Knebba Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 som det står i headeren... jeg lurer på to ting, egentlig tre har denne koden: if(empty($navn)) { echo ("Gidd å skriv inn noe som ikke er viktig i det hele tatt, men som er litt av vitsen i en gjestebok"); } elseif(empty($mld)) { echo ("Gidd å skriv inn noe som ikke er viktig i det hele tatt, men som er litt av vitsen i en gjestebok"); die; } elseif(empty($tekst)) { echo ("Gidd å skriv inn noe som ikke er viktig i det hele tatt, men som er litt av vitsen i en gjestebok"); die; } Hvordan får jeg "die" funksjonen til å virke inn, og hva er galt med echoen? og går det ann å sette "OR" i den første "if empty"? fikk det ikke til :o Lenke til kommentar
_W_ Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Jeg ville skrevet denne koden slik: if(empty($navn)||empty($mld)||empty($tekst)){ echo("Idiot!"); exit(); } Lenke til kommentar
Knebba Skrevet 9. september 2003 Forfatter Del Skrevet 9. september 2003 mindre strev det ja :-) Lenke til kommentar
Knebba Skrevet 9. september 2003 Forfatter Del Skrevet 9. september 2003 mindre strev det ja :-) Lenke til kommentar
The Red Devil Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 if(!$navn || !$mld || !$tekst){ echo("Idiot!"); } Er ennå lettere. For "exit;" alt etter korleis websida di er bygd opp så må du passe på vist du bruker denne. Feks. vist du starter guestbooken i midten av index.php (ie henter den inn via ein variable og include) så vil "exit;" stoppe scriptet rett av der, og resten av index.php vil ikkje bli loada. det du kan for exempel gjøre slik som dette isteden for å bruke exit; if($submit AND (!$navn OR !$mld OR !$tekst)){ echo("Idiot!"); include("form.inc"); } elseif ($submit) { $sql = "INSERT INTO database SET info"; echo("success"); } else {include("form.inc"); Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå