SmeltNed Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 100% oppetid my ass! Det er altså bare én uke siden all utenlandstrafikk gjennom Altibox var nede i 5 døgn! Hjelper fint lite med state-of-the-art utstyr i en emp-sikkret bunkers når det er en gjeng innavlede apekatter som sitter bak spakene! Er Altibox kjent med konseptet "redundancy" mon tro? Jeg har mine tvil! 1 Lenke til kommentar
Skognisse Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 (endret) Er fremdeles fantastisk hvor overbelastet altibox sine peeringer er i høy-trafikk tidspunkter, som søndag kveld f.eks.. og connection resets via nix -- Er jo en ting at altibox sitt intern nett er fint og flott, men det finnes en verden utenfor *altibox.no og Får ca 800-1100 KB/sec på 25/25 linje (agder breiband) på søndager hos familie,. ellers i uka når er lite trafikk, får en de vanlige 2800-2900 KB/s ca. Har selv Telenor 50/50 her hjemme og jeg får maks speed uansett når på døgnet. så de har iallefall gjort noe mer riktig. Endret 23. november 2012 av Skognisse 1 Lenke til kommentar
Dromle Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 100% oppetid my ass! Det er altså bare én uke siden all utenlandstrafikk gjennom Altibox var nede i 5 døgn! Hjelper fint lite med state-of-the-art utstyr i en emp-sikkret bunkers når det er en gjeng innavlede apekatter som sitter bak spakene! Er Altibox kjent med konseptet "redundancy" mon tro? Jeg har mine tvil! Er det rart de sliter med oppetiden da? Jeg så litt nærmere på bildene fra serverparken. I bildet som inneholder rack H11 kan man se et bladecenter H der to servere (enten HS21 eller HS22V) skriker etter oppmerksomhet med sine gule lys. De samme serverne har også fått svære merkelapper foran seg som blokkerer for mye av luftgjennomstrømmingen. På et av de andre bildene der altiboxfyren står ved døren til et åpent rack kan man se at en x3650 har 3 åpne diskposisjoner der det ikke er noen disker. Luftgjennomstrømmingen gjennom serveren blir da helt feil. I naboracket til høyre kan man se at det er diskfeil på en x3650m2 eller m3 litt langt nede i racket. Midt i racket er det en x3650 som roper på oppmerksomhet med sitt orange lys. På et av de andre bildene legger jeg merke til at de oppbevarer brennbar plast og annet søppel inne på datarommet. Fiberkablene hadde også svært mangelfull merking. Amatører sier jeg bare... 4 Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 Etter en årrekke som kunde hos Telenor, Start.no og Nextgentel gikk jeg i mars over til Altibox og har aldri før hatt så vanvittig mye problemer med nettforbindelse og kundeservice. Nettet var i flere måneder konstant ustabilt, utallige telefoner og mail til kundeservice, montører på besøk, bytte av medieconverter, bytte av routermodem.... Ingenting hjalp før Altibox etter 6 mnd innørmmet at Zyxel dritten de leverte hadde sine "svakhenter" som de kalte det så fint. Kundeservice var stort sett hyggelige hvis en ser bort fra 20-30 minutters ventetid på telefon og svar på mail først etter 8-10 dager... Nextgentel har ikke hatt verdens beste rykte, men de 2-3 gangene jeg hadde behov for hjelp ventet jeg aldri mer enn 2-3 minutter på telefon, og den ene gangen modem gikk i dass hadde jeg nytt i posten påfølgende dag. Sitter fremdeles og vurderer om jeg skal fortsette som kunde hos Altibos. Etter å ha byttet til egen router er mye av problemene løst, men fremdeles er nettet mer ustabilt enn jeg noensinne har opplevd tidligere..... og kundeservice... eksisterer det i det hele tatt?? Heldigvis har jeg ikke TV med PVR fra Altibox... da hadde jeg sannsynligvis vært innlagt for lenge siden...... Altibox - Skjerp dere! 1 Lenke til kommentar
wtf1337 Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 CPL3 har ikke routerfunksjonalitet, så den funker fint med høye hastigheter. CPL5 derimot tryner på over ca. 35 mbit, men fungerer bra hvis den settes i bridge modus og man bruker egen router. Har lest på diverse andre norske forum der det beskrives at om boksen settes i "brige" mode så forkommer det fortsatt trafikk. Lenke til kommentar
just1user Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 (endret) Har hatt Altibox 25/25 i 3 år nå, men gikk nylig over til Telenor ADSL 16/1 og det er en HELT annen verden, MYE mer stabilt! Så sorry Altibox, -you`re out! Endret 23. november 2012 av just1user Lenke til kommentar
MultiForce Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 Bortsett fra kundeservice (bedrift og privat) er jeg veldig fornøyd med Altibox. Lenke til kommentar
Aqualong Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 Vis du tror du har ''mer'' peilig på dekodere og hjemmesentraler hos Altibox enn hva kundeservice og tekniske avdelingene har, så anbefaler jeg deg og søke jobb egentlig. Sånn som du prater, så skulle nesten trodd at du viste alt ettersom du er kunde av dem! Du kan jo prøve deg, så kan vi se hvor lenge du holder ut? "Vis du tror" Hvis du er vis, så skriver du ikke "vis" i stedet for "hvis". Lenke til kommentar
Aqualong Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 Jeg har hatt Altibox ca 3-4 år, og har aldri - jeg gjentar: aldri! - hatt problemer. Jeg har hastigheten jeg betaler for, stabiliteten jeg betaler for, i det hele tatt; alt fungerer. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 synd at alt ang. altibox suger, iallefall ifølge min erfaring. Elendig nett, dekoderen streiker ofte som har ført til at den har blitt byttet ut 3 ganger her i huset. Ringte til kundeservice for hjelp og det viste seg at jeg hadde mer peiling enn dem -_- med andre ord: IKKE GÅ FOR ALTIBOX Må si meg enig, lever ikke hastigheten de lover, EKSTREMT dårlig ping til å være fiber, fikk 3x bedre med Coax, og hatt mye TV problemer med de. 1 Lenke til kommentar
dabear Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 Det er mye data som skal transporteres, og vi fokuserer hardt på at det skal uforstyrret fra ende til annen Uforstyrret? Har vært store problemer med videostreaming for min del(hovedsakelig youtube). Andre streamingtjenester og nedlastinger er aldri problematiske, men når det kommer til youtube så stopper videoer ofte. Har prøvd både med kabel og trådløs, med mac laptop, windows stasjonær-pc og ipads, samme problemet over alt. Virker som kapasiteten mellom trøndelag og google sine servere er dårlig. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 Oppetid på 99.99%? Nei den kvoten har de brukt opp allerede med mye DNS feil i det siste. Blant annet 3 ganger på rad at systemet til utlandet fallt ut Lenke til kommentar
Slaps Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 Kan nevne at den gamle cpl3? boksen er overhode ikke tilregnet for høye hastigheter eller mange tilkoblinger.Spurte dem om akkurat det for en mnd siden: Har har en kamerat med 100/100 linje med den boksen.. får 96/90 men det er da godkjent! Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 Altibox er knall. Rock solid stort sett hele tiden. Synd folk klager over de, for det er stort sett BRUKERFEIL enn feil hos altibox som er problemet. Flott artikkel forøvrig. 4 Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 "Når du bestiller internett fra Altibox får du tilgang til våre spillservere som er åpne for hele verden......" Jøss, får jeg tilgang til servere, som allerede er åpne for hele verden, når jeg bestiller Altibox...? .. Måtte bare.. Lenke til kommentar
spot_ Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 synd at alt ang. altibox suger, iallefall ifølge min erfaring. Elendig nett, dekoderen streiker ofte som har ført til at den har blitt byttet ut 3 ganger her i huset. Ringte til kundeservice for hjelp og det viste seg at jeg hadde mer peiling enn dem -_- med andre ord: IKKE GÅ FOR ALTIBOX Kanskje du som er feilen da? Lenke til kommentar
Wintel Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 Fikk Altibox for et års tid siden, funker topp til vanlig men det virker på meg som om de har høyere latency til sider i utlandet enn hva Get har...? Innenlands er alt super-responsivt med lave ping-tider og høy båndbredde, mens det "føles" som det lagger mer mot utenlandske servere enn hva det gjorde med Get for ett år siden. 1 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 (endret) Hvordan er AltiBox som stabilt nett for spilling? Er det lav ping? Og hvor kan jeg få en oversikt over levandører, priser, fart, og dekning? Edit: Tok en titt på Lyse sine nettsider, de har visstnok Altibox som bredbåndslevarndør. Der kan man få 400/400 til 6000 kr/mnd.... lol Endret 24. november 2012 av FrihetensRegn Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 Har faktisk ikke så mye negativt å si om tjenesten altibox leverer utenom da dns server feil noen ganger i løpet av 6 års tid. Når en da får snakket med tekniker blir det bekreftet, men ikke på kundeservice. Det sier seg selv att de kun har ansvar for signal til boks de leverer, hva kunden har av utstyr bak boksen er det jo kunde som har ansvaret for. Men kunne tenkt meg flere offentlige ipadresser og reverse dns for å drifte egen e-post. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå