Gå til innhold

lower abs

Ydidia

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har six pack(med litt fett over) pga jeg bulker nå(cleanbulk) men samma det.

så har det seg slik at de to helt nederste er forskjellige, den ene til høyre er stor(passer sammen med resten av magemusklene) mens den ene til venstre er en smule mindre enn den andre.. så jeg lurte på om når man f.eks trener de nedre magemusklene med øvelser som (beinløft liggende/hengende) om det så er mulig å løfte bare det ene beinet som er på samme side som den lille magemuskelen(venstrebein) slik at den ene muskern vokser litt mer ?

hvis dere skjønner -.-

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du burde generelt unngå å trene asymmetrisk bare fordi den ene muskelen er litt større. Det ender som regel bare med at det blir asymmetrisk på en annen måte.

Du må fokusere på å trene helt symmetrisk, så vil musklene bli like store av seg selv.

EDIT: Og ja, det er beinhev som trener den nedre del av packen. Hengende beinhev er ganske bra til slikt, men det finnes også apparater hvis du vil ha mer motstand.

Endret av Aleks855
Lenke til kommentar

Kortsvaret er nei.

Du er genetisk programmert, det vil alltid være noe variasjoner i utseende, størrelse og styrke på motstående muskler. Enkelte individer opplever av og til et større misforhold enn hos andre, dog uten annet enn utseendemessige forskjeller. Kroppen din fungerer normalt selv om.

Lenke til kommentar

La oss si at en person trener bicepscurl kun med høyrearmen, og tricepscurl kun med venstrearmen. Vil det da bli en unaturlig symmetri i muskelmasse?

Nope, man har noe som kalles følgevekst. Over flere tiår vil dette kunne vise seg, men kroppen regulerer dette selv.

Man kan selvfølgelig ikke si at det da er nok å trene bare ene sida av kroppen. Det funker ikke sånn. Kroppen ville stoppet seg selv fra å utvikle seg i den retningen.

Lenke til kommentar

Hei, jeg har six pack(med litt fett over) pga jeg bulker nå(cleanbulk) men samma det.

så har det seg slik at de to helt nederste er forskjellige, den ene til høyre er stor(passer sammen med resten av magemusklene) mens den ene til venstre er en smule mindre enn den andre.. så jeg lurte på om når man f.eks trener de nedre magemusklene med øvelser som (beinløft liggende/hengende) om det så er mulig å løfte bare det ene beinet som er på samme side som den lille magemuskelen(venstrebein) slik at den ene muskern vokser litt mer ?

hvis dere skjønner -.-

Takker for svar.

Asymmetri i magemuskler er genetisk. Tough luck. Jay Cutler, som har som ENESTE OPPGAVE I LIVET å se symmetrisk ut, har ikke klart å motvirke dette. Hulter til bulter-abs, og den nederste rekka ser mildt sagt skjev ut.

c1f67-jay_cutler.jpg

Lenke til kommentar

Om du trener med lik belastning på begge sider, og slutter når den ene siden ikke orker mer, så vil det jevne seg ut naturlig.

Beklager det elendige språket. Men du skjønner hva jeg mener! :)

nei nå kjønnte jeg ikke helt... mente du at jeg skal gjøre osm jeg gjør(la oss si beinhev 8*3 sett) også når jeg kommer til det punktet der jeg ikke orker mer så stopper jeg med den ene muskern som er større og fortsette med den andrE ?

Lenke til kommentar

Nope, man har noe som kalles følgevekst. Over flere tiår vil dette kunne vise seg, men kroppen regulerer dette selv.

Man kan selvfølgelig ikke si at det da er nok å trene bare ene sida av kroppen. Det funker ikke sånn. Kroppen ville stoppet seg selv fra å utvikle seg i den retningen.

Unaturlig symmetri...

article-1220536-06D3F2F0000005DC-274_468x338.jpg

http://www.dailymail.co.uk/news/article-1220536/German-armwrestler-shows-single-Popeye-esque-limb.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...