Gå til innhold

Countor ROAM

Anbefalte innlegg

Hallo. Vurderer å gå til innkjøp av et countor roam videokamera. skal i hovedsak brukes til å filme ting som skjer i action. idrett og sport..

slik jeg har fortsått det er jo kvaliteten du får i dette kamereat meget bra tatt prisen til betraktning. men har noen spm rundt kameraet som jeg håper noen kan besvare.

Hvordan er det å legge inn materialet til pc, er dette komplisert og trenger man feks firewire? (har mac)

Hvordan er bildekvalitet når du tar foto?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hallo. Vurderer å gå til innkjøp av et countor roam videokamera. skal i hovedsak brukes til å filme ting som skjer i action. idrett og sport..

slik jeg har fortsått det er jo kvaliteten du får i dette kamereat meget bra tatt prisen til betraktning. men har noen spm rundt kameraet som jeg håper noen kan besvare.

Hvordan er det å legge inn materialet til pc, er dette komplisert og trenger man feks firewire? (har mac)

Hvordan er bildekvalitet når du tar foto?

Contour ROAM har så som så bildekvalitet, men som du sier er det et billig kamera, som funker bra. For å overføre bruker man en mini-USB-kabel, eller kobler microSD-kortet rett i en leser (eller adapter, så i en leser).

Bare så det er nevnt har GoPro HeroHD2 (og 3 selvsagt) laangt bedre bildekvalitet enn hva et ROAM kan oppnå. Men til en annen pris.

Hvis du er interessert kan jeg laste opp et test-fotografi i morgen. Jeg har både HD2 og ROAM selv. Har testet disse mot hverandre.

Lenke til kommentar

Nå glemte jeg helt å ta dette bildet jeg snakket om, men jeg lagde en kort sammenlikningsvideo for noen uker siden, bare for å sjekke dette selv. Ganske slående forskjell.

Filmet med en Canon EOS 5D2, GoPro HeroHD2 og Contour ROAM.

Klippene bytter som følger: 5D2 -> HD2 -> ROAM -> HD2 -> 5D2... etc

Filmet i et godt belyst og hvitt rom, allikevel ser man klare og slående forskjeller mellom GoPro og Contour. Canon og selvsagt, men det er en annen klasse kan du si.

Tar bittelitt tid før den kommer i 1080p

Lenke til kommentar

Det følger med USB kabel som brukes til lading og overføring, eller du kan bruke kortleser.

Kameraet kan festes praktisk talt overalt. Det følger med noen plater med dobbelsidig tape som sitter godt på det meste. Det kan også følge med andre typer feste avhengig av modell. Utenom det så kan man improvisere på alle mulige måter. Det kan henge fra alt du kan knytte en tråd i.

Lenke til kommentar

Glimrende! hva om kamereat skulle feks falle ned fra 2 meter høy vegg el lignende. Vil det tåle det, eller er det natta da?

ser veldig praktisk ut. Og tror jeg skal legge litt mer i det, når kvaliteten blir såpass mye bedre enn på roam og.

Hvis det ligger inni beskyttelsesdekselet er ikke 2 meter fall noe problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...