Netj Skrevet 16. desember 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. desember 2012 Middag i dag Stekt lotus root med flesk midt suppe av gulrot,kjøttboller og spareribs Har der også lotus root i Norge? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 17. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2012 Hest som pålegg var en referanse til Øystein Sunde , det var ikke ment bokstavlig......jeg bruker mye ironi i min humor Lenke til kommentar
Kalaz Skrevet 17. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 17. desember 2012 (endret) Elsker rett og slett Kina mat (deiligt) Kan b.l.a nevne: Våruller, biff chop suey, biff i peppersaus, ellers noe som innebærer søtsur saus, sånn frityrstekt ting også mer.... Sist jeg spiste kina mat var en sånn digg 3re retters med masse forskjellig godt. Får vel ta en nærmere titt her, kanse jeg kan få litt inspirasjon, bra tråd uansett... Endret 17. desember 2012 av Heinza7 Lenke til kommentar
Netj Skrevet 17. desember 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. desember 2012 Hest som pålegg var en referanse til Øystein Sunde , det var ikke ment bokstavlig......jeg bruker mye ironi i min humor Hva er Øystein Sunde? Noen som pålegg hest der? Jeg også liker ironi, men det er ikke lett å forstå med neppe norsk bakgrunnsinformasjon. Lenke til kommentar
Netj Skrevet 22. desember 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. desember 2012 Hva lagt jeg i dag til middag --Stekt Taro Og så kan bruke potet istendenfor taro her. Først dampe, da steker med litt olje, tredje steker med løk Lenke til kommentar
hean Skrevet 22. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 22. desember 2012 Flott tråd og fint det er noen som vil dele sin matkunnskap. Lurer på noe enkelt... Hvordan lage den røra man dypper masse rart i før man frityrsteker det... for eksempel innbakt svinefile? Lurer også på hvordan man lager noen vanlige kinesiske sauser helt fra grunnen av, for eksempel sursøt saus? Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 22. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 22. desember 2012 Sursøt saus: Ananas, epleeddik, sukker, hvitløk, ingefær, chili, sitron, oystersaus, tomatpuré, vann og fishsaus. Kok i noen minutter og kjør sammen med stavmikser. Jevnes med maizena. Tempura: Isvann, hvetemel, maizena, bakepulver og en halv eggeplomme. 1 Lenke til kommentar
Netj Skrevet 23. desember 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. desember 2012 Liker du bambus? Panda spiser bambus, og så folk i kina spiser bambus Men bare lit bambus --bamboo shot. Det er bamboo med kjøtt. Og det er suppe, bambus med muslinger og Tofu. 4 Lenke til kommentar
Netj Skrevet 23. desember 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. desember 2012 (endret) Hvordan lage den røra man dypper masse rart i før man frityrsteker det... for eksempel innbakt svinefile? Jeg kan forstå det ikke. Endret 23. desember 2012 av JinDoris Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 23. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 23. desember 2012 Dette var spennende. Har selv vært i Kina på reise i ca 6 uker. Veldig mye god mat. Taro er også interessant, husker jeg spiste is laget av taro. Ikke særlig godt. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 23. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 23. desember 2012 Bra tråd Jeg liker veldig godt kinesisk mat, men synes at kinamat er mye bedre i Kina enn på kinarestaurant i Norge. På norsk kinarestaurant bruker de ikke så mye krydder, synes maten der ofte har lite smak. Var i Beijing i sommer og der spiste vi masse god mat. Likte spesielt godt Peking duck, ulike typer dumplings og hot pot med fisk (abbor). Har aldri sett Lotus root i Norge, men smakte det i Kina og det var veldig godt (visste ikke at den het Lotus root før nå). Håper at Lotus root kommer i norske butikker snart Lenke til kommentar
omnomnomnivore Skrevet 23. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 23. desember 2012 Jeg spiste kinesisk mat et par ganger i barndommen. Tror det var Pizza & Kinaexpressen. Kan ikke si inntrykket var så forferdelig bra. Kanskje det som har gjort meg skeptisk. Samt skeptis til hvordan en del restauranter drives i Norge. Holder meg for det meste til 'franchise' steder. De har i det minste litt rutiner. Men jeg skulle gjerne spist ekte kinesisk mat. Hvis noen har tips på gode restauranter i Oslo som serverer autentisk mat og har god karakter ifra mattilsynet tas det imot med stor takk Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 23. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 23. desember 2012 Har noen her smakt Scorpioner? Jeg spiste et par små skorpioner i Wangfujing street - Beijing. Var litt skeptisk, men ønsket å prøve av nysjerrighet. De var tredd på spyd og ble grillet mens jeg så på. Smakte vel egentlig... hmm... litt som chips... Veldig crispy, men lite smak. Kan være de store skorpionene smaker annerledes da (var litt for skeptisk til å prøve de). Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 23. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 23. desember 2012 Jeg spiste kinesisk mat et par ganger i barndommen. Tror det var Pizza & Kinaexpressen. Kan ikke si inntrykket var så forferdelig bra. Kanskje det som har gjort meg skeptisk. Samt skeptis til hvordan en del restauranter drives i Norge. Holder meg for det meste til 'franchise' steder. De har i det minste litt rutiner. Men jeg skulle gjerne spist ekte kinesisk mat. Hvis noen har tips på gode restauranter i Oslo som serverer autentisk mat og har god karakter ifra mattilsynet tas det imot med stor takk Da går du glipp av mye god mat, ikke bare kinesisk. Den gode maten får du ikke hos "kjederestaurantene". At Pizza & Kinaexpressen ikke var helt det store kom vel ikke som en overraskelse? Lenke til kommentar
omnomnomnivore Skrevet 23. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 23. desember 2012 Da går du glipp av mye god mat, ikke bare kinesisk. Den gode maten får du ikke hos "kjederestaurantene". At Pizza & Kinaexpressen ikke var helt det store kom vel ikke som en overraskelse? Pizza & Kina virker dårlig. Men det er mange bra franchiserestauranter og leveringsrestauranter også. Derfor jeg ber om navnet på et bra kinasted i Oslo Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 24. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 24. desember 2012 (endret) Den sursøte sausen du får i butikken i Norge er for sur :/ JinDoris : Han spør hvordan man lager sauen til svinefilet ? Endret 24. desember 2012 av Slettet+9817324 Lenke til kommentar
Netj Skrevet 24. desember 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. desember 2012 Den sursøte sausen du får i butikken i Norge er for sur :/ Det er mulig å lage det selv da ? JinDoris : Han spør hvordan man lager sauen til svinefilet ? Jer er usikkert på det fremdeles... Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 24. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 24. desember 2012 (endret) The Jeg kan forstå det ikke. Batter for frying. 面糊油炸 ? Endret 24. desember 2012 av AllFather Lenke til kommentar
Netj Skrevet 24. desember 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. desember 2012 The Batter for frying. 面糊油炸 ? o Er du kinesisk? Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 24. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 24. desember 2012 Nei :-) Translate.google.com :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå