AnonymDiskusjon Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Hei! Som tittelen sier, er jeg nå veldig, veldig klar til å flytte ut. Jeg har hatt lyst å flytte ut i to år (er 20 år), og synes det er på høy tid. Litt bakgrunnsinfo. Det er ikke noe vondt ment bak det mot min mor eller stefar eller de andre i huset. Jeg er bare rett og slett lei av å tilpasse meg deres behov og ta hensyn til de. Jeg tar jo selvfølgelig hensyn til de nå, men jeg kjenner jeg blir lei. Jeg tror mamma tenkte at jeg kom til å flytte ut da de kjøpte en ny leilighet i vår. En liten, dog veldig fin, leilighet. Det er veldig lytt, rommet mitt er veldig lite og jeg kan ikke heve stemmen uten at de hører alt jeg sier. For tiden bor jeg på vestlandet, og planen min i snart halvannet år har vært å flytte til Tigerstaden for å studere og fordi det er her jeg har mine fleste venner, i tillegg til kjæreste. Å flytte inn hos kjæresten på dette tidspunktet, og det kommende året, er ikke aktuelt da hun allerede har "samboer" i form av en venninne. Planen var å komme ut i februar, søke fulltidsjobb i Oslo og finne meg en leilighet, enten for meg selv eller i kollektiv/bofellesskap. Det blir nok sistnevnte siden det er det rimeligste. Det eneste problemet jeg føler jeg har er depositum på en evt. leilighet/kollektiv. Jeg ser at DNB NOR har ett lån som heter "Etableringslån - Ung", er det noen som har erfaringer rundt dette? Jeg har ikke funnet tilsvarende lån i andre banker eller lån som er bedre. Jeg er også kunde i DNB NOR. Alt koker i bunn og grunn ned til hva dere på dette forumet synes om min "plan". - Flytte til Oslo - Skaffe meg fulltidsjobb - Bofellesskap - Lån til depositum og evt. en mnds husleie. Jeg prøver selvfølgelig så godt jeg kan å spare av min egen lønn og. Anonym poster: 5154942e6bb12e1aae030144873860e7 Anonym poster: de0b91b92913694d4088adcee215f55b Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 22. november 2012 Forfatter Del Skrevet 22. november 2012 En liten edit; Jeg har bodd hjemmefra fra før, en gang da jeg gikk i 2. klasse på videregående, og en gang på Folkehøgskole. Derfor "på ekte" i emnetittel. Anonym poster: b56f1fc52d169ae6a44c819c4dc4032a Anonym poster: b56f1fc52d169ae6a44c819c4dc4032a Lenke til kommentar
Anvilycus Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 (endret) 1. Jeg anbefaler deg å søke jobb som stasjonær vekter. G4S har ledige stillinger. http://falcknorge.ea...401/7564?iso=no 2. Søk etter leie kamerater. Gutter eller jenter spiller ingen rolle. Finner du ei jente/gutt kan dere dele husleien på 13000-17000 kroner per måned for en leilighet med 2-3 rom, 1 stue, osv. 3. Anbefaler å leie på østkanten i Oslo. Lindeberg, Furuset, Trosterud, Oppsal - osv siden det er billigst her. Vestkanten er dyrt. Ikke lei leiligheter i sentrum av Oslo for du har ikke garantert råd til husleie med jobb som vekter. 4. Ikke lei hybler til 6000 kroner i måneden. Det er ikke verdt det. Endret 22. november 2012 av Anvilycus Lenke til kommentar
OhEasy Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 (endret) 1. Jeg anbefaler deg å søke jobb som stasjonær vekter. G4S har ledige stillinger. http://falcknorge.ea...401/7564?iso=no "PS; Hvis du søker om jobb som vekter/sikkerhetskontrollør må du være klar over at det er et minimumskrav at du har gjennomført og bestått trinn 1 av vekterutdannelse." Bare en liten ´heads up´. Endret 23. november 2012 av Brometheus 1 Lenke til kommentar
Anvilycus Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 (endret) "PS; Hvis du søker om jobb som vekter/sikkerhetskontrollør må du være klar over at det er et minimumskrav at du har gjennomført og bestått trinn 1 av vekterutdannelse." Bare en liten ´heads up´. PS! Du får trinn 1 vekterkurs av firmaet hvis de ansetter deg. Dersom du får jobb som vekter trenger du bare å jobbe 6 måneder. Etter 6 måneder får du gratis vekterkurs del 2 og 3 fra firmaet du jobber for. Ikke bekymre deg for minimumskravet i søknaden. Får du jobb får du gratis vekterkurs. https://tjenester.nav.no/stillinger/stilling?sort=akt&rpp=50&p=13&ID=3747594&l1=62872&rv=al Endret 25. november 2012 av Anvilycus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå