Brekke Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 Hei!! Jeg sliter med å finne en ekstern harddisk kjøpte meg en ny 2TB Harddisk (Seagate Barracuda 2TB SATA-3) og et eksternt kabinett. etter att jeg hadde satt i hardddisken plugget jeg den i datamaskinen i usb 3.0 porten men det skjedde ingen ting på maskina, jeg gikk inn i enhetsbehandling og fant den der og aktiverte den, den vil fortsatt ikke dukke opp på "Min Datamaskin" Regner med at den skulle fått tildelt lokasjon (J:) noen som har noen ide hva som kan være galt På forhånd Takk!! EB Lenke til kommentar
hjahre Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 Er disken partisjonert og formatert? Hvis disken er helt ny kan det hende det ikke er noe på den og at du dermed må partisjonere den selv. Lenke til kommentar
Brekke Skrevet 23. november 2012 Forfatter Del Skrevet 23. november 2012 Er disken partisjonert og formatert? Hvis disken er helt ny kan det hende det ikke er noe på den og at du dermed må partisjonere den selv. litt usikker på ossen jeg skal gjøre de :-( Lenke til kommentar
hjahre Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 Høyreklikk på "Min Datamaskin", velg "Behandle" (eller noe sånt). I vinduet som kommer opp velger du "Diskbehandling". Nå vil du ha fått opp et splittet vindu, der lista øverst i vinduet er alle diskene er tilegnet bokstav og i kartet under får du se hvilken disk det er og hvilke(n) partisjon(er) som er på den disken. Finn den eksterne disken din (den burde være tom, altså ikke ha noen partisjoner) i dette "kartet", høyreklikk på den og velg "Ny partisjon" (tipper det heter det). Deretter følger du bare veiviseren og velger filsystem, størrelse og navn. Voila, der burde du ha en disk med en partisjon samtidig som den dukker opp i "Min datamaskin" Lenke til kommentar
Brekke Skrevet 23. november 2012 Forfatter Del Skrevet 23. november 2012 Høyreklikk på "Min Datamaskin", velg "Behandle" (eller noe sånt). I vinduet som kommer opp velger du "Diskbehandling". Nå vil du ha fått opp et splittet vindu, der lista øverst i vinduet er alle diskene er tilegnet bokstav og i kartet under får du se hvilken disk det er og hvilke(n) partisjon(er) som er på den disken. Finn den eksterne disken din (den burde være tom, altså ikke ha noen partisjoner) i dette "kartet", høyreklikk på den og velg "Ny partisjon" (tipper det heter det). Deretter følger du bare veiviseren og velger filsystem, størrelse og navn. Voila, der burde du ha en disk med en partisjon samtidig som den dukker opp i "Min datamaskin" fant ikke ut av dette men fikk det til og funke ved og bruke partitionwizard.com. http://www.hardware.no/artikler/guide_partisjonering/38320/6 Takker for all Hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå