Gå til innhold

ibm t40p

taihso

Anbefalte innlegg

Hva er det som er så fantastisk med denne marskinen, borsett fra prisen da?

Ser noen skriver 22500 på datateam osv. men de kan jo ikke skaffe den....(har skjekket)

faktum er at denne greia koster over 35000 bucks..... drøyt.....

nx 7000 bare 20000.......

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva er det som er så fantastisk med denne marskinen, borsett fra prisen da?

Ser noen skriver 22500 på datateam osv. men de kan jo ikke skaffe den....(har skjekket)

faktum er at denne greia koster over 35000 bucks..... drøyt.....

nx 7000 bare 20000.......

Jeg har bestilt den via kk88, men ja, det er leveringstid. Skulle fått min forrige uke, men får den nok ikke før neste uke. Faktum er at prisen for medlemmer av Datateam ER 22500 (ink. frakt), og at nx7000 koster omtrent det samme.

Personlig tror jeg NX7000 er en kjempefin maskin, var den jeg hadde lyst på før jeg så at T40p prisene ble realistiske med datateam-tilbudet. Den er selvsagt ikke verdt 39600,- som den koster hos IBM.

Men du ender uansett opp med at T40p er en bedre maskin for samme pris. Du må bare vente noen uker.

Mvh, Kim

Lenke til kommentar
Men hvorfor leveres ikke IBM T-serien med firewire kontakt?, og hvorfor bare to USB 2.0?

Det er et stort minus synes jeg, produsentene burde jo skjønne at det trengs?

Jacob (som stadig sterkere vurderer Acer 800-serien, noen synspunkter på det?!)

Jeg lurer også på hvorfor den bare leveres med 2 usb 2.0 og ingen firewire kontakter. Men når jeg tenker over det så lurer jeg fælt på hva jeg skal koble til alle disse portene.

Ettersom bærbare pc'er egentlig ikke er veldig godt egnet til redigering av DV (digital video), kanskje med unntak av nettopp T40p, så trenger de strengt tatt ikke firewire. Eksterne harddisker kommer som oftest med et dual interface der usb 2.0 og firewire er valgfritt.

Trenger du flere usb porter kan du investere i en hub. Da får du en 1 til 4 kobling som fungerer helt fint.

Forøvrig tror jeg acern er en flott maskin, men ikke like fin som ibm'en :)

Mvh, Kim

Lenke til kommentar

IBM T40 (min vurdering (datateam sin modell))

+ 60 gig harddisk (7200 rpm)

+ 1.6 gig proc.

+ Ufattelig liten vekt

+ Driftstid på 7 timer....(Har jeg vanskelig for å tro...men det er nå det det står. Den T40'en som ble testet på barbara.no greide 5 timer, men det er jo fortsatt veldig bra)

+ Veldig solid chassis

+ Trackpoint

+ Tastaturlampe

+ Stille

- Liten skjerm for 1400x1050, skulle vært 15"

- Tastaturet bråker mye (ifølge testen på barbara.no)

- Ingen firewire og bare 2 USB porter

- Dyr

Acer TM 800LCi

+ Beste tastatur

+ 1400x1050 med 15" skjerm

+ Alle tilkoblinger stort sett

+ God batterilevetid

+ Billig

- Chassis har jeg hørt ikke er så solid. Spesielt baksiden av skjermen

- Middels rask (bare 1.3 Mhz)

- Bare 4200 RPM harddisk og bare 40 GB

- Lavere driftstid enn t40p (en time mindre)

Lenke til kommentar

+ 1.6 gig proc.

+ Ufattelig liten vekt

+ Driftstid på 7 timer....(Har jeg vanskelig for å tro...men det er nå det det står. Den T40'en som ble testet på barbara.no greide 5 timer, men det er jo fortsatt veldig bra)

+ Veldig solid chassis

+ Trackpoint

+ Tastaturlampe

+ Stille

- Dyr

For ikke å glemme

- stygg

Lenke til kommentar

+ 1.6 gig proc.

+ Ufattelig liten vekt

+ Veldig solid chassis

+ Trackpoint

+ Tastaturlampe

+ Stille

- Dyr

Det er en T40p ikke en T40, derfor den lengre batteritiden enn den versjon som ble testet på www.barbara.no

Lenke til kommentar

Har nå skjekket opp litt her....

Hvis du melder deg inn som medlem i datateam, kan du ved visning av medlemsnummer få kjøpt en t40p til 22300,- hos hvilken som helst ibm forhandler.... pratet med datateam nå...

Men er i tvil på hvem pc jeg skal kjøpe...

compaq/hp nx7000:22500.-

ibm tp40p 22300+500,- i medlemsavgift

for og imot motas med takk......

Lenke til kommentar

Du går jo selvsagt for ibm t40p. jeg hadde også tenkt meg en compaq nx7000. men da jeg la merke til den prisen vi kunne få for t40p, så er jo den der helt klart best.

du kan skryte av at du har en pc som egentlig er verdt 40 lapper. en annen ting er at maskinen er veldig solid og lett.

jeg syns jo selv at compaq er det beste merke, men når du kan få et sånt tilbud på en så bra maskin så er det vanskelig å si nei takk.

og til dere som syns at t40p ser pen ut, så gjør den faktisk ikke det. ser jævlig ut egentlig, skikkelig gammeldags. men det er jo det indre som teller og ikke det ytre. :D syns også at det er minus at de har så få usb 2.0 porter og ikke noe firewire, og liten skjerm. men ellers så er jo maskinen veldig bra.

Lenke til kommentar

Da er valget tatt, gidder ikke melde meg inn i datateam(500,-) å vente på en ibm t40p( flere ukers ventetid) har akkurat sittet med en nx 7000 i fanget, for en fet marskin, drit fet, ble veldig positivt overasket.....

kjøper en nx7000, å kan få den på et par dager for 21500,-

Lenke til kommentar
Da er valget tatt' date=' gidder ikke melde meg inn i datateam(500,-) å vente på en ibm t40p( flere ukers ventetid) har akkurat sittet med en nx 7000 i fanget, for en fet marskin, drit fet, ble veldig positivt overasket.....

kjøper en nx7000, å kan få den på et par dager for 21500,-[/quote']

rart at du nevnte det at det var flere uker ventetid på T40p. for jeg prata med en ibmforhandler idag og de hadde den inne de. 25 stykker hadde de. hvorav 18 skulle ut til kunder. og han sa også det at hvis jeg kjøpte så skulle jeg få den på 2 dager etter at jeg hadde bestilt den. rimelig bra syns jeg. men som sagt nx7000 er ikke no møkkamaskin. noe av det beste i markedet vil jeg si, men ikke like bra som t40p må jeg innrømme. selvom jeg er en compaq fan og bare har kjøpt compaq maskiner gjennom alle mine år. :cry:

men sånn er det, og det er jo bare å bukke for det ibm har klart med sin t40p. men så har de jo klart å skru prisen opp som bare det da. men jeg har blitt hypnotisert av t40p så nå må jeg eventuelt ha meg den bare. altså bare det lyset er jo dritt sexy. og batteritiden på maskinen er jo helt sinnsykt. rett og slett imponert.

Lenke til kommentar

glemte å si konklusjonen da..hehe..

jo konklusjonen i det hele: du har gjort det beste, nx7000 er en sinnsyk bra maskin. hadde jeg ikke hatt pengene og ikke hørt om tilbudet til datateam, så hadde det stått mellom nx7000 og acer 804cli. og da hadde jeg gått for den jeg hadde fått mest rabatt på.

kos deg med nx7000, vil også gjerne høre fra deg om åssen den maskinen er i bruk også.

Lenke til kommentar
Gliser rått, min nye nx7000 akkurat opp å går, får en syk marskin, stille som i graven både tastatur og viften, hvis den går da.....

må leke litt nå.......

glad jeg ikke kjøpte ibm t40p

Jeg har ikke prøvd verken Nx7000 eller T40p, men jeg er jævlig glad jeg ikke kjøpte nx7000.

Så saklig er du.

Mvh, Kim

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...