spot_ Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 Hei, Har nå nettopp satt opp en "New incoming connection" på min windows 7 pc, som jeg bruker som server. Har satt opp min internett ip mot en dns adresse, har pinget denne og den får kontakt med korrekt ip. Har også prøvd kun ip, men får opp denne meldingen. http://bildr.no/view/1325092 Har også åpnet porter til server pcen. Port 1723 og 1701 er åpen. Innstillinger som er satt på telefonen: http://bildr.no/view/1325093 Setter stor pris på om noen kan hjelpe eller har noen tips Fatter ikke hvorfor dette ikke funker Mvh Eqip Lenke til kommentar
Scriptgutten Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 I tillegg til å åpne de TCP-portene må du også ha en router som støtter VPN passthrough. PPTP bruker noe drit som heter "GRE" (blir også kalt protokoll 47) som er en protokoll på lik linje med TCP og UDP, men som igjen er noe annet. Du må se om ruteren din har noen innstillinger for dette, det kan være kalt VPN-, PPTP-, GRE- eller protocol 47 passthrough. Hvis du ikke finner noe av dette, kan du prøve å sette opp DMZ mot IPen til PCen som tar imot PPTP-tilkoblingen. Lenke til kommentar
spot_ Skrevet 26. november 2012 Forfatter Del Skrevet 26. november 2012 I tillegg til å åpne de TCP-portene må du også ha en router som støtter VPN passthrough. PPTP bruker noe drit som heter "GRE" (blir også kalt protokoll 47) som er en protokoll på lik linje med TCP og UDP, men som igjen er noe annet. Du må se om ruteren din har noen innstillinger for dette, det kan være kalt VPN-, PPTP-, GRE- eller protocol 47 passthrough. Hvis du ikke finner noe av dette, kan du prøve å sette opp DMZ mot IPen til PCen som tar imot PPTP-tilkoblingen. Hei, innstillingene på routern ser slik ut. http://bildr.no/view/1327757 alt skal være aktivert. Lenke til kommentar
Scriptgutten Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Jeg vet ikke hvordan det er med Telenors 3G-nett, men på Netcom er det sånn at hvis man bruker standard APN (internet.netcom.no) så blir man tildelt en IP-adresse bak en ISP NAT-ruter (10.x.x.x-adresse). Denne NAT-ruteren gjør at PPTP ikke fungerer, og man må ha en offentlig IP-adresse for å få det til å fungere. På Netcom kan man endre APN på telefonen til "vpn.netcom.no", mens med et kjapt søk ser det ut som at man må endre APN til "internet.public" på telenors 3G-nett. Lenke til kommentar
spot_ Skrevet 28. november 2012 Forfatter Del Skrevet 28. november 2012 (endret) Jeg vet ikke hvordan det er med Telenors 3G-nett, men på Netcom er det sånn at hvis man bruker standard APN (internet.netcom.no) så blir man tildelt en IP-adresse bak en ISP NAT-ruter (10.x.x.x-adresse). Denne NAT-ruteren gjør at PPTP ikke fungerer, og man må ha en offentlig IP-adresse for å få det til å fungere. På Netcom kan man endre APN på telefonen til "vpn.netcom.no", mens med et kjapt søk ser det ut som at man må endre APN til "internet.public" på telenors 3G-nett. Endret på dette, ingen endring. sjekket da til slutt, om port faktisk var åpen, i følge side http://www.yougetsig...ols/open-ports/ Så stemmer ikke dette, se bilde under: http://bildr.no/view/1330082 Håper kanskje du sjønner hva som evt er feil, jeg begynner å tenke litt på om Routern har sluttet å funke. Har en mumble server oppe på port 1337 den har den klart å åpne, men ser ikke ut som alle i den listen er åpen. Mvh eqip Endret 28. november 2012 av eqip Lenke til kommentar
Scriptgutten Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Klarer du å koble til VPN-serveren lokalt fra en maskin hjemme hvis du bruker den interne IP-adressen (192.168.1.120)? eventuelt fra telefonen hvis du kobler på samme nettverk med wifi? Hvis du ikke får koblet til lokalt, så må det være noe feil med oppsettet på VPN-serveren, mens hvis du klarer å koble til lokalt, så må det være noe feil med forwardingen i ruteren som gjør at ingen kommer inn fra utsiden. Jeg ser også det du sier at 1337 er åpen, mens 1723 ikke er det. Få det til å fungere lokalt først, og prøv deretter å sette opp ruteren. Lenke til kommentar
spot_ Skrevet 8. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2012 Ser ut som det er Klarer du å koble til VPN-serveren lokalt fra en maskin hjemme hvis du bruker den interne IP-adressen (192.168.1.120)? eventuelt fra telefonen hvis du kobler på samme nettverk med wifi? Hvis du ikke får koblet til lokalt, så må det være noe feil med oppsettet på VPN-serveren, mens hvis du klarer å koble til lokalt, så må det være noe feil med forwardingen i ruteren som gjør at ingen kommer inn fra utsiden. Jeg ser også det du sier at 1337 er åpen, mens 1723 ikke er det. Få det til å fungere lokalt først, og prøv deretter å sette opp ruteren. Ser ut som det er routern, får jeg får ikke koblet meg til lokalt heller. Så er nok routeren som ikke klarer å åpne portene . Faen assa, tips? Linksys E3000 Lenke til kommentar
Scriptgutten Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 Hvis du ikke får koblet til lokalt, så er det serveren det er noe feil med, og ikke ruteren. Trafikken går nemlig ikke gjennom NATen i ruteren når du kobler til lokalt. Lenke til kommentar
spot_ Skrevet 24. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2012 Hvis du ikke får koblet til lokalt, så er det serveren det er noe feil med, og ikke ruteren. Trafikken går nemlig ikke gjennom NATen i ruteren når du kobler til lokalt. Fant ut løsningen! Forbanna routern klarte ikke å åpne porten skikkelig. Så har nå sendt inn routern for reklamasjon og har en midlertidlig router, og der funker det fjell. Takk for all hjelp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå