Gå til innhold

FarCry 3 tråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Woot! Endelig fått skikkelig SLI profile til Farcry 3 :D

 

https://forums.gefor...tachment/57520/

 

Pakk ut rarfil, og load i nvidia inspector...

 

Så nå har jeg 80-150fps med alt på ultra i multiplayer :w00t:

12 tråder av cpu blir brukt (Dog ikkje fullt på alle) og 70-80% på 3 gpu. FC3 krever visst litt!

Takk, fikk første prøvd Far Cry 3 akkurat nå og uten denne filen så er det som flere har nevnt, ikke ut av pakken SLI støtte. Du trenger å gjøre endring i Nvidia-filen for å aktivere SLI skikkelig.

 

Nå jobber begge GPUene ca på 90-100 %, og ytelsen gikk fra 24 FPS til 46-47 FPS i 2560x1440, nær dobling altså. :)

 

Var visst alternate frame rendering som mangla for at SLi skulle funke, men det bekrefter mistanken min om massiv flaskehals fra CPUens side. Fikk ikke så mye som en frame ekstra likevel (dvs. kanskje 2-3 med litt godvilje), og kortene jobber ganske lite. Spillet er tydeligvis det mest CPU-krevende spillet jeg har sett til nå.

Jeg fikk nær dobling av ytelse på mine vanlige 4,3 GHz på i7 920 CPUen min.

Nedklokket jeg til 3,9 GHz som er det laveste jeg kan nedklokke uten å gå inn i BIOS, så merket jeg omtrendt ikke forskjel på ytelsen, som fortsatt er over 90 % økning.

 

Tviler sterkt på at det er CPUen din på 3,3 GHz som er SÅ stor flaskehals. (600 Mhz mindre enn min burde ikke ha SÅ mye å si)

 

Ta å test ut fila til Nizzen, for å få skikkelig SLI-støtte. Som regel må du jo vente en ukes tid til Nvidia gjør det for deg, men ønsker du få det på forskudd så gjør du som nizzen hintet til. :)

Tipper dette også gjelder Assassins creed III også. Det har jo nettopp kommet ut, og det tar som sagt noen uker før SLI støtte kommer på plass.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Hmm, en liten oppdatering på mitt forrige innlegg:

Ser ut som om jeg har en del "rare" FPS-drops, typisk i visse kamp-scener eller når jeg ser visse steder (ofte ser på steder i distansen osv..). Og det er ikke snakk om noen kjappe drops, men kontinuerlig rundt 30 FPS hvis jeg gjør visse ting.

Å være runt i jungelen osv. så ligger belastning på 100 % på begge kortene og ytelsen er ganske grei på rundt 45-60 FPS.

 

Må si jeg aldri har opplevd liggnende. Ser jeg på grafene ser jeg også at begge skjermkortene sin belastning faller ned til rundt 50-60 % i nøyaktig samme tilfeller. Minnet holder seg stabilt på rundt 1300 MB og bær ikke være noe problem, og temperaturene er veldig fine. :D

 

Kan det være snakk om noe "bugs" eller noe som BØR fikses på kjappest mulig? Skjer dette for dere uten SLI også?

 

post-79251-0-80975300-1354421137_thumb.png

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Hmm, en liten oppdatering på mitt forrige innlegg:

Ser ut som om jeg har en del "rare" FPS-drops, typisk i visse kamp-scener eller når jeg ser visse steder (ofte ser på steder i distansen osv..). Og det er ikke snakk om noen kjappe drops, men kontinuerlig rundt 30 FPS hvis jeg gjør visse ting.

Å være runt i jungelen osv. så ligger belastning på 100 % på begge kortene og ytelsen er ganske grei på rundt 45-60 FPS.

 

Må si jeg aldri har opplevd liggnende. Ser jeg på grafene ser jeg også at begge skjermkortene sin belastning faller ned til rundt 50-60 % i nøyaktig samme tilfeller. Minnet holder seg stabilt på rundt 1300 MB og bær ikke være noe problem, og temperaturene er veldig fine. :D

 

Kan det være snakk om noe "bugs" eller noe som BØR fikses på kjappest mulig? Skjer dette for dere uten SLI også?

 

SLI -problem for DX11. Dette kan reproduseres ved å lage kulehuller har jeg opplevd. Det er flere som har opplevd dette.

Lenke til kommentar

Hmm, en liten oppdatering på mitt forrige innlegg:

Ser ut som om jeg har en del "rare" FPS-drops, typisk i visse kamp-scener eller når jeg ser visse steder (ofte ser på steder i distansen osv..). Og det er ikke snakk om noen kjappe drops, men kontinuerlig rundt 30 FPS hvis jeg gjør visse ting.

Å være runt i jungelen osv. så ligger belastning på 100 % på begge kortene og ytelsen er ganske grei på rundt 45-60 FPS.

 

Må si jeg aldri har opplevd liggnende. Ser jeg på grafene ser jeg også at begge skjermkortene sin belastning faller ned til rundt 50-60 % i nøyaktig samme tilfeller. Minnet holder seg stabilt på rundt 1300 MB og bær ikke være noe problem, og temperaturene er veldig fine. :D

 

Kan det være snakk om noe "bugs" eller noe som BØR fikses på kjappest mulig? Skjer dette for dere uten SLI også?

 

post-79251-0-80975300-1354421137_thumb.png

 

Så først ut som noe problem som følger av høy temperatur og ned-klokking, men temperaturen på kortene ser jo helt fin ut..

Mystifystisk :hmm:

Lenke til kommentar

Hmm, en liten oppdatering på mitt forrige innlegg:

Ser ut som om jeg har en del "rare" FPS-drops, typisk i visse kamp-scener eller når jeg ser visse steder (ofte ser på steder i distansen osv..). Og det er ikke snakk om noen kjappe drops, men kontinuerlig rundt 30 FPS hvis jeg gjør visse ting.

Å være runt i jungelen osv. så ligger belastning på 100 % på begge kortene og ytelsen er ganske grei på rundt 45-60 FPS.

 

 

 

Må si jeg aldri har opplevd liggnende. Ser jeg på grafene ser jeg også at begge skjermkortene sin belastning faller ned til rundt 50-60 % i nøyaktig samme tilfeller. Minnet holder seg stabilt på rundt 1300 MB og bær ikke være noe problem, og temperaturene er veldig fine. :D

 

Kan det være snakk om noe "bugs" eller noe som BØR fikses på kjappest mulig? Skjer dette for dere uten SLI også?

 

post-79251-0-80975300-1354421137_thumb.png

 

Snedig!

JEg får ikkje slike dropps. Grafen i Afterburner virker ganske så jevn

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Noen som kommer inn i det fengselslignende bygget på øya oppe til høyre ?

 

Har prøvd diverse glidere inn fra venstre men dem når ikke så langt, dem mister høyden så snart jeg er ganske nær øya.

 

Ikke en alt for stor spoiler, men velger å putte den i tag allikevel. :)

 

 

Det er nok hovedkvarteret til Vaas du prøver å komme deg inn i, kommer der i ett oppdrag senere i spillet

 

Endret av Smokeeye
Lenke til kommentar

SLI -problem for DX11. Dette kan reproduseres ved å lage kulehuller har jeg opplevd. Det er flere som har opplevd dette.

ahha! Bingo!

 

Ser ut til å være årsaken. Har stabile 50 ish FPS, og om jeg skyter et kulehull forran meg, så faller ytelsen til 28-30 FPS og holder seg der helt til jeg ser bort fra stedet der kulehullet befinner seg. Hmm, ser ut som om jeg må finne meg i å drepe med kniv og be fremover da. :p

Lenke til kommentar

Har fått spilt litt, og synes dette er moro. Og det ser bra ut også. MEN (ikke ta dette som klaging, for til det har jeg det alt for gøy i spillet)....

 

MEN.. jeg installerte Crysis (1) her på gøy i dag, det kom vel ut i 2007, altså for fem år siden. Fant ut at jeg hadde maskin til å kjøre det nå. Det ser da bedre ut enn Far Cry 3, rent grafikkmessig? Og fysikken virker da morsommere?

 

Er det ikke noe steike gæærn't med PC-spill utviklingen i så fall?

Endret av Dr.Peedee
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...