

Hvordan ser du på det å ha et konstant bekreftelsebehov igjennom gutter/jenter?

Tja, det høres slitsomt ut. Men ikke umoralsk.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Nei tvert om. Det var derfor jeg lurte på om "dere tilhører den gjengen her som har noe utestående". Jeg har vært moderator og administrator her i 5-6 år. (Ikke nå lenger.) Jeg vet godt at det er mange som hakker på hverandre, og de gjør det gjerne uavhengig av kategori og tråd.

Men siden jeg ikke vet noe om det, så må jeg i denne tråden ta utgangspunkt i topic. Og da svarer jeg som jeg gjør. Om dette er en vendetta dere i mellom så er det også trist, om enn av andre årsaker.

Trist, ja. Men enkelte har ikke like lett for å høre en realitet eller motta konstruktiv kritikk. Er ikke ute etter å ta trådstarter, er her inne for å diskutere synspunkter, verdier etc.

Det er kanskje verd et forsøk allikevel...?

Skal ikke nekte på den.

Hvorfor tror du at man tenker sånn når man vokser opp? Tvert om virker det som om mange av de voksne som poster rundt om på nettet angrer på at de ikke hadde mer sex når man hadde sjansen...

Nå er det slik at enkelte angrer på at de hadde for mye, og enkelte for lite. Slik kommer det alltid til å være. Man skal ta sjansen mens man har den, men helst med selvrespekten i behold. Mener at om man bare får bekreftelse gjennom sex, så burde man jobbe mer med seg selv. Finne glede i noe annet. Du vil jo gjerne fortsatt føle at livet ditt er amazing, enn å bare finne glede i ên opplevelse, som for eks. sex?

Endret av Cakenommy
Lenke til kommentar

Man skal ta sjansen mens man har den, men helst med selvrespekten i behold. Mener at om man bare får bekreftelse gjennom sex, så burde man jobbe mer med seg selv. Finne glede i noe annet. Du vil jo gjerne føle at livet ditt er amazing, enn å bare finne glede i ên opplevelse, som for eks. sex?

At bekreftelse gjennom sex går på bekostning av selvrespekten, mener du?

Du kan godt argumentere for at det er dumt å være ensporet, og sånn sett er det vel ikke noe bedre om sporet er sex enn om det er WoW. Eller forumdiskusjoner for dens saks skyld. Der er vi enige. Men heller ikke verre. Man får dyrke de interesser man har, så lenge de ikke går ut over andre.

• Liker 1
Lenke til kommentar

At bekreftelse gjennom sex går på bekostning av selvrespekten, mener du?

Du kan godt argumentere for at det er dumt å være ensporet, og sånn sett er det vel ikke noe bedre om sporet er sex enn om det er WoW. Eller forumdiskusjoner for dens saks skyld. Der er vi enige. Men heller ikke verre. Man får dyrke de interesser man har, så lenge de ikke går ut over andre.

Indeed. Trådstarter skrev i åpningsinnlegget før det ble endret, at hun blant annet hadde hatt sex med ihvertfall den ene kompisen, til den siste hun hadde vært til sengs med.

Er enig i en god del av det du sier, og klarer å innse at jeg kan ta feil. Men vil fortsatt argumentere litt fra ett annet synspunkt av saken.

Lenke til kommentar

Cakenommy: Jeg skjønner ikke det store fokuset på å beholde selvrespekten. Er det farlig å ikke ha selvrespekt, i alle fall en gang i blandt? Hvis TS synes hun har det, men du synes hun ikke har det, hvem har rett da?

True that!

Nå har jeg aldri sagt at jeg har hatt rett, heller da.

EDIT; Ser tilbake på ett av innleggene mine.

Endret av Cakenommy
Lenke til kommentar
Du vil jo gjerne fortsatt føle at livet ditt er amazing, enn å bare finne glede i ên opplevelse, som for eks. sex?

Skjønner ikke hvor du har fått det for deg at jeg utelukkende finner glede/bekreftelse i den ene opplevelsen. Det er ikke tilfellet.. Jeg har en god del kilder til glede og tilfredshet som ikke inngår intimitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...