Sssda1 Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 Hei, På nettsiden min skal jeg ha en + og - knapp som zoomer inn og ut akkurat som ctrl+ og - og det gikk med denne koden: var current = 100; $("#zoomtest").click(function(){ current += 5; $("body").css("zoom", ""+current+"%" ); }) Problemet er når jeg lenker meg videre på nettstedet zoomes det selvsagt tilbake til normalt igjen. Så det jeg lurer på er om jeg kan lagre dette så lenge brukeren er på siden, eller om det er noe annet jeg burde gjøre for å hjelpe med større / mindre skrift? Lenke til kommentar
grapz Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 (endret) Hei, Vel, du kan gjøre det på flere måter: 1. http://pablotron.org/?cid=1557 (PersistJS) 2. Lagre det som cookie 3. Har du noe dynamisk bak (f.eks PHP)? Da kan du jo sende med 'current' på linkene og så returnere ferdig skalert tekst Endret 23. november 2012 av grapz Lenke til kommentar
Flugg Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 (endret) Vil anbefale å bruke HTML5 local storage fremfor cookies, det er både kjappere og tryggere http://diveintohtml5.info/storage.html Hver gang brukeren trykker på knappene kan du oppdatere en variabel i local storage. Så setter du 'current' variablen til 'zoom' variablen hver gang siden blir lastet: var current = localStorage["zoom"] || 100; $("#zoomtest").click(function(){ current += 5; $("body").css("zoom", ""+current+"%" ); localStorage["zoom"] = current }) Endret 24. november 2012 av Flugg Lenke til kommentar
Sssda1 Skrevet 26. november 2012 Forfatter Del Skrevet 26. november 2012 Takk, etter nye knoting gikk det sånn tålelig bra. Det måtte imidlertid lagres ved localStorage.zoom og ikke localStorage("zoom") Lenke til kommentar
Sssda1 Skrevet 26. november 2012 Forfatter Del Skrevet 26. november 2012 Takk, etter nye knoting gikk det sånn tålelig bra. Det måtte imidlertid lagres ved localStorage.zoom og ikke localStorage("zoom") Nei, nå krøller det seg til igjen. Funksjonen lever sitt eget liv, kan noen se om det er noe galt i koden her? Den fungerer normalt på et par sider, så plutselig zoomer den inn 1000 ganger eller no, helt håpløst. var current = sessionStorage.zoom || 100; $("body").css("zoom", ""+sessionStorage.zoom +"%" ); $("#zoomin").click(function(){ current += 10; sessionStorage.zoom = current; $("body").css("zoom", ""+sessionStorage.zoom+"%" ); }); $("#zoomut").click(function(){ current -= 10; sessionStorage.zoom = current; $("body").css("zoom", ""+sessionStorage.zoom+"%" ); }); $("#tilbakestill").click(function(){ current = 100; sessionStorage.zoom = current; $("body").css("zoom", ""+sessionStorage.zoom+"%" ); }); og her er siden http://cube.iu.hio.no/~s188075/Nyt Lenke til kommentar
Emaxine Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 Du har satt tråden din som løst. Mulig du får lettere svar om du setter den som uløst. Lenke til kommentar
baran Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 Får en javascript runtime error på logg inn siden blant annet: GET http://cube.iu.hio.no/~s188075/Nyt/index.css 404 (Not Found) Lenke til kommentar
grapz Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 Har trykket meg gjennom 20 sider nå, men opplever ikke at den lever sitt eget liv. Et par andre småting: Når du har aktivert en av de 4 hovedboksene på fremsiden (Styrke, kondisjon osv), så burde det vist en lukkeknapp en plass. Når du åpner 'kondisjon', så ser du at du har feil encoding på teksten. Kommer dette rett fra databasen? Lenke til kommentar
Sssda1 Skrevet 27. november 2012 Forfatter Del Skrevet 27. november 2012 Har trykket meg gjennom 20 sider nå, men opplever ikke at den lever sitt eget liv. Et par andre småting: Når du har aktivert en av de 4 hovedboksene på fremsiden (Styrke, kondisjon osv), så burde det vist en lukkeknapp en plass. Når du åpner 'kondisjon', så ser du at du har feil encoding på teksten. Kommer dette rett fra databasen? Jeg fikk ordnet det med zoom, det var sånn at når jeg trykka på zoom + og la til 5% så gikk det fra 100% til 1005% . rart det bare skjedde en gang i blandt men... Ja det er en del jobb som står igjen så takker for input, det er ren html som popper opp så det er bare encodinga som gjør det Skal se om jeg klarer å lage lukke-knapp også, blir kanskje mer oversiktlig da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå