Gå til innhold

D600 skitner til sin egen bildebrikke


Anbefalte innlegg

Et godt poeng, tow, jeg kan finne tegn på bevegelsesuskarpet på 16Mpx filene fra GH2 og G3 (µ-4/3) hvis jeg vil. Men bildene blir fine i A4 print allikevel.

 

Du har oppløsning til å skrive ut i A3 med 300 ppi, først da vil du se noe særlig til bevegelsesuskarphet på pikselstørrelse, og da må du nærmere enn du normalt vil være med en så stor utskrift.

Poenget er at jo større utskriften er, jo lengre unna vil man normalt være når man ser på bildet. Med en D800 kan man sannsynligvis skrive ut i A1 (jada, 4x5 m var overdrevet:-) før det er noe problem.

Husk: Det har vært skrevet ut store kopier fra kameraer med langt mindre oppløsning tidligere, uten at det har vært de store klagene på manglende oppløsning. Det at det er større oppløsning, og dermed mulig å se feil som har vært maskert tidligere, behøver ikke være noe problem for andre enn pixelpeepere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan virke slik ja, men litt mere smidighet fra nettbutikken som forøvrig er blandt landets største så hadde vel dette kunne løst seg rimelig fort , nå blir det å kanselere oppdrag en har påtatt seg i jule og nyttårshelgen, surt ja, men sannsyneligvis surere for dem som skulle ha oppdrag utført ......

 

Du klager på leverandøren som ikke er smidig nok, så klarer du ikke å levere selv. Snakk om å skyte seg selv i foten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du klager på leverandøren som ikke er smidig nok, så klarer du ikke å levere selv. Snakk om å skyte seg selv i foten.

Vanskelig å levere på oppdrag når man ikke har kamera........ vel?

Snakk om å skyte seg selv i foten ved å kritisere andre fordi man ikke var oppvakt nok til å oppfatte det viktige punktet som er forklart. :omg:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tja blir vel en stund til jeg trenger å rense da, siden jeg har fått 2 stk defekte kamera etter hverandre :hmm:

 

Der tok jeg grundig feil, jeg fikk tilslutt et kamera som virker,men det var ikke mange bildene som var tatt før jeg merket at noe var feil og ganske riktig så var det mye olje på sensorn , så rens måtte til ....

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...