JonesKa Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 Tenkte altså investere i en stasjonær gaming pc. Hatt en møkka Packard Bell laptop i evigheter nå, og vil ha en som kan takle diverse spill på medium uten å treffe 98C. -Budsjett: Selve Pcen for mellom 7k-11k,, (men helst nærmere 7-8, gidder ikke 11 tror jeg). Skal også ha en skjerm -Orker ikke bygge selv. Vil ha en Ferdigbygget. -Har lyst på "valuta for pengene". Og at de ikke tar mye for byggejobben. Har sett på 2 PCer: Sett på Thor: http://cdon.no/elektronikk/thor_jords_-_intel_i5_3570k_-_8gb_-_1tb_-_geforce_gtx_670_-_windows_8-21605251 Regnet at delene alene + windows koster ca 8500. Pc pris 9000. (500 for jobben) Sett på http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10731 Dette er Black friday tilbud hos komplett. Ser at delene alene koster ca 8k. De tar 6995 for den i dag, så det er jo et knallbra tilbud. (ferdigbygget for -1000). Standardpris 9k? Vet at jeg sikkert kunne gått opp til 600w strøm, 670/680 geforce,en SSD harddisk, bedre/stillere kjøling og litt mer minne. Men det komplett tilbudet her ser for meg knallbra ut til den gitte prisen. Noen innspill? Skulle gjerne klart å spille Planetside 2 med grei fps, (er vel omtrent BF3 ish standard). Hvordan vil komplett pcen takle det? Lenke til kommentar
tjbr Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 (endret) På komplett: Skift hovedkort fra b75 til valgfritt Z77, billigste er Asus z77v-lx som er 490 ekstra, et helt ok kort. Skift minne fra kingston value til valgfritt DDR3 1600MHz CL9. HyperX er lavprofil, da kan du kjøpe en bedre kjøler senere, dette koster 100kr. Dette er vesentlige forbedringer. Du kan seff skifte til større psu og bedre skjermkort osv om du vil Endret 23. november 2012 av tjbr Lenke til kommentar
JonesKa Skrevet 23. november 2012 Forfatter Del Skrevet 23. november 2012 (endret) På komplett: Skift hovedkort fra b75 til valgfritt Z77, billigste er Asus z77v-lx som er 490 ekstra, et helt ok kort. Skift minne fra kingston value til valgfritt DDR3 1600MHz CL9. HyperX er lavprofil, da kan du kjøpe en bedre kjøler senere, dette koster 100kr. Dette er vesentlige forbedringer. Du kan seff skifte til større psu og bedre skjermkort osv om du vil Takk for innspillet, gjorde de forandringene du foreslo (minne og hovedkort) og oppgraderte prosessor, skjermkort til 670, PSU. Pris 9315,- Her er oppsettet, (fikk ikke til ønskeliste styret): Corsair Carbide 300R Midi Tower OEM Corsair CX 600W PSU Intel® Core i7-3770K Processor ASUS P8Z77-V LX, Socket-1155 Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB Gainward GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA Western Digital® Desktop Green 1TB Samsung DVD Writer, SH-224BB Noe mer jeg burde ta tak i? Hvor mye hjelp er f.eks. en SSD? Og funker det kabinettet? Endret 23. november 2012 av JonesKa Lenke til kommentar
tjbr Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 SSD gir raskere loading og raskere oppstart, FPS blir det samme. Crucial, Samsung, Intel er bra valg, ta den du synes har finest farge Hvis du bare har 1 harddisk, velg ikke "green", green er strømsparing og dårligere ytelse. Hos WD er Black>Blue>Green. 3770k er en utmerket prosessor, men prisen på 2700k i det bygget er bedre, vet ikke om jeg hadde giddet å bruke 400kr fra 2700k->3770k. Jeg personlig ville ha gått på bedre kabinett og strømforsyning, men da blir det fort dyrere. Noe av grunnen til dette er at jeg bygger selv og beholder disse en oppgradering eller to til. Lenke til kommentar
JonesKa Skrevet 23. november 2012 Forfatter Del Skrevet 23. november 2012 Ahh mulig jeg drøyer SSD inntil videre da hvis det kun hjelper for oppstart av programmer. Kjører på med Black WD, og bedre kabinett Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå