Gå til innhold

Nifse oppringninger fra callcenter?


iak024

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har den siste tiden fått en del nifse oppringninger fra et telefonnummer som ifølge Gule sider tilhører et selskap lokalisert i Mosjøen (jeg lar være å oppgi navnet). Når jeg ser på bedriftsinfoen om dette selskapet, står det "callcentervirksomhet" og "5-10 ansatte."

 

Har prøvd å komme i kontakt med dem, uten å lykkes (har ringt og sendt e-post).

 

Det skumle er at når jeg tar telefonen (hvilket jeg ikke lengre gjør) og sier "hallo," får jeg bare en kort sitllhet, og så legges det på.

Er dette kanskje noen jeg kjenner, som driver gjøn med meg eller plager meg, har jeg så tenkt. Imidlertid kjenner jeg ingen som bor der virksomheten er basert. Men er det slik (og her håper jeg dere kan hjelpe meg) at all "callcentervirksomhet" foregår fra en bestemt lokalitet, eller kan den være spredt rundt om i landet, på ulike personer, f.eks. med hjemmekontor?

Endret av iak024
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Callcentre fungerer på den måten at maskiner automatisk ringer opp numre ut fra en gitt liste, i den hastigheten som den tror at de på callcenteret blir ferdige med forrige oppringing... statistisk sett skal da en kundebehandler være ledig når du svarer.

 

Problemet oppstår når en svarer, og det ikke er noen ledige kundebehandlere til å snakke med den som svarer. Da får man bare stillhet, og hvis ingen kundebehandlere blir ledig i løpet av et par-tre sekunder, brytes kontakten av maskinen.

 

Dette er en uting... spesielt med tanke på eldre folk. Min bestemor var veldig bekymret en periode fordi hun fikk lignende telefoner som deg. Vi fant fort ut at det også var et slikt callcenter, og jeg har også opplevd dette.

Endret av Bergendahl
Lenke til kommentar

Bergendahl er inne på noe, men vil bare presisere hvordan det som oftest fungerer om det er salg det gjelder.

 

De fleste systemer ringer kun ut fra en persons telefonsystem når en er ferdig med samtalen. Men, det ringes ikke bare en, men vanligvis tre-fire, fordi å ringe en og en og ikke få svar på disse er dyrebar tid. Fire stykker blir altså ringt opp, og den første som tar telefonen snakker med salgskonsulenten. De tre andre oppringningene blir da brutt. Dette virker som det mest sannsynlige i din situasjon.

Lenke til kommentar

Tusen takk alle sammen. Dette var virkelig oppklarende!

 

Skal det først være telefonterror, bør det som et minstekrav være med en menneskelig stemme. Ja, Bergendahl: ille for eldre mennesker, og ikke stort bedre for de av oss med smått paranoide tendenser!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...