isrihel Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 Vi bor i en 2-mannsbolig og har Zyxel-router fra Telenor som vår hovedbase. Det er dårlig signal i det andre huset, kan jeg forlenge det trådløse nettverket med en D-link router (DIR-655) som jeg har liggende og evt hvordan gjør jeg det. Vi har mulighet for å koble til D-link routeren via kabel fra den andre routeren . Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 Koble deg på D-linken med kabel og logg inn på den. Sett samme SSID og kryptering/passord som på Zyxel. Endre IP-adressen på D-link til noe i samme IP-område som Zyxel (sansynligvis 10.0.0.x). Slå av DHCP. Koble nettverkskabel fra LAN-port i Zyxel til LAN-port i D-link. 1 Lenke til kommentar
isrihel Skrevet 24. november 2012 Forfatter Del Skrevet 24. november 2012 Tusen takk for svar Lenke til kommentar
atysnes Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Har ca samme problemet, men det er et men. Jeg har ikke mulighet til å koble D-Linken til hovedrouteren med kabel. Er det mulig å få til? I tilfelle hvordan? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 (endret) D-link har generelt dårlig støtte for slike funksjoner eller tredjeparts firmware. Hvis du skal skaffe deg en repeater, så får du Netgear WN2000 fra ca 300kr. Endret 30. november 2012 av Jan Skrotnes 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå