Gå til innhold

[Løst] Hva skal jeg bruke pengene på?

BirgerCaC

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er veldig glad i fyrverkeri og jeg pleier å bruke ca 5000 på dette i året. I år så har jeg planer om å bruke 7100 kr til fyrverkeri. Problemet er at jeg også har veldig lyst på en ny pc. Da er det uaktuelt å kutte ut alt fyrverkeriet, men kanskje jeg skal redusere noe?

Pc en jeg trenger skal ikke være veldig dyr (4000 k) og den skal heller ikke være veldig avansert så den er ikke så syr, men problemet er at jeg er bonde og jeg har mange lån som må betales osv. Da har jeg på en måte 8000 kr igjen i 2012 etter at jeg har kjøpt julegaver osv. Jeg har som sagt tenkt til å bruke 7100 kr til fyrverkeri, men nå er jeg i litt mere tvil.

Skal jeg bruke 7100 kr på fyrverkeri og vente med å kjøpe pc, eller skal jeg bruke mindre penger på fyrverkeri (4000) og kjøpe en pc? Dere må huske på at jeg er veldig interessert i fyrverkeri og jeg kunne ikke ha klart meg på nyttårsaften uten fyrverkeri. Det er nok mange her som ville kjøpt pc framfor fyrverkeri, men dere må huske på situasjonen min! Hva ville dere ha gjort hvis dere var i min situasjon? :)

Jeg takker hjertelig for alle svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg er veldig glad i fyrverkeri og jeg pleier å bruke ca 5000 på dette i året. I år så har jeg planer om å bruke 7100 kr til fyrverkeri. Problemet er at jeg også har veldig lyst på en ny pc. Da er det uaktuelt å kutte ut alt fyrverkeriet, men kanskje jeg skal redusere noe?

Pc en jeg trenger skal ikke være veldig dyr (4000 k) og den skal heller ikke være veldig avansert så den er ikke så syr, men problemet er at jeg er bonde og jeg har mange lån som må betales osv. Da har jeg på en måte 8000 kr igjen i 2012 etter at jeg har kjøpt julegaver osv. Jeg har som sagt tenkt til å bruke 7100 kr til fyrverkeri, men nå er jeg i litt mere tvil.

Skal jeg bruke 7100 kr på fyrverkeri og vente med å kjøpe pc, eller skal jeg bruke mindre penger på fyrverkeri (4000) og kjøpe en pc? Dere må huske på at jeg er veldig interessert i fyrverkeri og jeg kunne ikke ha klart meg på nyttårsaften uten fyrverkeri. Det er nok mange her som ville kjøpt pc framfor fyrverkeri, men dere må huske på situasjonen min! Hva ville dere ha gjort hvis dere var i min situasjon? :)

Jeg takker hjertelig for alle svar! :)

Fyrverkeri er noe du har glede av i noen minutter/timer mens en pc har du glede av i mange år framover, bruk pengene på pc :) evt kjøp et fyrverki batteri :-)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er helt avhengig av fyrverkeri. Jeg kan ikke greie meg med bare ett batteri. Jeg må ha variert med fyrverkeri og hen haug med lunter. Dette blir med andre ord dyrt og jeg har ikke noe særlig igjen til en pc. Jeg har tenkt på å redusere budsjettet, men jeg er veldig usikker! :)

Lenke til kommentar

Det logiske valget er jo brenne opp mye mindre penger og heller kjøpe noe du faktisk har nytte av.

Men, vil du tenne på masse penger og heller proritere dette forran noe du har nytte av så kan du jo det.

Er ikke akkurat så mye man kan hjelpe deg med, men jeg ville absolutt kuttet ned på fyrverkeri og heller kjøpt noe jeg faktisk trengte.

En times morro mot flere års morro høres i mine ører ut som ett veldig, veldig lett valg.

At du er "avhengig" av fyrverkeri er ett valg du har tatt, 2013 kommer selv om du ikke svir av 7k på ting som smeller.

Lenke til kommentar

Du skjønner nok ikke helt situasjonen min. Jeg er helt avhengig og jeg må ha fyrverkeri! Det er nesten som med sigaretter :p Når man bruker penger på sigaretter så er det jo det samme som om at du skulle brenne opp pengene men du blir avhengig. Det er nok sånn med meg når det gjelder fyrverkeri også hvis du forstår. Problemet er at jeg ikke er avhengig av en ny pc i og med at jeg har flere pc er fra før, men de begynner å bli temmelig slitte!

Lenke til kommentar

Er en vesentlig forskjell på noe som både er en del av den daglige rutinen og som kroppen fysisk er avhengig av, og på noe man vil ha en dag i året...

Jeg forstår at du vil ha fyrverkeri, forstår også at du påstår at du er avhengig

Begge deler er strengt tatt bortkastet om du har greie pc`r fra før.

Du kan jo skrive en liste med fordelene av å kjøpe pc og av å kjøpe fyrverkeri ;)

Lenke til kommentar

Forslaget ditt L4r5 var litt bedre siden jeg ikke må velge bort alt fyrverkeriet samtidig som jeg har igjen litt penger til overs slik at jag kan kjøpe pc senere. Det er mulig jeg går for denne, men jeg er åpen for nye forslag i og med at jeg er veldig usikker som dere sikkert skjønner :)

Lenke til kommentar

vel om du tar pc handelen på dustinhome.no og velger avbetalingen på 6 måneder så får du jo 2 fluer i en smekk, 6 måneder er det rentefrie alternativet så du betaler ikke noe ekstra så får du da mer å rutte med på fyrverkeriet å mesteparten av pc prisen betaler du i løpet av 2013

Lenke til kommentar

Jeg trenger i grunn en ny pc i og med at de 3 pc ene jeg har fra før er veldig slitte. Den ene går det ikke an å bruke, den andre er ekstremt treg og gammel og den nyeste jeg har (hp pavilion) er den jeg skriver med nå. Den nyeste fungerer greit, men den er slitt og gammel og jeg er nesten 100 % sikker på at det skal skje noe med den pc en i form av treghet eller andre problemer.

Jeg liker ikke anbefaling så jeg vil helst ikke velge dette alternativet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...