Lizziezia Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Hei Jeg er på jakt etter et nytt kompaktkamera til min far ettersom det han har begynner å svikte i funksjon og skjerm. Kjøpte det for 6-7år siden så det har gjort sitt. Jeg selv har speilrefleks og godt fornøyd med det og har ikke satt meg inn i kompakt-kameraenes verden på lenge, så håper å få noen tips. Min far (pensjonist i år) er overhodet ikke teknisk så det må være enkelt. Han leser ikke bruksanvisning eller gidder å sette seg inn i kameraet selv om jeg viser ham det. Det er glemt dagen etter. Noen "krav": - enkelt å bruke. - lite og kan puttes i lomma. - ta gode bilder. - trenger ikke masse tilleggsfunksjoner - bruksområde: på tur i skog og mark. Håper på gode tips :-) Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Du glemte og nevne pris Det han er ute etter er da altså et kamera som fungerer best mulig i "Auto"? Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Jeg er på jakt etter et nytt kompaktkamera til min far... Nikon 1 J1 Kit m/1 NIKKOR 10-30mm sort m/ 1 NIKKOR 10-30mm VR F3,5-5,6 UTROLIG KOMPAKT OG RASKT SYSTEMKAMERA Så lettvint at du aldri behøver å misse en eneste fotomulighet Ekstremt kjapp autofokus Lite, kjapt, fleksibelt og smart kamera med ett helt nytt objektivsystem fra Nikon. Så kompetent og kompakt at du sannsynligvis aldri vil la den ligge hjemme. 1 900,- Lenke til kommentar
Lizziezia Skrevet 23. november 2012 Forfatter Del Skrevet 23. november 2012 Du glemte og nevne pris Det han er ute etter er da altså et kamera som fungerer best mulig i "Auto"? Ja, full auto er et must for ham. Max 2500 tenker jeg. Nikon 1 J1 Kit m/1 NIKKOR 10-30mm sort m/ 1 NIKKOR 10-30mm VR F3,5-5,6 UTROLIG KOMPAKT OG RASKT SYSTEMKAMERA Så lettvint at du aldri behøver å misse en eneste fotomulighet Ekstremt kjapp autofokus Lite, kjapt, fleksibelt og smart kamera med ett helt nytt objektivsystem fra Nikon. Så kompetent og kompakt at du sannsynligvis aldri vil la den ligge hjemme. 1 900,-. Det så jo bra ut! Må ta en titt på det. Fin pris også :-) Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 Ta en titt på Canon S100 også Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 Støtter forslaget om S100. Kjøpte forgjengeren til svigermor på 70, og hun er veldig fornøyd. Lenke til kommentar
Blondie Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 Moren min er fornøyd med Panasonic Lumix TZ30. Jeg har selv nettopp skaffet meg Canon S100. Det er mer zoom på Panasonicen, og touch skjerm. Jeg synes det er greit å sette fokus på den, og generelt er Panasonicen veldig grei, men jeg liker S100 til canon bedre fordi jeg er mer vant med Canon, synes bildene blir litt bedre, men også det at jeg klarer å utnytte andre innstilinger enn Auto bedre på den. Men min mor som reiser mye og elsker å knipse i auto liker Panasonicen. Hun gikk fra en litt mindre modell opp til TZ30, og er ikke teknisk av seg, men er veldig fornøyd med den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå