Gå til innhold

FarCry 3 tråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Til de som satt igjen som et spørsmålstegn da spillet var slutt (eller for den saks skyld i starten av spillet) så er dette bra lesning;

 

http://www.rockpaper...ure-and-satire/

 

For min del stilte jeg spørsmålstegn ved våpenbruket da jeg begynte på spillet. Når lærte denne fyren å håndtere revolver og håndgranater osv. tenkte jeg. ;)

 

Etter hvert så ble det jo rene komedien ut av det hele... Storyen er et eksperiment. Det er vist ikke meningen at det skal henge på greip i det hele tatt i følge skribenten. Poenget var blandt annet å utfordre etablerte normer i spillindustrien og måten vi som spillere tenker osv..

 

Intellektuelle saker, men det forklarer en del. :)

Lenke til kommentar

Å klare å ta liv går selvsagt på mentaliteten og ikke fysiske evner til å gjøre det. For all del, det meste av historien er bare tull, men at (en del) personer i en så presset situasjon ville klart å ta liv, ser ikke jeg på som veldig usannsynlig.

 

Men ja, man er ikke den beste til å bruke våpen. Men er det ikke blandet inn mer eller mindre magiske evner forbundet med tattoveringene på armen? Disse gir jo deg nye evner og lignende.

Lenke til kommentar

Å klare å ta liv går selvsagt på mentaliteten og ikke fysiske evner til å gjøre det. For all del, det meste av historien er bare tull, men at (en del) personer i en så presset situasjon ville klart å ta liv, ser ikke jeg på som veldig usannsynlig.

 

Men ja, man er ikke den beste til å bruke våpen. Men er det ikke blandet inn mer eller mindre magiske evner forbundet med tattoveringene på armen? Disse gir jo deg nye evner og lignende.

Man ser jo i introoppdraget at han blir et mentalt vrak når han ser dem dø. Og rett etter er han en massemorder. Men slik er det i spill. I film og seier er det lettere slik siden i spill er det du som spiller og ikke actors.
Lenke til kommentar

Half-Life har jo samme problemstillingen. Gordon Freeman, en alminnelig forsker, må forsvare seg mot alle mulige slags fiender med våpen han trolig aldri har holdt før. Jason Brody er tross alt en ekstremsportsutøver som er vant til fysiske utfordringer. Noen mennesker greier fint å håndtere krevende situasjoner, som å drepe folk, så det er ikke så vanskelig å forestille seg at Jason blir rene drapsmaskinen etterhvert. Han gjør det jo for en god sak. Spillet har jo også noen satiriske kvaliteter, og akkurat det at Jason blir en dyktig kriger er også en del av dette.

Lenke til kommentar

Bra observasjon. Men selv ville jeg kalt Gordon Freeman for en resurssterk forsker med HEV drakt. Og Jason Brody for en (tilsynelatende) bortskjemt rikmannsgutt fra California. :p

 

Spillet forklarer hvorfor han kan løpe marathon over øya uten å stoppe, men ikke noe av det andre ekstravagante han finner på. Hele greia er "over-the-top" med vilje som han Yohalem forklarer i intervjuet. For min del så ser jeg ikke helt poenget med å prøve å rasjonalisere så mye av det som skjer i spillet egentlig etter å ha lest det intervjuet. Blir på en måte litt som en David Lynch film. :)

Lenke til kommentar

Dette handler litt om arv og miljø. En bortskjemt rikmannsgutt kan likevel ha en biologisk arv som gjør ham bad ass når situasjonen krever det, selv om miljøet han har vokst opp i ikke akkurat har tvunget ham til å gå i overlevelsesmodus veldig ofte. I vår verden er det gjerne reflektert i at enkelte verver seg til utenlandstjeneste i militæret, eller begynner med boksing/mma, selv om de ikke trenger å gjøre det for pengene.

 

Og hvis man f.eks. ser hvordan folk reagerer ved en katastrofe, som f.eks. overlevende etter en flystyrt eller togkræsj, er det vanskelig å forutse på forhånd. Mens noen blir apatiske, er det alltid noen som står frem som rasjonelle og hjelper de andre i sikkerhet. Ellers har du rett i at det er liten vits i å rasjonalisere Far Cry 3 alt for mye, med tanke på hva han Yohalem-fyren sa (selv om han virket litt usikker på om spillet handlet om skyting eller ikke). Det er et stykke igjen før det er Lost Highway i spillformat, riktignok ;)

Lenke til kommentar

Trenger hvertfall ganske oppegående personer på hele laget i Coop på insane på de siste missions. Men hvilken mission er "Eye for an Eye"? Har det kommet en ny mission?

Eye for an eye er vel et deloppdrag. Skal hvertfall få 4 raketter til å skyte ned en båt ute på vannet. Det er sykt mye privateers som kommer, og de tåler mange skudd. Også mange heavys med flamethrower. Holdt også på drittlenge med det oppdraget der man skal forsvare et radiotårn. Er ikke så enkelt når det er bare 2-3 spillerre av og til. Et oppdrag måtte jeg gjøre halvparten for meg selv siden alle hadde dødd, lure med en heavy ut av en hule og løpe runder for å få drept han.

Lenke til kommentar

Til de som satt igjen som et spørsmålstegn da spillet var slutt (eller for den saks skyld i starten av spillet) så er dette bra lesning;

 

http://www.rockpaper...ure-and-satire/

 

For min del stilte jeg spørsmålstegn ved våpenbruket da jeg begynte på spillet. Når lærte denne fyren å håndtere revolver og håndgranater osv. tenkte jeg. ;)

 

Etter hvert så ble det jo rene komedien ut av det hele... Storyen er et eksperiment. Det er vist ikke meningen at det skal henge på greip i det hele tatt i følge skribenten. Poenget var blandt annet å utfordre etablerte normer i spillindustrien og måten vi som spillere tenker osv..

 

Intellektuelle saker, men det forklarer en del. :)

 

Takker for linken, for meg forklarer det intervjuet masse som jeg ikke har kunne sette ord på selv.

 

Hovedsakelig hvordan en av min beste opplevelser i 2012 har vært å bygge opp større og større hat for Jason, jeg må si at alt det han forfatteren prøvde på traff meg der han ville at det skulle treffe, og nå som jeg hører forklaringen forstår jeg hvorfor også.

 

Litt artig i konklusjonen også, John Walker hadde tydeligvis problem med å forstå alle svarene selv, og prøver å fra fram selvmotsigelser i de to sitatene:

 

"The goal was to create a videogame that examined what shooting does to us in a videogame"

"...people who thought the game was going to be an examination of shooting. Like, what it would be like to be a real person in this jungle..."

:wee:

Lenke til kommentar

Eye for an eye er vel et deloppdrag. Skal hvertfall få 4 raketter til å skyte ned en båt ute på vannet. Det er sykt mye privateers som kommer, og de tåler mange skudd. Også mange heavys med flamethrower. Holdt også på drittlenge med det oppdraget der man skal forsvare et radiotårn. Er ikke så enkelt når det er bare 2-3 spillerre av og til. Et oppdrag måtte jeg gjøre halvparten for meg selv siden alle hadde dødd, lure med en heavy ut av en hule og løpe runder for å få drept han.

OK, kjipt når det bare er noobs med som quitter med en gang de får litt motstand. Heldigvis skalerer spillet vanskelighetsgraden ettersom hvor mange som spiller, men irriterende uansett. Heavvies er forresten kjempeenkle å ta ut med pil og bue med brennende piler. Trenger bare to treff.
Lenke til kommentar

Noen som forsatter spiller Mp delen, og kan si om den har blitt noe bedre. Ca 1 måned siden eg spilte dette sist. Connection problemer og bugs var det store problemet da.

Har ikke hatt noe problemer, utenom at enkelte deler kan være veldig vanskelige. Har kun spillt samarbeidsmodus med en kamerat, 2 spillere.

Lenke til kommentar

Noen som forsatter spiller Mp delen, og kan si om den har blitt noe bedre. Ca 1 måned siden eg spilte dette sist. Connection problemer og bugs var det store problemet da.

Tar noen deathmatcher av og til, fungerer for det meste temmelig bra. Hender man får Host Migration, kommer vel an på om Ubisoft serveren har en god dag eller ikke. Stort sett funker det knirkefritt. Har dog opplevd å bli kicket fra serveren uten noen rasjonell grunn en del ganger, mest på coop.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...