aleksanderro Skrevet 2. desember 2012 Del Skrevet 2. desember 2012 Virkes ut som det er bare dere med SLi som får FPS dropp, siden jeg med et GTX 670 kort merker ikke noe dropp. Lenke til kommentar
Dellers Skrevet 2. desember 2012 Del Skrevet 2. desember 2012 Har fått spilt litt, og synes dette er moro. Og det ser bra ut også. MEN (ikke ta dette som klaging, for til det har jeg det alt for gøy i spillet).... MEN.. jeg installerte Crysis (1) her på gøy i dag, det kom vel ut i 2007, altså for fem år siden. Fant ut at jeg hadde maskin til å kjøre det nå. Det ser da bedre ut enn Far Cry 3, rent grafikkmessig? Og fysikken virker da morsommere? Er det ikke noe steike gæærn't med PC-spill utviklingen i så fall? Crysis burde egentlig ikke kommet før nå da det er så tungt, det er vel det som er greia. Det kom 5 år for tidlig - det er jo ikke gøy å vente så mange år for å spille det på fullt når man er lei det uansett. Crysis har gode teksturer, det er vel det som gjør at det ser såpass bra ut. Bortsett fra det synes jeg de fleste nyere spill ser bedre ut på alle andre måter. Crysis er forøvrig fortsatt det spillet jeg får lavest FPS i, nede i 22 fps på det verste stedet. Greit nok at det ser bra ut, men det utnytter hardware dårligere enn nesten noe annet bortsett fra Assassin's Creed. Lenke til kommentar
aleksanderro Skrevet 2. desember 2012 Del Skrevet 2. desember 2012 Greit nok at Crysis krevde ganske mye når det kom, men jeg klarte allikevel å spille det nesten på fult når det kom. Nå er vel oppimot 100 FPS ikke noe problem. Lenke til kommentar
jihn Skrevet 2. desember 2012 Del Skrevet 2. desember 2012 Må bare spørre, hva bruker dere til å sjekke FPS med? Er det bare FRAPS deg går i? Skulle likt å sjekket min egen Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 2. desember 2012 Del Skrevet 2. desember 2012 (endret) Crysis burde ha kommet når det kom. Det var ikke noe problem for å justere ned grafikken litt om man ikke klarte å kjøre det på maks med en gang, og det skalerte supert nedover. Jo bedre PC, jo bedre grafikk. De som har mange skjermkort fikk langt bedre valuta for pengene sine på den tiden i hvert fall. Er vel heller dagens spill burde hatt signifikant bedre grafikk, og det er jo rimelig tydelig at de eeegentlig lagde Far Cry 3 med hensyn til konsoller. Dette kommer jo frem på litt forskjellig navn som indikerer en konsoll, og at menyene ikke er laget for å bli kontrollert med en mus, eller at det lar seg gjøre å binde mer enn tre knapper på musa. Samt litt andre elementer som egentlig er litt pussig å finne på en PC. Crysis burde egentlig ikke kommet før nå da det er så tungt, det er vel det som er greia. Det kom 5 år for tidlig - det er jo ikke gøy å vente så mange år for å spille det på fullt når man er lei det uansett. Crysis har gode teksturer, det er vel det som gjør at det ser såpass bra ut. Bortsett fra det synes jeg de fleste nyere spill ser bedre ut på alle andre måter. Crysis er forøvrig fortsatt det spillet jeg får lavest FPS i, nede i 22 fps på det verste stedet. Greit nok at det ser bra ut, men det utnytter hardware dårligere enn nesten noe annet bortsett fra Assassin's Creed. ? Det må være bare noen ytterst få områder du får så lav ytelse. Muligens i noen områder på slutten av spillet. Er noen år siden sist, men lå tilnærmet aldri under 60 FPS, selv med AA og 1080p. Grafikken var sagt å være noe dårlig optimalisert, men ser du i forhold til dagens konsollporter så finnes det ikke et eneste spill som matcher optimaliseringsgraden til Crysis. Ikke Far Cry 3 engang, som er en av de bedre. Kan lage en liste så langt som et vondt år, men er faktisk lenge siden jeg faktisk så et bra optimalisert spill til PC. BF3 er dog ikke så ille da, men på ingen måte like bra som Crysis. Endret 2. desember 2012 av Andrull Lenke til kommentar
Dellers Skrevet 2. desember 2012 Del Skrevet 2. desember 2012 (endret) Er det virkelig sånn at småmissions man bommer på bare blir borte igjen? Passe nedtur å ha ett eneste forsøk når jeg såvidt er ferdig med første mission og derfor er noob i spillet. Hvis missions bare forsvinner etter en fail gidder jeg ikke spille gjennom spillet da det kommer til å irritere meg ihjel. Endret 2. desember 2012 av Dellers Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 2. desember 2012 Del Skrevet 2. desember 2012 Har fått spilt litt, og synes dette er moro. Og det ser bra ut også. MEN (ikke ta dette som klaging, for til det har jeg det alt for gøy i spillet).... MEN.. jeg installerte Crysis (1) her på gøy i dag, det kom vel ut i 2007, altså for fem år siden. Fant ut at jeg hadde maskin til å kjøre det nå. Det ser da bedre ut enn Far Cry 3, rent grafikkmessig? Og fysikken virker da morsommere? Er det ikke noe steike gæærn't med PC-spill utviklingen i så fall? Crysis er det spillet med best grafikk i dag ja. Fysikken var også hakket bedre. PC-spill utviklingen har stått pronto stille siden den gang. Det er ingen som har tørt å satse på så dyr og god grafikk på et PC-spill igjen. Satser på bedre når nye konsoller kommer... Kanskje de tør å lage bedre grafikk for oss PC-spillere. Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 2. desember 2012 Del Skrevet 2. desember 2012 Må bare spørre, hva bruker dere til å sjekke FPS med? Er det bare FRAPS deg går i? Skulle likt å sjekket min egen Jeg bruker EVGA PrecisionX Lenke til kommentar
Dellers Skrevet 2. desember 2012 Del Skrevet 2. desember 2012 Crysis er det spillet med best grafikk i dag ja. Fysikken var også hakket bedre. PC-spill utviklingen har stått pronto stille siden den gang. Det er ingen som har tørt å satse på så dyr og god grafikk på et PC-spill igjen. Satser på bedre når nye konsoller kommer... Kanskje de tør å lage bedre grafikk for oss PC-spillere. Fysikken i Crysis var god, det skal det ha. Ellers synes jeg på generelt grunnlag at Battlefield 3 ser langt bedre ut enn Crysis visuelt. Det har også en mye bedre motor virker det som, og har ingen store FPS-daler som Crysis har. FPS-forskjeller i Crysis har vel vært oppe i 5-gangeren hos meg, og det er uakseptabelt. BF3 er forholdsvis jevnt hele veien. De har ikke råd til å bruke så mye på god PC-grafikk vil jeg tro. PC-utgaver selger jo nesten ingenting, og derfor finnes det så mange elendige konsoll-ports. Jeg ser også for meg at de synes det er vanskelig å skulle utgi knakende god PC-grafikk på spill som også skal fungere på antikk hardware - som konsollene tross alt har. Med det sagt foretrekker jeg spill som kjører glatt framfor at de ser superbra ut. Jeg hadde vært fornøyd med Assassin's Creed 3 hadde det ikke vært for at det kjører så ekstremt dårlig og til og med mangler 3d-støtte. Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 2. desember 2012 Del Skrevet 2. desember 2012 Crysis er det spillet med best grafikk i dag ja. Fysikken var også hakket bedre. PC-spill utviklingen har stått pronto stille siden den gang. Det er ingen som har tørt å satse på så dyr og god grafikk på et PC-spill igjen. Satser på bedre når nye konsoller kommer... Kanskje de tør å lage bedre grafikk for oss PC-spillere. Det er vel bare å glede seg til neste konsollgenerasjon. Også for PC-gamere. Når det er sagt, så spiller jeg mye på Xbox 360, og tar til takke med grafikken jeg får der. Men, synes det er på tide med nye konsoller nå. Synd at konsollene bremser PC-utviklingen også. Far Cry 3 vartet opp med veldig "flashy" grafikk da jeg fyrte det opp første gangen, og for all del, der ser fortsatt "bra" ut. Men med tanke på hva jeg får ut av et fem år gammelt spill... tja. Har skrevet om det allerede. Kanskje det kommer noen mods etter hvert? Lenke til kommentar
MrL Skrevet 2. desember 2012 Del Skrevet 2. desember 2012 Crysis er det spillet med best grafikk i dag ja. Fysikken var også hakket bedre. Hakket bedre?? Det var dagens store underdrivelse tror jeg. Fysikken er så mye mer tilstede at den gjør FC3 "fysikkløst" i forhold. Det kom ut til og med egne maps på Crysis der du kun kunne leke deg med fysikken i forskjellige settinger. FC3 er ikke noe som helst i nærheten. Lenke til kommentar
Dellers Skrevet 2. desember 2012 Del Skrevet 2. desember 2012 (endret) Multiplayeren her var sannelig dårlig. Motstanderlaget er alle på kjempehøy level, vi har bare ferskinger med toppen noen få games på samvittigheten. Da har selvsagt fienden bedre våpen, UAV og what not. Ikke klarer jeg å sikte i det og ikke skjer det noe når jeg faktisk skyter på folk. Toggle ADS er heller ikke tilstede, og det er et must. 9/10 forsøk starter ikke rundene. Russiske/Polske/whatever fiender er umulige å knerte som i COD, mens de tar det på 1 skudd. Spillet henger seg på rundeslutt. På plussida er banene ganske gode. Endret 2. desember 2012 av Dellers Lenke til kommentar
MadRos Skrevet 2. desember 2012 Del Skrevet 2. desember 2012 Er det slik at ikke alle våpen i singelplayer har atachments ?? Det er virkelig nedtur da. Og denne grensen for "maks 1 eller 2" atachments, kan den fjernes med et mod eller noe sånt? Dette er jo singelplayer, hva er vits med denne begrensningen ?! Jeg vil jo ha maks ammoload, silencer og reddot sikte.. Lenke til kommentar
Seal Skrevet 2. desember 2012 Del Skrevet 2. desember 2012 Ufattelig mye moro du kan få med en lyd-dempet sniper i dette spillet. Siste timen brukte jeg bare på å løpe rundt og søke etter eventyr. Og det var det ikke akkurat mangel på. Spesielt var det deilig da jeg klarte å skyte ut 6-7 pirater ved en leir uten at noen av dem merket noe. Elsker virkelig dette spillet. Mens folk bruker sin tid på å klage over at grafikken og fysikken ikke er like bra som andre spill, og annet vrøl basert på helt subjektive preferanser, koser jeg meg med spillet for det det er, og for å si det sånn, jeg koser meg skikkelig. 3 Lenke til kommentar
Efagimo Skrevet 2. desember 2012 Del Skrevet 2. desember 2012 Heilt enig med deg Blitsen! Har ikkje hatt det så artig i eit spel sidan Skyrim kom ut 40 timar har eg brukt no, har berre tatt 13 hovud oppdrag. Brukt meste parten av timane til utforskning og ta ut pirat basar og patruljar Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 2. desember 2012 Del Skrevet 2. desember 2012 (endret) Enig der Blitsen, folk henger seg opp for mye i disse dager med hva som er dårlig med spillet, og sammenligner alltid andre spill. Lyddempa sniper er bra, men det er ganske utfordrende å ta ned en leir uten at de merker noe. Spilte forleden, og da kom det en hund og ødela hele min plan når han oppdaget at jeg skøt ned en fiende Endret 2. desember 2012 av Iceman22 Lenke til kommentar
Blazer Skrevet 2. desember 2012 Del Skrevet 2. desember 2012 Hmm, en liten oppdatering på mitt forrige innlegg: Ser ut som om jeg har en del "rare" FPS-drops, typisk i visse kamp-scener eller når jeg ser visse steder (ofte ser på steder i distansen osv..). Og det er ikke snakk om noen kjappe drops, men kontinuerlig rundt 30 FPS hvis jeg gjør visse ting. Å være runt i jungelen osv. så ligger belastning på 100 % på begge kortene og ytelsen er ganske grei på rundt 45-60 FPS. Må si jeg aldri har opplevd liggnende. Ser jeg på grafene ser jeg også at begge skjermkortene sin belastning faller ned til rundt 50-60 % i nøyaktig samme tilfeller. Minnet holder seg stabilt på rundt 1300 MB og bær ikke være noe problem, og temperaturene er veldig fine. Kan det være snakk om noe "bugs" eller noe som BØR fikses på kjappest mulig? Skjer dette for dere uten SLI også? skru av AA. det fikset fps droppen hos meg...men må være en bug som du sier, har jo 100 fps med 0 AA så at skjermkortene ikke skulle takle 2AA eller mer uten å droppe ned i 10 fps skjønner ikke jeg. Lenke til kommentar
Greddi Skrevet 2. desember 2012 Del Skrevet 2. desember 2012 (endret) Fix til decal bug i SLI (aka kulehull buggen) Forandre SLI compability bits til 0x0C1902F5 i inspector. All creds går til Maldo @ guru3d.com http://forums.guru3d.com/showpost.php?p=4466041&postcount=10 Endret 2. desember 2012 av Greddi Lenke til kommentar
Blazer Skrevet 2. desember 2012 Del Skrevet 2. desember 2012 hva skjer med at f.eks buffalo eller en tiger tåler 3 sniper skudd i hodet ? er jo utrolig teit å måtte bruke 2 ak47 magasier på en enkel tiger. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 2. desember 2012 Del Skrevet 2. desember 2012 Fix til decal bug i SLI (aka kulehull buggen) Forandre SLI compability bits til 0x0C1902F5 i inspector. All creds går til Maldo @ guru3d.com http://forums.guru3d...41&postcount=10 Vet ikkje hva som skjer, men jeg har ikkje compability greiene i inspector. Må man gjøre noe for å få opp de 5 settingsa eller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå