Trollface Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 (endret) Hei Slettet den gamle tråden og lagde en ny, litt mer oversiktlig tråd. Saken er: Jeg skal bytte ut min Audi Chorus M4 originalradio med en Pioneer DEH-X6500 dab spiller, og trenger litt hjelp angående hva jeg trenger av utstyr. (http://www.eikeraudio.no/produkter/detaljer/pioneer-deh-x6500dab/2607/1) Bilde av originalradioen: Og pluggene som sitter i bilen fra før av: (Trur jeg, 99% sikker, bildene er ikke fra min bil). Har så langt kommet fram til at jeg trenger: Verktøy ala disse: http://www.amazon.co...l/dp/B0002BETIG Monteringsstykker: http://www.eikeraudi...di-a6a8/2533/66 Antenneovergang: http://www.eikeraudi...eadapter/853/40 Og så kommer det jeg sliter med, iso overgang. Hva slags type overgang vil jeg trenge for å koble dette? Noe ala http://www.eikeraudi...-system/634/66? Legger med et bilde fra manualen til DEH-X6500 spilleren som jeg fant på nett, der kan dere se hvordan spilleren ser ut på baksiden i forhold til inputs o.l. Dab antenne følger med spilleren har jeg lest, det er vel bare en liten sak man legger sammen med resten av kablene? Har IKKE multifunksjonsratt. Nok en gang takker jeg for all hjelp Edit: Fant ut at jeg ikke kan slette min egen tråd og beklager spammen. Admin må gjerne slette min forrige tråd på bilstereo-underforumet hvis de ønsker. Endret 22. november 2012 av Trollface Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 ER det siste bildet her ang bilens orginale ledningsnett?? Håper i tilfelle at du IKKE har tenkt til å klippe i det? Du må nesten ta ut spilleren din å se hvor mange kontakter du har bak der, for hvis du ikke har orginalforsterker og multiratt, så er det vel bare to vanlige isokontakter der, og da er jo saken grei... Eneste er at du muligens må bytte om på rød og gul 1 Lenke til kommentar
Trollface Skrevet 23. november 2012 Forfatter Del Skrevet 23. november 2012 Det siste bildet er fra manualen til dab spilleren, bare for å vise åssen inputs som er på baksiden av den. Og nei, har ikke tenkt til å klippe i noen kabler. Veit du forresten om noen plasser (gjerne i drammensområdet) det kan være mulig å skaffe sånn verktøy til å dra ut spilleren? Jeg finner de bare på ebay/amazon og lignende. Lenke til kommentar
Trollface Skrevet 23. november 2012 Forfatter Del Skrevet 23. november 2012 Fant de nøklene jeg trenger, henter de om ikke så lenge. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 Hvordan får man spilleren til å vises i instrumentpanelet? ( i LCD senter cluster) Lenke til kommentar
Trollface Skrevet 23. november 2012 Forfatter Del Skrevet 23. november 2012 Hmmmmmmm, har ikke lyd på høyttalerene bak :S Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 Det er fordi det er en Audi- forsterker bak. Du trenger enda en overgang til den. 1 Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 Jeg sa jo at du måtte se hvor mange kontakter det var bak på din orginala spiller FØR du kjøpte deg overgang. Du har da tydlig vis minst 3 kontakter, og da trenger du en overgang med kontakt til orginalforsterkeren også, slik som denne feks: http://transmedia.mystore.no/ds_product_info.php/cPath/1453_1162_1165/products_id/2360 1 Lenke til kommentar
Trollface Skrevet 23. november 2012 Forfatter Del Skrevet 23. november 2012 Det jeg gjorde var å dra ut den originale spilleren med verktøy jeg kjøpte, for så å ta den med til forhandleren for å forhøre meg om hva jeg ville trenge. Tydeligvis stemte ikke dette 100%. Lenke til kommentar
Trollface Skrevet 23. november 2012 Forfatter Del Skrevet 23. november 2012 Kablene i min Audi er helt like som på dette bildet, og etter koblingen min, så er den røde avlange pluggen ikke i bruk. Selgeren mente jeg bare skulle la den være, og ikke bruke den. Er det dette som kan være problemet? Lenke til kommentar
Trollface Skrevet 23. november 2012 Forfatter Del Skrevet 23. november 2012 Når jeg satte inn anlegget i dag brukte jeg den svære røde pluggen til høyre på bildet her, som "går til" den svarte og røde pluggen. Sammen med den iso overgangen som fulgte med spilleren. Koblet den grønne/gule/blå pluggen sammen med den røde på overgangen på bildet. Den røde avlange pluggen på bildet i posten over, som er standard i bilen. Er som sagt ikke i bruk før øyeblikket. Lenke til kommentar
Trollface Skrevet 23. november 2012 Forfatter Del Skrevet 23. november 2012 Måtte forøvrig også bytte om på gul og rød ledning på ISO overgangen som fulgte med spilleren, men dette er visst et kjent "fenomen" på vag biler såvidt jeg har skjønt det. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 Hvis du ser på overgangen jeg linket til, så ser du at den røde fra bilen din vil passe i den, og denne går til orginalforsterkeren baki. Jeg ser ingen gul/blå/grønn på bildet ditt, men det er vel den som ligger i forkant der og ser svart ut.... Disse er i tilfelle for å hente ut linjeutganger fra orginalspilleren. Men ta deg en tur til dem du kjøpte den av, å få en forklaring av dem på hvordan du skal klare å gjøre det med den overgangen du har kjøpt, hehe 1 Lenke til kommentar
Trollface Skrevet 24. november 2012 Forfatter Del Skrevet 24. november 2012 Finner ingen slike adapter på butikker jeg kan dra til i nærheten, ala Torshov og Eiker Audio og lignende, så da bestiller jeg nok den fra transmedia. Regner ikke med at det vil være noe problem og bruke det adapteret sammen med overgangen jeg bruker allerede? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 Finner ingen slike adapter på butikker jeg kan dra til i nærheten, ala Torshov og Eiker Audio og lignende, så da bestiller jeg nok den fra transmedia. Regner ikke med at det vil være noe problem og bruke det adapteret sammen med overgangen jeg bruker allerede? Jeg mener nå at det holder med det adapteret fra transmedia alene, men forklar hele greia for transmedia, så får du all den infoen du måtte trenge Lenke til kommentar
Trollface Skrevet 24. november 2012 Forfatter Del Skrevet 24. november 2012 Da regner jeg med at du mener det holder med adapteret fra transmedia alene, SAMMEN med overgangen som fulgte med spilleren? For da er jeg med deg her, det set ut til å gå fint Bestiller fra transmedia etterpå, takk for all hjelp. Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 Jeg kjøpte min adapter på bilxtra. Lagervare. Koblet til, og vips.. lyd i originale bass og bakdører Lenke til kommentar
Trollface Skrevet 24. november 2012 Forfatter Del Skrevet 24. november 2012 Har bilxtra i nærheten i både Holmestrand/Drammen. Kanskje verdt en titt, er av den utålmodige typen, liker ikke å vente på ting i posten Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 Kan se om jeg finner min. Ble koblet av bilen da jeg monterte bedre anlegg Så kan du jo få den av meg Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 Ja, fant den. Om du vil ha den er det bare å komme til Askim imorgen Send meg en PM om du er interisert Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå