Gå til innhold

FarCry 3 tråden!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Innstillingen som suger mest kraft ut fra mitt 660TI er FXAA, MSAA og HB/DAO på delt andreplass.

Mitt oppsett er Intel i2500k (oc til 4.5 ghz), 660TI (oc +100 mhz), 8GB DDR 1666 ram, og installert på vanliga SATA disk (ikke på min SSD).

Kjører da 1920x1080, Ultra på alt utenom MSAA på 2, vsync cappet på 58fps (inspector), FXAA på low og SSAO. Går så å si aldri under 58fps som er cap. :)

Lenke til kommentar

Med 4xaa 1080p og ultrasettings, så får jeg 90-97% gpuload på 3-way sli

80-120fps i singleplayer.

Det viser jo klart hvor mye prosessor har å si. Med i7-950 medfører ikke SLI merkbar økning som tidligere nevnt, og er nede i noen-og-tredve fps det verste stedet. Tror likevel ikke jeg gidder å kjøpe prosessor til 4,5k selv dog, det er jo spillbart og flyter fint (uten AA riktignok). Endret av Dellers
Lenke til kommentar

Det viser jo klart hvor mye prosessor har å si. Med i7-950 medfører ikke SLI merkbar økning som tidligere nevnt, og er nede i noen-og-tredve fps det verste stedet. Tror likevel ikke jeg gidder å kjøpe prosessor til 4,5k selv dog, det er jo spillbart og flyter fint (uten AA riktignok).

? Det viser jo nettopp det motsatte. At Far Cry 3 skalerer bra med SLI, og 3-way SLI, og det betyr som regel at spillet ikke blir begrenset av CPU i nevneverdig grad.

At du ikke synes du får noen økning har nok mest med at du ikke har lagt inn SLI riktig. Krever en del knoting for å få det til å fungere bra. Ja i hvert fall før Nvidia kommer med offisiell SLI-støtte. :)

Har prøvd på lignende CPU-frekvens som deg, og det skalerer fortsatt utmerket med SLI. Det hadde også svært lite å si rent ytelsemessig om jeg kjørte på lik ytelse/frekvens som prosessoren din, eller om jeg kjørte med høyere.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Overklokket gpuene til 1300mhz, og fikk vel ca 7 fps mere. Virker som om FC3 kan like enda ett skjermkort :p

Dog synn at det ikkje er plass til flere enn de jeg har nå. Arecaen står i den 4. porten. Etter dette så kommer jo også antall pci-e lanes til kort :(

Har også aktivert pci-e 3.0 på alle portene, slik man må gjøre med 6 serien av nVidia på x79.

Ellers så er det jo flott å se at FC3 kjører på 12 tråder, selv om det bare er 30-40% til sammen av cpu.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

? Det viser jo nettopp det motsatte. At Far Cry 3 skalerer bra med SLI, og 3-way SLI, og det betyr som regel at spillet ikke blir begrenset av CPU i nevneverdig grad.

At du ikke synes du får noen økning har nok mest med at du ikke har lagt inn SLI riktig. Krever en del knoting for å få det til å fungere bra. Ja i hvert fall før Nvidia kommer med offisiell SLI-støtte. :)

Har prøvd på lignende CPU-frekvens som deg, og det skalerer fortsatt utmerket med SLI. Det hadde også svært lite å si rent ytelsemessig om jeg kjørte på lik ytelse/frekvens som prosessoren din, eller om jeg kjørte med høyere.

Ca. hvor mange fps får du med og uten SLI, og hva slags grafikkort har du? Bare sånn for å kunne sammenligne ettersom prosessoren din er i samme serie (men overklokka mer). Synes jo spillet flyter fint selv, men det er liksom nesten like bra flyt med ett kort.

Lenke til kommentar

Overklokket gpuene til 1300mhz, og fikk vel ca 7 fps mere. Virker som om FC3 kan like enda ett skjermkort

Dog synn at det ikkje er plass til flere enn de jeg har nå. Arecaen står i den 4. porten. Etter dette så kommer jo også antall pci-e lanes til kort

Har også aktivert pci-e 3.0 på alle portene, slik man må gjøre med 6 serien av nVidia på x79.

Ellers så er det jo flott å se at FC3 kjører på 12 tråder, selv om det bare er 30-40% til sammen av cpu.

Lurer på hvor mange prosent av CPU det er om du hadde deaktivert HT. :) Kan det være at de ekstra trådene gjør at prosessoren ikke helt klarer å beregne hvor tungt den blir belastet?

Et slikt kort du skulle hatt Nizzen: http://www.komplett....ku=745112#extra

4-way SLI med PCI-e 16x:8x:8x:8x

+ En femte PCI-e som ser ut til å dele båndbredden med det ene skjermkortet.

http://www.asus.com/...#specifications

Det betyr vel: Når du gamer så vil meste av båndbredden gå til de fjerde skjermkortet, og når du ikke spiller så vil Arecaen kose seg med båndbredde tilsvarende PCI-e 8x. ;)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Ca. hvor mange fps får du med og uten SLI, og hva slags grafikkort har du? Bare sånn for å kunne sammenligne ettersom prosessoren din er i samme serie (men overklokka mer). Synes jo spillet flyter fint selv, men det er liksom nesten like bra flyt med ett kort.

Vanligvis kjører jeg på noe høyere overklokk, men i denne testen jeg tok nå så kjørte jeg med to overklokkede GTX 480 som begge kjørte på 850 MHz (700MHz er standard) i testen, som betyr at de to yter rimelig tilsvarende to standard GTX 580.

La opp en testrute som inkluderte noen blureffekter, skytescene, kjøre bil og en eksplosjon som dreper oss på slutten.

Testet både med og uten SLI, samt med prosessoren min klokket til 4,3 GHz (min vanlige overklokk) og 3,3 GHz som du kjører prosessoren på.

Grafikken var med alt på maks, bortsett fra AA og oppløsningen 2560x1440 OG 1920x1080.

Her er resultatene:

4,3 GHz prosessor

MED SLI

2560x1440

- Avg: 51.317 - Min: 46 - Max: 57

1920x1080

- Avg: 71.739 - Min: 58 - Max: 88

UTEN SLI

2560x1440

- Avg: 27.850 - Min: 24 - Max: 32

1920x1080

- Avg: 41.154 - Min: 35 - Max: 47

3,3 GHz prosessor:

MED SLI

2560x1440

- Avg: 50.717 - Min: 43 - Max: 58

1920x1080

- Avg: 62.746 - Min: 50 - Max: 82

UTEN SLI

2560x1440

- Avg: 27.459 - Min: 24 - Max: 30

1920x1080

- Avg: 40.722 - Min: 34 - Max: 47

Ser vi på resultatene så hadde prosessorhastigheten lite å si. Eneste resultatet som fikk noe dårligere ytelse ved lavere prosessorfrekvens var ved SLI og 1080p. (63 FPS VS 72 FPS)

Ser vi derimot på SLI vs ikke SLI, så er resultatene entydige. Gjennomsnittelig ytelse:

Ved 1080p = 76 % økning

Ved 1440p = 88 % økning

Minimum FPS:

Ved 1080p = 66 % økning

Ved 1440p = 92 % økning

Som sagt så kjører jeg på litt mer guffe på skjermkortene til vanlig og ligger på rundt 55 FPS i snitt. :) Når jeg bare går rundt så er det mer rundt 65 FPS.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Håper da det er 120 Hz-skjerm, for da kan det jo forklares. ;)

Selv om jeg selvsagt hadde kjøpt tre slike skjermer om jeg hadde hatt SÅ god maskinvare. :D

blir vel sikkert pci-e x4. Er nesten sikker på at det ikkje blir slik du tror

Ht av i morra for test. Nå er det nattingz

Tja, de pleier jo som regel å skrive om det er 4x eller 8x etc. Men denne gangen skrev asus:

*1-2 For PCIe 3.0 x16 (X8 mode), PCIEx8_2B(Grey) shares bandwidth with PCIEx8_2A(Red).

Så kan jo virke som om det er samme tilkobling, bare med to kontakter, og dermed så kan de bruke opp til 8x totalt. Og siden arecaen din tvilsomt gjør så mye under gaming sessions, og omvendt, så burde det jo gå? :) Mulig det bare er drømmetenking dog. :p

Edit: Nizzen har VG278HE, som koster 3700kr ++ og det er jo godkjent det da. ^^

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Sannelig glad jeg ikke har møtt noe stort mer enn et par varaner, en fjelløve (tror det var det ihvertfall) og hunder. Flyr utelukkende rundt med lyddempa pistol, som har mildt sagt begrensa effekt.

Er det. Visste ikke at de hadde tatt med pumaer i spillet, men kult at de gjorde det. Stod "leopardskinn" når jeg skinna pumaen, noe som ikke stemte. Fikk opp i håndboken at det var puma.

Sett både flere hvite tigre nå, og panter. Beste er å fyre løs på avstand med sniperrifle, og evt pumpehagle/flammekaster på nært hold utifra det jeg har erfart.

Lenke til kommentar

Neh. Det beste er å drepe bjørn med kniv. :)

Nå har jeg fullført mainstory, alle Path of the Hunter-quests, frigjort alle fiendeleirene og aktivert alle radiotårnene. Jeg har fortsatt en del igjen, men jeg merker at suget er borte. Jeg angrer bittert på valget mitt på slutten av mainstoryen (du får et valg som påvirker slutten, uten at jeg kan si noe mer uten å spoile), og på at jeg ikke lot det være igjen 3-4 fiendeleirer i et område, slik at jeg kunne lekt meg her i ettertid. Jaja, har kost meg i hvertfall, og har en savegame halvveis fra der jeg er nå, så det kan tenkes at jeg fortsetter på den og gjør de "korrekte" valgene denne gangen. :)

Lenke til kommentar

Neh. Det beste er å drepe bjørn med kniv. :)

Nå har jeg fullført mainstory, alle Path of the Hunter-quests, frigjort alle fiendeleirene og aktivert alle radiotårnene. Jeg har fortsatt en del igjen, men jeg merker at suget er borte. Jeg angrer bittert på valget mitt på slutten av mainstoryen (du får et valg som påvirker slutten, uten at jeg kan si noe mer uten å spoile), og på at jeg ikke lot det være igjen 3-4 fiendeleirer i et område, slik at jeg kunne lekt meg her i ettertid. Jaja, har kost meg i hvertfall, og har en savegame halvveis fra der jeg er nå, så det kan tenkes at jeg fortsetter på den og gjør de "korrekte" valgene denne gangen. :)

What goes around, comes around? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...