Gå til innhold

Trenger hjelp til ny MoteSide..


Anbefalte innlegg

Hei!

Uten noe form for kreativitet eller kunnskap, prøver jeg meg på å lage noen websider.

 

Jeg har laget denne å lurer på om jeg muligens kunne fått litt hjelp av folk som vet hva dem driver med?

 

 

Jeg trenger hjelp til nyhets sider jeg kunne hatt med (eventuelt noen jeg har som ikke burde vært der).

Trenger også hjelp til eventuelle andre design valg og utfordringer.

 

Har ikke laget noen logo enda, men selve oppsettet syntes jeg begynner og bli ganske greit.

 

 

Hva syntes dere om DagensMote.no ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, poenget mitt med denne siden er rett og slett å få samlet en del nyheter fra forskjellige steder inn "under ett tak".

 

Så ja, alt blir henter automatisk via RSS.

 

Jeg har selv NULL peiling, så skrive selv er bare tull :p

 

Har samme "konsept" innen for IT nyheter og tenkte at mote kunne også passet til dette.

 

 

Grunnen til at jeg startet med dette for IT nyheter, er det at jeg var lei av og titte innom 10+ sider flere ganger daglig for å finne nyheter.

Nå kan jeg bare ta en titt innom MerITNytt og få alt presset inn på 3 enkle sider.

 

 

Til DagensMote, vurderer jeg å lage en egen Norsk "tab" med bare "Norske" nyheter.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal jeg bruke din side, som for å være ærlig er ganske stygt designet og har ekstremt dårlig utvalg, fremfor en RSS-leser som Google Reader?

Der står jeg fritt for å velge mitt eget innhold, lese det i mitt eget tempo, og jeg har en app på iPad som kobles mot Google Reader der jeg kan lese artikler offline. Det synkroniseres og jeg vet hva jeg har lest, hva som er nytt, og dersom jeg finner ut at en side er forferdelig dårlig, kan jeg fjerne den.

 

Såvidt jeg ser er forretningsidéen din å skape en nyhetsportal der folk ikke kan velge hva de får opp. Det er en ganske dårlig idé.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg klikket meg inn på nettsiden din nå! Syntes ideen din er grei, den trenger dog litt vidreutvikling. Designet er ikke vanskelig å fikse på, det går hurtig. En regel når det kommer til å lage nettsider er å ALDRI bruke tabeller til å ha bilder i. Bruk heller en div tag (kalt "en") hvor du tar "float: left" og "text-align: left". Sett størelsen i px og bruk samme px på divene under (kalt "to"). Der fyller du også inn med "float: left" og text-align: left" Bildene og teksten du skriver innenfor hver av div "to" tagene vil derfor flyte slik du vil. Med riktige px mål eller % mål hvil du få det samme resultatet. Tabeller brukes kun til tabulære data.

Endret av Boil In Bag
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...