Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Privat / offentlig tannlege

Fizzle

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er 19 år gammel, og har så langt alltid gått til en offentlig tannhelsetjeneste (gratis til du er 18), og nå lurer jeg kanskje på om jeg skal begynne å gå til en privat tannlege?

Nå er ikke den offentlige tannhelsetjenesten gratis for meg lenger, så da tenker jeg at det kanskje kan være greit å bytte til en privat tannlege?

Jeg sitter liksom med inntrykket av at private tannleger er litt flinkere og litt mer nøyaktig.

Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig med Vidor.

TS: Du må også skille mellom offentlig tannhelsetjeneste i regi av fylket og offentlig tilknyttet privatpraktiserende tannlege.

Det er nemlig ferre "rent" private tannlegger enn hva det er offentlig tilknyttede tannleger. Altså kan du oppsøke "Sentrum tannlegekontor AS" og finne ut at det som voksen er like billig der som hos tannlegen på fylkeshuset. Det er/skal ikke være dårligere kvalitet på fylkets tannleger enn hos den privatpraktiserende, men det er like mange skrekkhistorier i begge ender.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...