Gå til innhold

Gudespillet Maia trenger hjelp (Mac, PC)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes det har vært mye saker som denne i det siste. Man kan vel argumentere for at Gamer faktisk prakker på oss skjult reklame for spill de synes er interessante. Ser bare ikke hvordan det er viktig å lage en ny sak som dette vær uke. Vi kan vel faktisk gå inn på Kickstarter selv også.

Tullete argumenter.

Med denne tankegangen så kan alt sees på som "skjult" reklame når en spillside omtaler spill. Og alt av informasjon og nyheter om spill kan du helt sikkert fint klare å grave frem på egenhånd via andre sider direkte.

Synes saker som dette er helt ok, hadde faktisk ikke fått med meg dette spillet en gang så du snakker ihvertfall ikke på vegne av meg.

Lenke til kommentar

Tullete argumenter.

Med denne tankegangen så kan alt sees på som "skjult" reklame når en spillside omtaler spill. Og alt av informasjon og nyheter om spill kan du helt sikkert fint klare å grave frem på egenhånd via andre sider direkte.

Synes saker som dette er helt ok, hadde faktisk ikke fått med meg dette spillet en gang så du snakker ihvertfall ikke på vegne av meg.

Forskjellen på folkefinaniserte spill og andre spill er jo at de faktisk trenger penger direkte fra kunden. Synes derfor det er veldig suspekt at man driver på med gratis reklame. La oss være ærlige, det er jo bare en grunn til at enkelte spill får spalteplass her, og det er jo at skribentene på Gamer synes de virker interessante.

Er mye man fortsatt må finne ut om crowdfunding, og jeg synes i aller høyeste grad at gratis snikreklame er en av disse faktorene. Hvor interessant er det uansett å lese den samme artikkelen om og om igjen, når den eneste forskjellen er navnet på spillet Gamer vil du skal støtte.

Endret av sthusby
Lenke til kommentar

Må vedgå at eg ikkje heilt ser den prinsipielle skilnaden på å motta ein PR-release frå Ubisoft og skrive ein nyheitsoppdatering ut i frå det, eller å registrere at eit interessant spelkonsept frå nokon med ein kurant CV er annonsert på Kickstarter og gjere det same. Viss noko krever jo det å lage ein sak om eit Kickstarter-spel meir journalistisk innsats.

Maia er no uansett funda, mykje takka være litt gratispromotering frå TB.

Lenke til kommentar

Må vedgå at eg ikkje heilt ser den prinsipielle skilnaden på å motta ein PR-release frå Ubisoft og skrive ein nyheitsoppdatering ut i frå det, eller å registrere at eit interessant spelkonsept frå nokon med ein kurant CV er annonsert på Kickstarter og gjere det same.

Ikke nok med det, Kickstarterprosjektene er jo 1000000000 x mer interessante å lese om enn betalte turer fra Ubisoft også. Velkommen tilbake, forresten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...