Gå til innhold

FarCry 3 tråden!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
*lang post*

Scaler bra hos deg ihvertfall. Jeg ser ut til å ha høyere FPS med ett kort (har fabrikksoverklokka 670), men ha lite utbytte av to. Tror fortsatt det er prosessoren som bremser ettersom jeg ender opp med ca. samme resultater som deg totalt sett. Tilsvarende i det elendig optimaliserte Assassin's Creed 3, hvor SLI fungerer finfint i områder som er lette å kjøre mens det medfører lavere fps i de tyngste partiene.

Lenke til kommentar

Enda like mye problemer med frameskipping og stuttering på min rigg selvom jeg bruker D3doverrider osv. Dette må være det værste PC spillet jeg har spilt sammen med Assassin's Creed 3. Jeg blir faktisk kvalm av å spille en slik rævva port, skam dere Ubisoft (ubishit)

Nå har jeg prøvd alt og det er ikke meningen at brukeren selv skal fikse et spill, utviklerene sin jobb det, makan

Console lovers (X360 primært) er Ubisoft, fysj... Tror aldri det frameskipper/stuttering der selvom der er det 30fps lock eller nedover...

Endret av iToMaN
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er strengt tatt konsollutgavene som er ports her, men det er jo så. PC-versjonen er den de har jobba på primært såvidt jeg har skjønt det. Må være noe rart med maskina di, for jeg har ingen slike problemer. Spillet føles tvert imot veldig smooth (til forskjell fra Assassin's Creed som faktisk er en klassisk Ubi-port med manglende multi-core-støtte).

Endret av Dellers
Lenke til kommentar

Har spilt det i rundt 7 timer nå, kommet 60% ca. Må si det er awesome, liker godt at man enkelt kan komme igjennom det, selv uten alt av upgrades på våpen. Er vel fullt mulig å ta den med kun ninja-movesene, og ingen våpen.

Eneste jeg har klage på, er at han brekker samme tommel hver gang han faller mer enn 1 meter ned. Videre virker det som tøyet hans består 95% av bensin, iallefall på hard difficulty. Hjalp litt med perk mot det.

Elsker at bua har "bullet-fall", så må aime over fiende. Eneste som sugde er at jeg wasta ca 5 piler før jeg fant ut det, og har bare 10. Det pga må skinne rett dyr, for å få veske tl mer. Noe som er småtullete imo.

Alt i alt bra spill. Lurer veldig på hvordan historien utvikler seg, da det virker som man blir "dratt" lengre og lengre vekk fra kompisene, og mer dratt inn i øya. Var på reddit, og blir visst noen valg mot slutten. Kunne gjerne vært noe sånt tidligere også, men fremdeles bra spill.

Håper å fullføre iløpet av uka. Er på "Ambush".

Lenke til kommentar

Du må også legge inn farcry3_d3d11.exe på samme profilen.

Ligger i mappa:

R:\Spill\Steam\steamapps\common\Far Cry 3\bin\

Gjelder dette også om man bruker DIrectX 9 eller må noe gjøres annerledes? Jeg har DirectX 10 egentlig men virker ikke som at spillet støtter dette.

Kan nesten ikke skjønne annet enn at spillet allerede utnytter begge kortene mine da frame raten ligger på ca 30 med 4 år gamle GTX 260M :p

Lenke til kommentar

60 prosent bare på hovedoppdragene eller alt?

Hovedoppdragene, har ikke rørt noe annet enda. Var ikke helt som i Skyrim, hvor jeg hadde 5-6 aktive quest før jeg visste ordet av det.

Vet ikke om side-oppdragene er bra eller ikke. Skal se på det når jeg har runnet spillet.

I noen spill (feks Borderlands 2) er de aller fleste side oppdragene ganske tamme, og tas bare for XP/rewarden. Men ingen story i dem som gjør det spesielt gøy. Håper FC3 er bedre der.

Lenke til kommentar

Gjelder dette også om man bruker DIrectX 9 eller må noe gjøres annerledes? Jeg har DirectX 10 egentlig men virker ikke som at spillet støtter dette.

Kan nesten ikke skjønne annet enn at spillet allerede utnytter begge kortene mine da frame raten ligger på ca 30 med 4 år gamle GTX 260M :p

directx9.exe versjonen ligger allerede der. Så du trenger ikke å legge den manuelt inn.
Lenke til kommentar

De såkalte sideoppdragene i Far Cry 3 er virkelig drit iforhold til Bordelands 2.

Haha, sant nok, men helt ærlig kunne jeg ikke brydd meg mindre. Er jo ikke akkurat sånn at det ikke er noe annet å fordrive tiden med i dette spillet. Selv kan jeg bruke timer bare på å sose rundt og utfroske, ta over camper, finne skatter, skinne dyr osv.

Lenke til kommentar

Ikke akkurat dungeon crawling ala Skyrim nei, en eske med loot midt på gulvet and thats it liksom :)

Ellers må jeg si jeg storkoser meg med spillet, kanskje det blir en anelse repetitivt i lengden men er ikke i nærheten av å kjede meg enda etter ca 15 timer så all good! :)

Lenke til kommentar

Gevinsten ved utforskning er ganske kjedelig ja! Er liksom en kasse med noen penger og det er det. Skulle virkelig ønske det var våpen som bare kunne finnes rundt på øya, og ikke kunne kjøpes! Det hadde gjort utforskning mye mer gøyere med et håp om å finne et nytt våpen.

Hmm, godt poeng! Noe sånt hadde motivert ytterligere til utforskning, og jeg kan være enig i at det er på minimumsgrensen slik det er nå. Allikevel er det morsomt å se hva slags dyr du kan komme over, og det å plutselig støte på en grotte eller noe annet spennende er alltid morsomt. Og bare det faktum at verden er så vakker som den er, er grunn nok for meg.. Men håper de eventuelt gjør noe mer ut av det etterhvert, selv om jeg må si jeg tviler.

Lenke til kommentar

Gevinsten ved utforskning er ganske kjedelig ja! Er liksom en kasse med noen penger og det er det. Skulle virkelig ønske det var våpen som bare kunne finnes rundt på øya, og ikke kunne kjøpes! Det hadde gjort utforskning mye mer gøyere med et håp om å finne et nytt våpen.

Hvis du finner skatter så låser du opp for nye våpen, bare så det er sagt.
Lenke til kommentar

Liker dyrene i spillet egentlig. Var sikker på at jeg hadde full oversikt over alle dyr istad, og så et par griser og en leopard nedafor et skur jeg var i. Så ble jeg angrepet bakfra av en komodovaran som må ha fulgt etter meg en god stund. Ganske sleip kar, men jeg overlevde i det minste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...