Gå til innhold

Montering av laptop i "Pelicase" koffert

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en stk Pelicase-kopi koffert fra Clas Ohlson, og en stk laptop som skal monteres i denne. Målet er at laptopen skal være beskyttet mot støv og fukt når den er lagret og lukket.

Når maskinen er i bruk skal den primært sett stå som en server, men skjermen skal vise informasjon.

Spørsmålet er hvordan eg monterer maskinen i kofferten, samtidig som det er mulig å åpne og lukke både laptop og koffert. Forslag?

Tanken min var å bruke 90 graders vinkelbeslag som da dekker litt av tastaturet som man da kan lukke skjermen over. Problemet er at eg føler at 3-4 mm tykkelse på godset er litt vel tykt når skjermen skal legges over. Tenkte på denne typen: http://www.clasohlson.com/no/Vinkelbeslag/Pr311693000

Andre forslag? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lime 8 klosser nedi kofferten på hjørnene av pcen slik at den ikke kan flytte seg.

Lime skummgummi i lokket på koffert slik at den overhode ikke kan flytte seg når lokket er lukket.

Evnt også noen halvmyke gummiknotter under selve pcen slik at den også er litt beskyttet mot slag når den oppbevares.

Lenke til kommentar

Beklager, manglende info :)

I lokket skal det monteres litt utstyr, så det kan ikke benyttes til dette. Laptopen skal monteres ca 3-4 cm under kanten på lokket, og eg må altså lage til fester som gjør at den er godt festet i bunnen. I lokket skal det monteres ett ICE modem, en switch og en VHF-radio.

En ting eg kom på nå var å fjerne borrelåsen fra ei standard laptop veske, og montere denne. Kan jo fungere, men eg hadde håpt på en litt mer "idiotsikker" løsning. Utstyret kan måtte brukes i hektiske situasjoner med dårlig belysning. Har lite lyst at laptopen skal bli ødelagt pga litt slurv :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...