UrgeLoL Skrevet 3. desember 2012 Del Skrevet 3. desember 2012 hmmm - mulig jeg er blind, men syns tydelig windows os telefoner også kommer med litt størrelse? (samt mindre også - likt Android - opp til brukeren selv å velge hva man liker - kun iOS som skal bestemme hva som er ideell størrelse for brukeren) Ja, la oss da si det - mannen i gata gir jo uansett beng i det, så da er det argumentet med 0 verdi. Så om man liker topp specs samt lommevennlig telefon så kjøper man hva? Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 3. desember 2012 Del Skrevet 3. desember 2012 Så om man liker topp specs samt lommevennlig telefon så kjøper man hva? Det får vel være opp til hver enkelt. Ola og kari merker uansett ikke forskjell som sagt. De får S3 til prisen av eldre 4s. Så HW prismessig veldig bra og fornuftig. 1 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 3. desember 2012 Del Skrevet 3. desember 2012 Analytics firm App Annie has recently published a fun little infographic called Game of Phones which pits the Android app ecosystem against Apple's. One of the key findings was that the App Store leads with a revenue share of 71% (compared to 29% for Android) even though total downloads through Google Play accounts for 35% of the total, versus 28% for iOS. Their data also shows that both platforms have grown in revenue generation at the same rate - 14% so far this year. That means that Apple will likely be keeping its sizeable lead in profits for awhile still. http://www.imore.com...e-app-downloads Hadde vært litt mer interessant hvis den inkluderte reklameinntekter, noe den så vidt jeg kunne se ikke gjør? Den totale inntjeningen er jo mest interessant. 1 Lenke til kommentar
Slai Skrevet 3. desember 2012 Del Skrevet 3. desember 2012 Har sykler blitt større de siste 20 årene kansje? Har ski blitt lengere? Hvorfor skal da en telefon bli større? Hånden vår er den samme som i 2005. En 4" skjerm er i øvre del av det som er ergonomisk i bruk for en hånd Jeg kan operere SGS2 og SGS3 med en hånd om jeg ønsker det, du kan sette telefonen opp så alt relevant er treffbart med tommelen din uansett hvordan du holder mobilen, siden android er fleksibelt nok til det. I tillegg vil du ikke miste visningsopplevelsen en større skjerm gir. I tillegg er det ingen som sier at "en mobiltelefon skal TIL ALLE TIDER KUN behandles med 1 (en) hånd". Jeg opererer Lumia 920 og SGS3 med en hånd normalt sett, og av og til er det mer behagelig å bruke to hender. Det er som sagt over opp til meg selv om jeg vil operere hele SGS3en med 1 hånd eller ikke, det kan bruker definere selv. Personlig ser jeg ikke poenget med at den skal kun brukes med 1 hånd til alt og alle funksjoner, siden jeg ikke er Dr. Kimbles morder. Så om man liker topp specs samt lommevennlig telefon så kjøper man hva? Da kjøper du en Lumia 920, eller en Samsung Galaxy S3, eller du kan kjøpe deg en Nexus, osv. Det er mange gode alternativer med topp specs som er lommevennlig. SGS3 fantastisk i både jeans og dressen, og jeg er ingen "sægger" for å si det sånn. Problemet med de telefonene jeg har hatt under 4" er at de kan finne på å vippe/falle litt sidelengs i lomma. Så mindre er ikke alltid mer lommevennlig, noe jeg antar poenget ditt var siden du så beskjedent prøvde hinte frem at iphone5 var den eneste toppspecca telefonen som er lommevennlig. 2 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 3. desember 2012 Del Skrevet 3. desember 2012 At trenden er "større er bedre" er utelukende hos android. Sammenlign iP5 med tilsvarende speccet droide og du ser at det ikke er noen størrelses trend andre plasser enn hos android. Forde de ikke klarer/gidder å lage en telefon som er liten og kraftig. Problemet der er at designerne ikke er sjefer, men det er de hos apple... Om Ive sier "jeg vil ha" så får han det. Om en samsung designer sier "jeg vil ha" så får han sparken. De får en bøtte med hyllekomponenter og beskjed om å lage telefon... Men ja, mannen i gata gir beng i papir specs... At trenden er "større er bedre" er utelukende hos android. Sammenlign iP5 med tilsvarende speccet droide og du ser at det ikke er noen størrelses trend andre plasser enn hos android. Forde de ikke klarer/gidder å lage en telefon som er liten og kraftig. Problemet der er at designerne ikke er sjefer, men det er de hos apple... Om Ive sier "jeg vil ha" så får han det. Om en samsung designer sier "jeg vil ha" så får han sparken. De får en bøtte med hyllekomponenter og beskjed om å lage telefon... Men ja, mannen i gata gir beng i papir specs... At trenden er "større er bedre" er utelukende hos android. Sammenlign iP5 med tilsvarende speccet droide og du ser at det ikke er noen størrelses trend andre plasser enn hos android. Forde de ikke klarer/gidder å lage en telefon som er liten og kraftig. Problemet der er at designerne ikke er sjefer, men det er de hos apple... Om Ive sier "jeg vil ha" så får han det. Om en samsung designer sier "jeg vil ha" så får han sparken. De får en bøtte med hyllekomponenter og beskjed om å lage telefon... Men ja, mannen i gata gir beng i papir specs... Har sykler blitt større de siste 20 årene kansje? Har ski blitt lengere? Hvorfor skal da en telefon bli større? Hånden vår er den samme som i 2005. En 4" skjerm er i øvre del av det som er ergonomisk i bruk for en hånd, dersom man skal få den til å passe med ergonomitabellene for europa. HUsker den tiden da Nokia 8210 var tingen i bingen fordi den var kickass, og liten! Og apple klarer/gidder ikke å lage en mobil med stor skjerm som er god å bruke. Kommer vi så mye lengre med slik argumentasjon? Personlig synes jeg det er underlig å dra "dårlig utvalg"-kortet i favør av apple. Har skjermer blitt større? Hva med TVer? Øyet vårt er det samme, hva har forandret seg? AtW 2 Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 Jeg tror at om du skulle dra med deg TVn rundt om kring, så hadde aldri 100" blitt produsert. En telefon er en håndholdt enhet. Den må da nødvendigvis passe til hånden din. Og ja, S3 selger, selv om den er for stor. Men hei, joggesko selger også, selv om den er skyld i samtlige belastningsskader i forbindelse med løping. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 Jeg tror at om du skulle dra med deg TVn rundt om kring, så hadde aldri 100" blitt produsert. En telefon er en håndholdt enhet. Den må da nødvendigvis passe til hånden din. Og ja, S3 selger, selv om den er for stor. Men hei, joggesko selger også, selv om den er skyld i samtlige belastningsskader i forbindelse med løping. Ok skjermer må passe til øyet ditt, allikevel har de forandret seg. Hva med å innse at det ikke bare er snakk om "å passe til hånden din", men at det er en rekke kombinerte vurderinger som må tas når man velger størrelse? Det er ikke noe fasitsvar om hva som er rett her. Og uansett, hvor relevant hadde det vært om android hadde hatt en toppmodell med feks 3.5-tommer størrelse? Det er greit nok at folk liker apple og ios. Jeg kan forstå det, men det er så mange som kommer med vikarierende argument. Folk kjøper det fordi det er en apple, ikke fordi alt de ventet på var en 4 tommers 16:9 mobil med en gitt ytelse. Det er ikke mangel på en 16:9 4-tommer med en spesifikk ytelse som gjør at folk velger apple kontra android. Det er ikke noen bastant fasit på dette (på akkurat samme måte som at samtlige belastningskader kommer av joggesko er bastant vissvass uten rot i virkeligheten) AtW 1 Lenke til kommentar
Slai Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 Og ja, S3 selger, selv om den er for stor. Leste du absolutt ingenting av det jeg skrev i forrige post, eller fant du bare ut at det ikke var sant og dreit i det? To recap: SGS3 kan brukes totalt med 1 hånd om ønskelig, dersom bruker ønsker det, uten at det går ut over visningsopplevelsen. SGS3 passer veldig bra i lommer. Ergo er den ikke "for stor", hva enn du legger i det. 1 Lenke til kommentar
liquidsquid Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 Jeg synes også S3 er for stor for bruk med en hånd, og jeg har ikke akkurat små hender... Må liksom skifte stilling på hånda om jeg skal nå back-knappen etterfulgt av noe oppe til venstre (f. eks.) Tror nok mellom 4 og 4,5 tommer er ideelt in the long run. Noe mellom 920 og iPhone 5. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 To recap: SGS3 kan brukes totalt med 1 hånd om ønskelig, dersom bruker ønsker det, uten at det går ut over visningsopplevelsen. SGS3 passer veldig bra i lommer. Ergo er den ikke "for stor", hva enn du legger i det. To recap: Jeg har prøvd S3, og den er for stor. Jeg når ikke ikke up iconet øverst til venstre på skjermen uten å buke begge hender. Dette er latterlig dårlig da stort sett alle nyere apps bruker menu drawer tilknyttet denne. Ergo: for stor. Lenke til kommentar
Slai Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 (endret) Du mener altså SGS2 . Personlig har jeg ingen problemer med mine ladylike minihender å bruke SGS3 med en hånd om jeg må. Heldigvis er det ingen som har sagt at en telefon skal brukes eksklusivt med 1 hånd, så det er ikke noe spesielt å strebe etter. Zepticon: nei, den er bare for stor for deg å bruke med 1 hånd. Det blir som at jeg skal syntes Super Nintendo er for dårlig fordi jeg ikke får til å spille med 1 fot. Det er ingen som sier du må spille med 1 fot. Those are not the rules. Endret 4. desember 2012 av Slai 1 Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 (endret) Jeg tror at om du skulle dra med deg TVn rundt om kring, så hadde aldri 100" blitt produsert. Større enn S2, S3 mm selges som varmt hvetebrød - for folk syns det er ok størrelse tydeligvis. Hadde salget blitt fraværende, så hadde man sluttet å øke størrelsen. Det er ikke opp til meg eller deg å bestemme hva som er 'riktig' størrelse. Det er det markedet som bestemmer. Hadde man kunne kjøpt iPhone (eller iOS på produkter fra flere produsenter) så ville man fått både vanntett og forskjellige størrelser, minnekort mm - da ville du fått sett at markedet også vil ha det med iOS. Det er bare slik at det er låst der - man MÅ være fornøyd med det man får uansett hvis man vil ha iPhone (iOS). For de som liker iOS så syns jeg det egentlig er veldig synd at de må ta til takke med en tlf uten å ha noe annet valg. Prinsipielt helt feil i mitt hodet. Ikke bare gir de 0 valg for meg som bruker på valg, men også på hva jeg kan gjøre på min egen tlf. For dette må man betale blodpris i forhold til andre tlf - økonomisk likt hva luksusfellen personene gjør - økonomiske meget dårlige valg der de kaster bort penger og får lite igjen. + Kan ikke engang bruke den ute i disse dager. Det er under 0 grader og jeg mister garantien min hvis jeg gjør det. Den eneste tlf jeg vet om som har nedskrevet i garanti at man i større deler av året her i Norge ikke kan bruke den ute pga minusgrader. Hvem kjøper seg den dyreste tlf som man ikke engang kan bruke ute i minusgrader. Endret 4. desember 2012 av KarpeSkrotum Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 For de som liker iOS så syns jeg det egentlig er veldig synd at de må ta til takke med en tlf uten å ha noe annet valg. Og slik er det med android også. Skal man ha en liten telefon, så må man ta til takke med 3 år gammelt ræl med 2.3 på. Ikke aktuellt. Større enn S2, S3 mm selges som varmt hvetebrød - for folk syns det er ok størrelse tydeligvis. Hadde salget blitt fraværende, så hadde man sluttet å øke størrelsen. Det er ikke opp til meg eller deg å bestemme hva som er 'riktig' størrelse. Det er det markedet som bestemmer. Fordi det ikke finnes noe alternativ til de store androidtelefonene. For å ta tilbake joggesko eksempelet som jeg nevnte over: Nike lanserte på 70 tallet en ny sak, "joggeskoen" med dempet hæl. Denne gjør det mulig å lande med hælen først når man løper, og dermed få et marginalt lengere skritt. Nike kjører hardt på markedsføring, og joggeskoen blir allemannseie, med ørten produsenter som etteraper designet. Problemet her, er at menneskefoten ikke er skapt for denne typen løping. Vi har igjennom 5 milioner år blit skapt til en løpemaskin, helt uten slike sko. Vi har faktisk en fot som er perfekt laget for å løpe. Men, i påfølgende år så utvikler det seg gradvis masse skavanker med beina våre. Vi får slitasjeskader i menisk og rygg, vi får problemer med over og underpronasjon, og plattfot. Alt dette kan vitenskapelig knyttes direkte til måten vi løper på, og mangel på stimulering av fotbladet. Heelstrike gir høyere støtbelastning i kne og korsrygg, og den myke og innpakkende skoen gjør at vi ikke utvikler støtemuskler i foten, og får fotstillingsproblemer. Og alt dette skyldes en sko som forbrukerne har kastet seg over, og som selger som hakka møkk. Ironisk nok er den eneste fornuftige bruken av joggesko de gangene man skal stå mye i ro. Ellers burde man løpe barfot. Men det er tidenes digresjon. Poenget er at denne joggeskoen kan sammenlignes med den stadige økningen i skjermstørrelse, på bekostning av ergonomi. At en ting selger bra, betyr ikke at den er bra (dette gjelder både Android telefoner, og iOS telefoner). Jeg sier at heller ikke at man vil få samme type etterspill som med joggeskoen, men prinsippet er det samme. Vi har fått utdelt en hånd med gitt størrelse, og for å kunne bruke en ting komfortabelt så er det et begrenset handlingsmon. Prinsipielt helt feil i mitt hodet. Ikke bare gir de 0 valg for meg som bruker på valg, men også på hva jeg kan gjøre på min egen tlf. + Kan ikke engang bruke den ute i disse dager. Det er under 0 grader og jeg mister garantien min hvis jeg gjør det. Den eneste tlf jeg vet om som har nedskrevet i garanti at man i større deler av året her i Norge ikke kan bruke den ute pga minusgrader. Hvem kjøper seg den dyreste tlf som man ikke engang kan bruke ute i minusgrader. Kansje du skal lese hånboka til telefonen din da? Samsung S3 User Manual: Extreme heat or coldAvoid temperatures below 0°C / 32°F or above 45°C / 113°F. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 Det er ikke entydig vist på noen måte at barfotløping er mindre skadeutsatt enn joggesko. Ikke lat som dette er noen klar sak. Akkurat som hvor lett den er å holde ikke er det eneste som teller på en telefon, da hadde de vært mye mye mindre (iphone også), men andre ting spiller også inn, brukbarhet av skjerm, brukbarhet av tastatur osv osv. AtW Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 (endret) Og slik er det med android også. Skal man ha en liten telefon, så må man ta til takke med 3 år gammelt ræl med 2.3 på. Ikke aktuellt. Hvilke versjoner de enkelte tilbyr vet jeg ikke, men man har et valg. iOS har man det ikke - så enkelt er det. Fordi det ikke finnes noe alternativ til de store androidtelefonene. Tull - madammen har en HTC i iPhone størrelse og hun er superfornøyd. Hun vet ikke bedre på HW eller andre ting - helt likt hva kari og ola ligger på - derfor de uvitne velger iPhone også og ikke vet de kan få S3 for samme pris som 4S som altså gir absolutt mye mer igjen for pengene og bedre HW. Større og bedre skjerm, valg osv osv (ja, det er de som kjøper 4S for de syns 5 er for dyr og vet ikke at de kan få HW tilsvarende 5'ern med S3) Men det er tidenes digresjon. Poenget er at denne joggeskoen kan sammenlignes med den stadige økningen i skjermstørrelse, på bekostning av ergonomi. At en ting selger bra, betyr ikke at den er bra (dette gjelder både Android telefoner, og iOS telefoner). Jeg sier at heller ikke at man vil få samme type etterspill som med joggeskoen, men prinsippet er det samme. Vi har fått utdelt en hånd med gitt størrelse, og for å kunne bruke en ting komfortabelt så er det et begrenset handlingsmon. Ja, musa de fleste bruker gir også skader. Den er langt vanskeligere å bruke med 2 hender enn hva en tlf er. Samtidig blir får man vondt i nakke og øyne av å skal klare å lese på en liten skjerm kontra en større - man trenger ikke anstrenge seg slik. Så OT kan vi alle leke med. Så når iPhone kommer med ennå større skjerm (4s var jo perfekt før - utrolig nok er størrelsen på 5 også helt riktig - merkelige greier) så blir den også perfekt, eller skifter du da tlf(OS)? Kansje du skal lese hånboka til telefonen din da? Samsung S3 User Manual: Har ikke funnet noe på min S2 jeg. Men ikke si at Samsung har begynt med samme greia ... som det kanskje ser ut som. Da blir det ikke flere Samsung tlf på denne karen iallefall. OT: Men S2 er brukbar i kulde da - i motsetning til konkurrenten 4s - http://www.tv2.no/un...er-3707772.html For utifra denne kan det se ut som Samsung da har endret politikk på området? "Men ifølge Apples egne opplysninger er ikke iPhone 4S godkjent for bruk i temperaturer under 0 grader, og Apple har tidligere nektet norske iPhone-kunder reparasjon av ødelagte mobiltelefoner på grunn av bruk i minusgrader. HTC og Nokia har ingen retningslinjer for hvor lave temperaturer telefonene skal fungere i, mens Samsung garanterer at deres telefoner skal fungere helt ned til -20 grader." Endret 4. desember 2012 av KarpeSkrotum Lenke til kommentar
Slai Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 Kjøp dere 920 i stedet, og bruk jævern med hansker. Go northern pride, go. Lenke til kommentar
Battaman Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 Så om man liker topp specs samt lommevennlig telefon så kjøper man hva? Bruker selv en Samsung Galaxy Tab 2 7'' (Best Buy hadde ikke Nexus 7), den passer fint i min lomme og jeg har den med meg overalt. Er det ikke flott at man har valgmuligheter? iPad mini er for stor for mine lommer og Apple har derfor ikke noe brukbart alternativ for meg. Hva som mener med "lommevennlig" er veldig subjektivt, for meg er 7'' og nedover lommevennlig. Det å bruke en knøttetelefon på 3-4'' er ikke noe for meg, jeg bærer rundt på min HTC Desire S fordi jeg trenger noe å ringe med, men den brukes for det meste som MP3-spiller. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg