Gå til innhold

Kreatin-inntak

Aleks855

Anbefalte innlegg

Jeg bruker monohydrat, 5g daglig, og har akkurat mottatt et par nye forpakninger.

Det jeg har brukt før er Creapure fra Reflex. Der står det 20g daglig den første uka, og deretter 5g daglig til vanlig.

Nå har jeg fått et par pakker fra Proteinfabrikken, og på deres kreatin (også monohydrat), står det at jeg skal bruke 20g daglig. Punktum. Det står ingenting om oppladningsfase eller slikt.

Hva mener dere? Er det 20g eller 5g som er tingen? Antar det er litt opp til hver enkelt, men en forskjellsfaktor på 4x er litt ekstremt.

På forhånd takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De 20g som det skrives om er nok ment som en oppladningsdose i 5 dager.

Mener du det er feil på etiketten burde du kanskje sende de en mail?

Det er 5g pr dag som gjelder, om det er rent kreatin du har og ikke et produkt med kreatin i seg ++

Bruker du mer vil du holde vann i for eks ansiktet og se noe pløsete ut.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det står at du skal ta 20g til dagen. Samtidig står det at du skal ta 20-40g som ein oppladingsfase, så dei er ikkje heilt konsekvent.

Anbefalt døgndose

20g pr døgn (4 serveringer)

Oppladingsfase

De første 5-7 dagene anbefaler vi at du inntar 5-10g kreatin 4 ganger daglig for å maksimere kreatinlagrene i muskulaturen. Bland gjerne med juice og Carbo Fuel, da smaker det ekstra godt og hjelper til å lagre kreatinet i musklene hurtigere.

Anbefalt bruk etter oppladningsfase

1 målebeger (5g) blandet i et glass juice eller annen karbodrikke 2-4 ganger daglig.

Med mindre innhaldet i boksen har eit forhold 1:4 så forstår eg det ikkje.

5g om dagen er i alle fall nok. Enkelte meiner du får best effekt av å ta det før trening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...