Gå til innhold

D600 skitner til sin egen bildebrikke


Anbefalte innlegg

Så nå når jeg fikk bildet opp på en skikkelig skjerm, at det var flere mindre fremtredende flekker der i tillegg til de jeg så tidligere, men jeg tror likevel ikke du skal fortvile. Det blir neppe å vises på bildene, med unntak av himmelen, men det er en smal sak å klone vekk. Krysser fingrene for at det ordner seg med Japanphoto, Nikon osv. Må likevel få si at swabs og renseveske kan være en god investering hvis man skulle ha behov for å rense sensoren innimellom.

Får satse på det ordner seg på et hvis på nyåret. Blir neppe å sende kamera inn nå sånn at jeg blir fri i julen og alt som hører med. :)

 

Enig der Kenneth, jeg skal ta å invistere i et slikt kit.

Endret av Jann.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er sikkert fordi det er så mange som ønsker at D600 skal være det perfekte kamera - uten lyter.

 

Synes ikke dette er noe å lage storm i vannglass av.

 

Neida storm er ikke nødvendig, men Nikon kan jo gå ut og beklage dette og si at alle som opplever problemet får renset dette vederlagsfritt hos nermeste godkjente verksted ....... :hmm:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Det er sikkert fordi det er så mange som ønsker at D600 skal være det perfekte kamera - uten lyter.

Synes ikke dette er noe å lage storm i vannglass av.

Hehe ja du har nokk rett i det Tom. Er en smule komisk folk tar av. Sant jeg synes selv det er litt kjipt, men fiks kommer. Delte egentlig linken for morro skyld.

 

Neid storm er ikke nødvendig, men Nikon kan jo gå ut og beklage dette og si at alle som opplever problemet får renset dette vederlagsfritt hos nermeste godkjente verksted ....... :hmm:

Det blir vell neppe å gjøre det. Er ikke så mye å gjøre med egentlig nå siden man får verken bytte eller returnere. :) Det ordner seg.

 

Er det mange andre kamera som har hatt tilsvarende problem?

Er ikke helt sikker, kan ikke finne svar på det noen plass, men kan være første "batch" eller noen, er vell ikke noe tall på foreløpig. Ser det er dog en del som ikke har dette problemet.

Endret av Jann.
Lenke til kommentar

Neida storm er ikke nødvendig, men Nikon kan jo gå ut og beklage dette og si at alle som opplever problemet får renset dette vederlagsfritt hos nermeste godkjente verksted ....... :hmm:

Nå begynner vel vi å bli vant til at det sitter langt inne hos Nikon at de ikke er perfekte, og at "shit happens". Jeg tror det er den egentlige grunnen til all misnøyen.

 

Er det mange andre kamera som har hatt tilsvarende problem?

Det er nok andre som har samme problem; men det er nok ikke i samme grad. HAr fått inntrykk at Nikon har slitt en del med det i de siste modellene.

 

Det er jo mulig at dette alltid har skjedd; men pga. lavere oppløsning på sensor, og tregere lukkere , så har det ikke vært et synlig - oig dermed ikke et problem.

 

D600 står på listen min over potensielle kameraer for D600, og dette er ikke noe jeg gidder å bekymre meg over.

Lenke til kommentar

Nå begynner vel vi å bli vant til at det sitter langt inne hos Nikon at de ikke er perfekte, og at "shit happens". Jeg tror det er den egentlige grunnen til all misnøyen.

 

 

Det er nok andre som har samme problem; men det er nok ikke i samme grad. HAr fått inntrykk at Nikon har slitt en del med det i de siste modellene.

 

Det er jo mulig at dette alltid har skjedd; men pga. lavere oppløsning på sensor, og tregere lukkere , så har det ikke vært et synlig - oig dermed ikke et problem.

 

D600 står på listen min over potensielle kameraer for D600, og dette er ikke noe jeg gidder å bekymre meg over.

 

Om det er Nikon eller andre produsenter som rammes spiller ingen rolle for meg , og det spiller neppe noen rolle for dem som rammes heller, men jeg synest faktisk at en produsent av et produkt bør gå ut og beklage å tilby en gratis service,jeg tror de selv tjener på det i det lange løp . :hmm:

Lenke til kommentar

Ikke det jeg har hørt,men ett vanskelig kamera å håndtere,da mange mp vises i bildet med den minste vibrasjon...har jeg lest;)

 

Det betyr ikke annet enn at det er enklere å finne en bevegelsesuskarphet om du leter etter den, enn det er med andre kamera. Det betyr sikkert noe for alle som skriver ut bilder på 4x5 meter. Vi andre kan heller se det som en fordel at det er mulig å beskjære bildet og forstørre et utsnitt, men da har vi samme utfordring som om vi hadde brukt teleobjektiv, at bevegelse i kameraet syns bedre, så det kreves mer av fotografen å holde kameraet stille nok.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tja blir vel en stund til jeg trenger å rense da, siden jeg har fått 2 stk defekte kamera etter hverandre :hmm:

Mystisk; mitt D800 har fungert uten noen problem så langt. Det samme gjelder de 2 D4'ene; det ene har et par kosmetiske issues (deksel bak på innsiden av knappene langs venstrekant av display) som henger sammen med svakhet i produksjonen; men funksjonelt har de også levert varene.

Lenke til kommentar

Mystisk; mitt D800 har fungert uten noen problem så langt. Det samme gjelder de 2 D4'ene; det ene har et par kosmetiske issues (deksel bak på innsiden av knappene langs venstrekant av display) som henger sammen med svakhet i produksjonen; men funksjonelt har de også levert varene.

 

Tja vi får se, det første ble returnert og pengene tilbake , men det ser ut for å ta sin tid med neste.

Nettbutikken ser ut til ikke å være villig til å reservere nytt kamera til meg før de har fått inn dette, dvs om en uke (posten tar 4-5 dager ) så skulle de bestille kameraet, dvs en gang i januar kan jeg forvente nytt, det er dårlig det for å si det mildt ...

Lenke til kommentar

Tipper Snekker'n er i samme klubb som meg - laget det en enhet som det er feil på, så havner den hos en av oss.

 

Kan virke slik ja, men litt mere smidighet fra nettbutikken som forøvrig er blandt landets største så hadde vel dette kunne løst seg rimelig fort , nå blir det å kanselere oppdrag en har påtatt seg i jule og nyttårshelgen, surt ja, men sannsyneligvis surere for dem som skulle ha oppdrag utført ......

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...