AnonymDiskusjon Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 Hei. Vil skrive om noen opplevelser jeg hadde for noen år siden, for å få andres meninger rundt disse hendelsene. Vil starte med å si at jeg ikke har hatt noen problemer i etterkant av disse, og tror heller ikke noe av det som har skjedd er ulovlig. Da jeg var 16 år var jeg på en fest. Jeg ble fryktelig full, og ble sjarmert av en litt eldre gutt (da 23). Vi begynte å rote/kline blablabla, og endte opp for oss selv. Jeg fortalte ham da at jeg ikke hadde hatt sex før. Senere på kvelden ble jeg med ham hjem, fortsatt veldig full. Vi hadde sex, og jeg samtykket. Noen uker senere møttes vi igjen, jeg var også da ganske full. Vi endte opp i samme seng. Han begynte å ta på meg, jeg ba ham om å slutte, han fortsatte. Jeg fjernet hånden hans, han fortsatte. Han tok hånden min og la den på "seg selv". Han brukte hånden min til å runke seg selv. Jeg sa nei. Tilslutt gjorde jeg det "ferdig", for å slippe mer mas. Jeg tenkte ikke så mye over det der og da, og tenker jo i ettertid på hvorfor i alle dager jeg ikke gikk. Så sånn for min egen del. Hva kaller man dette? Har jeg bare vært ung, dum og naiv, eller han han utnyttet sin rolle? Anonym poster: 0f5992f6293bd5401236ac321e2522a8 Anonym poster: 0f5992f6293bd5401236ac321e2522a8 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 23. november 2012 Forfatter Del Skrevet 23. november 2012 Så sånn for min egen del. Hva kaller man dette? Har jeg bare vært ung, dum og naiv, eller han han utnyttet sin rolle? Begge deler vil jeg tro... Et nei er et nei, men gråsonene er jo der, helt klart... Lett å si i etterkant (etterpå klokskap er jo som kjent verdens mest benyttede klokskap må vite) at man skulle gjort slik eller slik, men det gikk jo bra til slutt, gjorde det ikke? Ingen ble skadet eller noe...? Så hva er så farlig med dette? Ingen grunn til å gråte over spilt... sed.... he he. Anonym poster: d78aec5e25a613e08bc1e41fbcd9317d 1 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 Jeg vil si at det er du som må passe på at du ikke drikker så mye at du havner borti drittsekker som utnytter deg, men dette var på ingen måte voldtekt, det var mer at han ''overbeviste'' deg til å 'gjøre han ferdig'. Hadde du sagt nei, prøvd å komme deg vekk, han holdt deg igjen og så tvunget deg til å runke deg så hadde situasjonen vært en annen. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 Er ikke ett nei ett nei? 1 Lenke til kommentar
-Anonym- Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 Jeg vil si at det er du som må passe på at du ikke drikker så mye at du havner borti drittsekker som utnytter deg, men dette var på ingen måte voldtekt, det var mer at han ''overbeviste'' deg til å 'gjøre han ferdig'. Hadde du sagt nei, prøvd å komme deg vekk, han holdt deg igjen og så tvunget deg til å runke deg så hadde situasjonen vært en annen. Jeg har aldri ment at jeg har blitt voldtatt, det gjorde jeg vel ganske klart i det jeg skrev også. Men for å gjøre det veldig enkelt da, hvem har gjort mest feil i disse to situasjonene? Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 Har jeg bare vært ung, dum og naiv, eller han han utnyttet sin rolle? Begge deler. Lenke til kommentar
Anvilycus Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 (endret) Jeg har aldri ment at jeg har blitt voldtatt, det gjorde jeg vel ganske klart i det jeg skrev også. Men for å gjøre det veldig enkelt da, hvem har gjort mest feil i disse to situasjonene? Du er jo full. Du gav ut feil signal og fikk han til å tro at du er interessert i han. Du hadde frivillig sex, men tenkte ikke klart i full tilstand. Hvem sin feil? Tenker du over så burde du ta ansvar for dine egne handlinger i fremtiden. Slutt å drikk deg full kvinne. Det er din feil at du gav ut feilaktige signaler. Hadde du ikke drukket deg full ville du fortsatt vært jomfru. Endret 23. november 2012 av Anvilycus Lenke til kommentar
-Anonym- Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 Du er jo full. Du gav ut feil signal og fikk han til å tro at du er interessert i han. Du hadde frivillig sex, men tenkte ikke klart i full tilstand. Hvem sin feil? Tenker du over så burde du ta ansvar for dine egne handlinger i fremtiden. Slutt å drikk deg full kvinne. Det er din feil at du gav ut feilaktige signaler. Hadde du ikke drukket deg full ville du fortsatt vært jomfru. Nå var jo dette flere år siden da, så tviler vel på at jeg fortsatt hadde vært jomfru. Og selvfølgelig må man ta ansvar for egne handlinger, men er man full er man full - lite å gjøre med der og da. Men jeg har samme oppfatning som deg, det er mitt ansvar å holde meg unna sånne mennesker. For jeg synes jo ikke han akkurat oppførte seg "eksemplarisk". Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 Jeg har aldri ment at jeg har blitt voldtatt, det gjorde jeg vel ganske klart i det jeg skrev også. Men for å gjøre det veldig enkelt da, hvem har gjort mest feil i disse to situasjonene? Dere begge gjorde feil. Du skulle enten ikke ha drukket så mye eller blitt med han og vært klarere på hva du faktisk ville, mens han skulle ikke ha drukket så mye at han misforstår dine signaler eller være en drittsekk å overse dem. Det kan også være vanskelig for menn, de får jo blandede beskjeder med hva kvinner vil ha. Noen vil at noen skal stoppe når de sier nei, noen har lyst til å bli overbevist om å fortsette. Er ikke ett nei ett nei? Både ja og nei. Hvis du ligger og koser med noen og sier ''neeeei..'' men blir kost masse på, og du så ''gir etter'' er veldig forskjellig mot det å tvinge seg på noen. 1 Lenke til kommentar
Nittutt Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 Et nei er ikke et nei hvis man ikke følger opp ordet med handling. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 Hva slags handling? Det kommer vel an på om man er i en situasjon hvor en oppfølgende handling er aktuelt. Er det greit å forgripe seg på sanseløst berusede jenter/gutter? Geir Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Hvorvidt det er å forgripe seg eller ikke, er en skikkelig gråsone-diskusjon. Det er ikke moralsk det mannen gjorde. Man kan vel si at du ble utnyttet pga. av du ikke satte en klar nok grense. Dog skal det ikke være nødvendig å sette noen mer grense enn det du gjorde, hvis det var det du mente. Akkurat den situasjonen du beskriver minner meg om en slik "nei betyr ja"-situasjon som de fleste i et samboerforhold før eller siden kommer borti. Lenke til kommentar
Nittutt Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Hva slags handling? Det kommer vel an på om man er i en situasjon hvor en oppfølgende handling er aktuelt. Er det greit å forgripe seg på sanseløst berusede jenter/gutter? Geir Hvis hun sier "nei" men fortsetter å kysse han, ta på han, eller liknende så vil jeg si at da er det ikke en forgripelse. Har opplevd gjentatte ganger at selv eksene mine har sagt "nei" men det de egentlig mener er "prøv hardere". Hvis jenter slutter å bruke ordet nei når de ikke mener det 100% så hadde ikke dette vært et problem. Til gutter derimot: Serr? Prøve dere på alt for fulle jenter? Skamme seg. Er da ikke så vanskelig å gå på byen å få napp med en deilig dame som ikke er full. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 (endret) Ja, et greit sjekkpunkt er: "Er damen i det hele tatt i stand til å si nei?" Hvis ikke, styr unna. Når det gjelder "Nei er egentlig ja"-problematikken så er den heller ikke så vanskelig: Så lenge hun sier nei, så går du ikke over streken. Du må gjerne prøve hardere (å få fram et ja), men du holder lillemann i buksa/unna det hun sa nei til. Vanskeligere i praksis enn i teorien selvsagt, men ingen har sagt at det skal være lett å være mann. Og selvsagt, alt blir mye lettere hvis du ikke er stupfull selv, uten at det er noen unnskyldning om du er det. Sex'en bli bedre fra begge parter også om de ikke er sanseløst beruset. "Drikk til du bli glad, ikke til du gir blaffen", som det heter. Geir Endret 29. november 2012 av tom waits for alice 3 Lenke til kommentar
Nittutt Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Ja, et greit sjekkpunkt er: "Er damen i det hele tatt i stand til å si nei?" Hvis ikke, styr unna. Når det gjelder "Nei er egentlig ja"-problematikken så er den heller ikke så vanskelig: Så lenge hun sier nei, så går du ikke over streken. Du må gjerne prøve hardere (å få fram et ja), men du holder lillemann i buksa/unna det hun sa nei til. Vanskeligere i praksis enn i teorien selvsagt, men ingen har sagt at det skal være lett å være mann. Og selvsagt, alt blir mye lettere hvis du ikke er stupfull selv, uten at det er noen unnskyldning om du er det. Sex'en bli bedre fra begge parter også om de ikke er sanseløst beruset. "Drikk til du bli glad, ikke til du gir blaffen", som det heter. Geir Helt enig! Forresten blir jeg glad hver gang du poster for boxeren er helt nydelig! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg