mkgleez Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 Hei, Jeg har bestilt tur til Hurghada i Egypt til et flott hotell med basseng og ved stranden med lillebroren min i romjulen (25. des - 1. jan). Har noen her inne vært der i denne perioden og vet hvordan været er? Gjennomsnittstemperaturer på dagen er på rundt 22 grader etter hva jeg har funnet ut, men å få ordentlige erfaringer er alltid bedre :-) Vi får det jo gøy uansett, men er interessert i å finne ut dette med været altså Tusen takk for svar! Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 Det var vel november da jeg var der. Det var nesten ikke en sky og solen varmet godt hver dag, men også en kald vind så det var veldig lett å bli forkjølet. Om kvelden bør man ha noe langermet. Bassenger var altfor kalde om de ikke var oppvarmet. Sjøen var kjølig når man først gikk uti, men en litt hærig nordmann overlevder en snorkletur. Husk å velge et hotell med gode muligheter for bad/snorkling, aktiviteter og flere restauranter på området. Går du utenfor hotellområdet får du lett en hale med plagånder og jeg så flere som forskrekket snudde og gikk tilbake til hotellet. Her er det null folkeskikk og alle triks er lovlige for å få penger ut av turistene. Det finnes ingen koselig gamleby eller noe slikt i Hurghada. Få med deg en av de store utfluktene for eksempel til Luxor for å se deg litt rundt. De starter veldig tidlig, men det er utrolige severdigheter av verdensklasse. Det blir en diger gruppe turister, men opplevelsen er langt bedre og tryggere enn å prøve noe slikt på egenhånd i Egypt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå