Gå til innhold

Kommentar: Størst er best?

Anbefalte innlegg

Utviklerene tjener penger på apps, så platformen kommer nok ikke til å dø. Har mindre å si om disse pengene tilfaller google eller ikke. Utviklere tjener mer pr app enn hos Apple som har sugerøret sitt dypt nedi lommene på utviklere.

Utviklere tjener mer per app? Du mener at de må gi vekk appene sine fordi de ikke klarer å konkurere med en platfor som ikke har noen begrensinger for piratinnhold? (kilde)

Speseilt de som utvilker spill er skeptiske til å porte over til android, fordi det ikke er interesse for å betale for seg. Det må i såfall skje gjennom reklame. Og at utviklerne da favorsierer Apple sier jo at de prosentene apple skal ha er et mindre onde enn Androidplatformen...

Litt morsomt :D å høre at du tror android dør når det er din kjære platform som er den som stadig sliter med tapte andeler.

Tapte andeler ja. Selvfølgelig taper de andeler på statestikken, men det er ikke fordi de selger færre telefoner, det er fordi Android selger telefoner til personer som ikke bruker dem til annet enn telefoner. Den siste boomen i android brukerne er brukere som ikke genererer inntekter for andre enn telefonprodusentene. Altså, late adopters.

Om du ser på statestikken jeg postet over, over tallene fra Q4 2011 og Oktober 2012. Så ser du at Android går frem med 10% på internettbruk og Apple går frem med 5%

Sammenligner du med markedsandelen for salg i disse periodene (Q3 2011 og 2012), så ser du at Apple går frem 1%, mens android går frem 17,5%. (kilde)

Markedsandeler og bruk samsvarer overhode ikke. Apples forhold mellom salg og bruk er 5, Android sitt er 0,6. En tydelig indikasjon på at den siste salgsboomen er folk som kjøper en "telefon" med android, og ikke en "smartphone". De har ingen interesse av å bruke telefonen til det den kan, de vil bare ringe med den.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sånn er det jo bare, det går ikke an å sammenligne iphone mot androids hærskare av mobiler, siden mange av dem er billigmobiler som folk kjøper fordi de vil ha touchskjerm men som ikke blir brukt til mer enn en Nokia 100.

That being said er det sykt mange jeg vet om personlig som har Iphones som ikke vet NOE om mulighetene til en smartphone utenom "den kan surfe facebook, ta bilder og se på youtube i ny og ne, så er det jo sånne HYSTERISK artige apps med katter som gjentar ting du sier med heliumstemme! Neigåttabanen!".

Det som må sammenlignes er jo toppandroidene mot iphone, altså nexusene, galaxy2/3, osv.

Ellers blir det som å sammenligne en Audi med ALT annet som har 4 hjul. Såklart Audien er raskere enn lekebiler, Rema-vogner og rulleskøyter, sier seg selv det.

Lenke til kommentar

Fra en 3. parts ståsted er det mange flere muligheter hos android. man kan få til mer. Men hvorfor domminerer apple den kommersielle delen? Hvorfor klarer Instagram å jobbe opp en verdi på en miliard uten å lansere en Android app?? Hvorfor er det slik at man ikke klarer å tjene penger på å selge apps på android, men man må gi dem vekk, og tjene penger via reklame?

Det er null problem å tjene penger på appslag til Android dersom ideen din er verdt penger. Ofte vil det imidlertid være en gratisapp til android som gjør det sammen omtrent like bra, fordi det finnes langt flere % med gratisapps på Android. Det skyldes først og fremst at betalapps hade svært begrenset tilgjengelighet i starten, som medføre at utivklere (og brukere) har vent seg til den modellen. Jeg tror mye av grunnen til at det var slik i starten var at Google ØNSKET en uvtikling med gratisapps med reklame (som de tjener pener på) heller enn at det virkelig var så vanskelig å få det på plass. Konkurrerer du med en (omtrent) like god app som er gratis, og du selv tar penger, får du sannsynligvis få kunder. Og da er ikke appen/ideen din så mye verdt.

Reklame-apps som vil ha lokalisering er f.eks. no-go for meg, og jeg ville aldriinstallert disse hvis jeg ikke kunne nekte appen tilgang til dette (jeg har selvfølgelig herjet litt med softwaren på telefonen). Jeg ville faktisk ikke installer apper som ber om telefonidentitet heller, etter at jeg ved uhell trykket på en reklame i Wordfeud, og jeg var meldt på en dyr sms-tjeneste som Wordfeud villig vekk sendte telefonnummeret mitt ti - uten min tilatelse og stikk i strid med norsk personvernlogvining. Når et norsk selskap gjør sånt, tør jeg ikke tenke på hva diverse apps fra USA og andre personverns-U-land finner på. Utvikleren unnskyldte seg med at han ikke visste at den innebygde reklamepluginen gjorde dette, uten at det gjør ham mindre strafferettslig ansvarlig. Uansett sier det litt om hvilket forhold utviklere har til brukenes pesonopplsninger, og hva de egentlig vet om hva de putter i appene du har på din telefon.

Lenke til kommentar

That being said er det sykt mange jeg vet om personlig som har Iphones som ikke vet NOE om mulighetene til en smartphone utenom "den kan surfe facebook, ta bilder og se på youtube i ny og ne, så er det jo sånne HYSTERISK artige apps med katter som gjentar ting du sier med heliumstemme! Neigåttabanen!".

De androidbrukerne jeg hovedsakelig tenker på der de som ikke bruker den til facebook, bilder og youtube engang. Bare SMS og Telefon. Og disse er grunnen til at iOS og Android er så skjevfordelt når det gjelder aktive enheter, og bruk.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Zept: ja det er jo det jeg skriver. Det er siden Android selger touchtelefoner til en slikk og ingenting, mens iPhone sine alltid har kostet sykt mye. Ergo helt feil å sammenligne alle androidenheter Vs iPhone, der bør være toppandroider mot iPhone, som nevnt.

Lenke til kommentar

Zept: ja det er jo det jeg skriver. Det er siden Android selger touchtelefoner til en slikk og ingenting, mens iPhone sine alltid har kostet sykt mye. Ergo helt feil å sammenligne alle androidenheter Vs iPhone, der bør være toppandroider mot iPhone, som nevnt.

Men det er nettopp det som gjøres når man sier at android tar markedsandele, da sammenlignes de billige dumbphone erstatterne med iPhones som koster tre ganger så mye.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Men HVA diskuterer Septikken..? Underlig mtp artikkelen får man si

Det jeg diskuterer, er at den "beste" telefonen ikke nødvendigvis er den beste på papiret....

Android er best på papiret, mens iPhone eier den totalt både i bruk og tilstedeværelse på nett og i kommersielle sammenhenger. Og denne dominansen tyder på at de aktive forbrukerne, i stor grad foretrekker iPhone, av en eller annen grunn...

• Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, det gjør da ingen forskjell? Hvis en fyr banker dama si, er det ikke dermed greit at du og gjør det.

Du sier at iPhone er bedre fordi Android selger lavprisede smartphones til folk som ikke bruker den til nettsurfing m.m.

Det er jo idiotisk, som sagt, siden det må gå mot toppmodellene og ikke alt med Android.

Og grunnen til hvorfor flere Smartphonebrukere velger ihpone over androids toppmodeller er jeg spent på og. Har jo noen teorier om at det muligens har noe å gjøre med merkenavn og ikke med mobilene, men det er jo kun en teori...

Endret av Slai
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er veldig lett å kjøpe iPhone. Spør folk hvorfor de valgte iPhone og se på svarene fra et litt skeptisk standpunkt (folk rasjonaliserer veldig ofte valg i ettertid og er en upålitelig kilde), det kunne vært interessant.

Hvordan ser brukergruppen til iPhone ut? Årlig inntekt, arbeidsstillinger, teknisk innsikt, alder, sosial status, osv osv osv.

Mitt inntrykk er at folk uten peiling eller interesse er hovedbrukerne av iPhones.

Som sagt er det lett å kjøpe iphones. Alle har hørt om iPhone, man ser dem i reklame hele tiden, man kjenner mange som har det så da må det jo være greit nok, og man kan spørre folk om det skulle være noe siden mange man kjenner har iphones.

Det er veldig lett å bare "fine, jeg tar en sånn aipån" hvis du ikke aner hva du ser etter egentlig.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Er veldig lett å kjøpe iPhone. Spør folk hvorfor de valgte iPhone og se på svarene fra et litt skeptisk standpunkt (folk rasjonaliserer veldig ofte valg i ettertid og er en upålitelig kilde), det kunne vært interessant.

Hvordan ser brukergruppen til iPhone ut? Årlig inntekt, arbeidsstillinger, teknisk innsikt, alder, sosial status, osv osv osv.

Mitt inntrykk er at folk uten peiling eller interesse er hovedbrukerne av iPhones.

Som sagt er det lett å kjøpe iphones. Alle har hørt om iPhone, man ser dem i reklame hele tiden, man kjenner mange som har det så da må det jo være greit nok, og man kan spørre folk om det skulle være noe siden mange man kjenner har iphones.

Det er veldig lett å bare "fine, jeg tar en sånn aipån" hvis du ikke aner hva du ser etter egentlig.

På samme måte som at Samsung sin reklamering gjør at "folk uten peiling og interesse" kjøper telefoner som S3 og Galaxy Note? For dem er det nemlig mange av.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, ikke på samme måte.

Klart det er de brukerne til sgs3 og note også. Aldri sagt noe annet. Men tror det er større andel på iPhone, da de reklamerer ENORMT mye mer og har gjort iPhone til en mye mer kjent merkevare.

Endret av Slai
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...