Gå til innhold

FarCry 3 tråden!

Anbefalte innlegg

Jeg har i5 2500K på 4Ghz og et GTX670. Spiller i 2560x1440 med 50+ FPS. Har dog skrudd post effects (er det det det heter?) helt ned for å oppnå det.

Må enten ha 2560x1440 med low post effects eller 1920x1080 og max post effects. Har blitt så bortskjemt med oppløsning at det er vanskelig å gå ned.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har i5 2500K på 4Ghz og et GTX670. Spiller i 2560x1440 med 50+ FPS. Har dog skrudd post effects (er det det det heter?) helt ned for å oppnå det.

Må enten ha 2560x1440 med low post effects eller 1920x1080 og max post effects. Har blitt så bortskjemt med oppløsning at det er vanskelig å gå ned.

Ofte pleier det jo være ganske stor forskjell på Høy og lav Post-effects, antar dette også gjelder Far Cry 3?

Er dette da med AA-aktivert?

Lenke til kommentar

Spillet ser bare helt drøyt ut! Har aldri følt meg så inn i et spill før. Fant nettopp en awsome hule! helt på slutten får du den mest legendariske utsikten ned til en liten "hav lomme" der man kan se koraller og en vannskuter. Ser helt drøyt kult ut! Laster opp en liten video snutt nå :D

Lenke til kommentar

Ofte pleier det jo være ganske stor forskjell på Høy og lav Post-effects, antar dette også gjelder Far Cry 3?

Er dette da med AA-aktivert?

Nei, jeg bruker ikke AA. Da må jeg skru ned oppløsningen og post-effects. Jeg "må" ha 50+ FPS.

Lite Post-effects fungerer egentlig helt greit. Savner dog muligheten til å kunne skru av og på deler av "post-effectiness", men det valget er dessverre ikke der.

Lenke til kommentar

Og hva vil "siste spillene" bety? Og er du heeelt sikker på at SLI faktisk er aktivert? Samt har du sjekket hvor mange FPS du får med og uten?

Ellers er jo MSI Afterburner genialt for å sjekke hvor mye hver kort belastes (graf), for å sjekke at begge kortene faktisk jobber, og hvor mye. Er det CPU flaskehals så vil du se at grafen for belastningen for GPUene vil ligge på lav prosentandel.

Blant annet Hitman: Absolution, men ikke utelukkende. Det er litt forskjell, men ikke mye. Merkbar forskjell i lite krevende partier, men når det blir mange folk på skjermen er med/uten SLI så å si det samme. I Assassin's Creed 3 får jeg 8-10 FPS LAVERE med SLI, men disse spillene er jo dårlig optimalisert uansett. Riktignok kjørte jeg de foregående i 3d Vision med SLI finfint.

GTX 580 gikk til helsike her, så bytta til to 670 (hadde SLI fra før altså), og ettersom korta er littegrann bedre er forskjellen med/uten SLI også litt mindre. Hadde jo lyst på 2600k da jeg kjøpte ny maskin i 2011, men måtte gå for i7-950 pga. mangel på hovedkort. Ser ut som om jeg kanskje bør bytte nå, selv om jeg synes det er irriterende at prosessorene ikke har blitt kjappere siden den gang (2600k koster fortsatt ca. det samme). Ettersom jeg bottlenecker uansett hadde det vært gøy med noe som virkelig sparka fra seg.

Lenke til kommentar

Spillet ser bare helt drøyt ut! Har aldri følt meg så inn i et spill før. Fant nettopp en awsome hule! helt på slutten får du den mest legendariske utsikten ned til en liten "hav lomme" der man kan se koraller og en vannskuter. Ser helt drøyt kult ut! Laster opp en liten video snutt nå :D

Det beste er vel at du sannsynligvis kan kjøre den vannskuteren også. ;) Men du bør kanskje være litt forsiktig med sånt...

Noen som har rent undertøy til meg? Tok et bad i en elv, og helt plutselig og totalt uten forvarsel hoppet en svær jævla krokodille opp og angrep. Faen som jeg skvatt der. :p

Lenke til kommentar

Trolig de svakeste PC-menyene jeg har vært borti. I tillegg var jeg dum nok til å la spillet dure på med norsk språk i installeringsprogrammet (pleier jo ikke ha noe å si). Det har det altså her, alt av menyer og oppdragstekster er på norsk, og det er tilsynelatende ikke mulig å endre dem til engelsk uten å reinstallere hele spillet. Det fungerer også temmelig dårlig med norsk tekst når all handling foregår på engelsk uansett, må hele tiden finne den norske oversettelsen i menyer/quester av det du hører på engelsk i spillet. Håpløst.

Lenke til kommentar

Blant annet Hitman: Absolution, men ikke utelukkende. Det er litt forskjell, men ikke mye. Merkbar forskjell i lite krevende partier, men når det blir mange folk på skjermen er med/uten SLI så å si det samme. I Assassin's Creed 3 får jeg 8-10 FPS LAVERE med SLI, men disse spillene er jo dårlig optimalisert uansett. Riktignok kjørte jeg de foregående i 3d Vision med SLI finfint.

GTX 580 gikk til helsike her, så bytta til to 670 (hadde SLI fra før altså), og ettersom korta er littegrann bedre er forskjellen med/uten SLI også litt mindre. Hadde jo lyst på 2600k da jeg kjøpte ny maskin i 2011, men måtte gå for i7-950 pga. mangel på hovedkort. Ser ut som om jeg kanskje bør bytte nå, selv om jeg synes det er irriterende at prosessorene ikke har blitt kjappere siden den gang (2600k koster fortsatt ca. det samme). Ettersom jeg bottlenecker uansett hadde det vært gøy med noe som virkelig sparka fra seg.

Ahh, ja de to spillene er nok ikke supert optimalisert, og spesielt om det er mange personer så vil CPU raskt kunne bli flaskehals ja.

Spesielt med en prosessor som er over 3 år gammel, så vil du nok måtte overklokke (er jo ikke noe problem for disse CPUene elsker jo overklokking rett og slett) for at den ikke blir en flaskehals i slike spill.

Har faktisk aldri kjørt min i7 920 uten overklokk før, og klokket seg helt opp til 4,3 GHz (65 % overklokk), og da holder den fortsatt koken den dag i dag, og matcher fint en uklokket i7-3770K i spill. :)

Det burde derfor være godt mulig å fjerne det meste av flaskehalsen med noen tastetrykk og en 3'de-part-kjøler.

Lenke til kommentar

Der har jeg også et problem ser du. Prosessoren min blir for varm, så kjører bare en standardoverklokk som ligger inne på hovedkortet som tilsvarer i7-975 (3.33 GHz istedenfor drøye 3), kort sagt nesten ingenting. Har selvsagt den dyreste Noctua-vifta, og har prøvd med en litt rimeligere Noctua-variant tidligere, samt annet kabinett. Varm blir den uansett dessverre, så jeg antar jeg har vært uheldig med prosessoren. Har jo over 40 grader idle uten overklokk med NH-D14-kjøler...

Lenke til kommentar

Windows er på engelsk, dog tastemåte er på norsk - har FC3 via steam nå, håper jeg ikke får ingame subtitles på engelsk da jeg ikke klarer en dårlig norsk oversettelse.

Ikke noe problem. Bare pass på at interface language i Steam og i U-Play er satt til engelsk, så får du engelsk meny, tale i spillet osv.. men du kan velge språk på subtitles i spillet. engelsk eller norsk. Hvis du derimot har norsk språk i steam settings/u-play så får du norske menyer uansett da kun er valg av subtitles som er mulig

Lenke til kommentar

Der har jeg også et problem ser du. Prosessoren min blir for varm, så kjører bare en standardoverklokk som ligger inne på hovedkortet som tilsvarer i7-975 (3.33 GHz istedenfor drøye 3), kort sagt nesten ingenting. Har selvsagt den dyreste Noctua-vifta, og har prøvd med en litt rimeligere Noctua-variant tidligere, samt annet kabinett. Varm blir den uansett dessverre, så jeg antar jeg har vært uheldig med prosessoren. Har jo over 40 grader idle uten overklokk med NH-D14-kjøler...

Tør jeg spørre hvor god du er på å sette på kjølepasta? / hvor erfaren du er :hmm:

Kan det ligge i selve montasjen om at det ikke er for mye pasta etc.

Hadde vel forventet 10 grader lavere temp, men det er jo ikke så farlig om temperaturen ikke øker for mye under last. Dett er er jo CPUer som tåler en del varme, og 80 grader klarer den helt fint kontinuerlig i månedsvis og årevis. Ved 90 grader ville jeg nok kun akseptert i Prime 95, da dette som regel belaster mer enn du noen gang kommer til å gjøre.

Har du husket å skru av automatisk spenningsjustering? (eventuelt hvor høy spenning måler CPU-Z? ) Automatikk er djevelen selv i overklokking, og er kun for å passe på å ta livet av enhver nybegynner.

Kanskje gi den en ny sjanse? Ytelsesforskjellen er potensielt som natt og dag.

Min 920 klarte ganske så høy overklokk selv uten å justere på Spenningen i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Noen som har testet MP delen, finner ikke noe Leaderboards. Mulig det er sånn som Ghost Recon der Leaderboards er på en nettside. Spillet virker locket til 30 fps hos meg uansett innstillinger, om eg har alt på Ultra eller alt på Low. Intel Core5 2500k, GTX 680 og 16 Gb ram. Nada forskjell fra gamle til de driverne som kom ut i går.

Du har nok VSync på, og en fps som ligger rett under 60, som gjør at den dyttes ned på 30 fps.

Lenke til kommentar

Skulle komme en oppdatering til PC på release. Regner med den er innstallert allerede? Får fremdeles ikke til å snakke med folk i lobby før Matchen startes, skulle fikses at man kan snakke med folk om man har en kontroller aktivert. Sto iallefall på listen over patches notes

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...