nybruker1983 Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Jeg lurer om det finnes en metode hvor jeg kan tvinge pc'en å starte fra cd enn harddisk, fordi jeg har ikke tilgang til harddisk, og jeg kan ikke bruke vanlige knapper som esc, f2,10,12 Takker Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Hvilken PC eller hovedkort er det snakk om? Lenke til kommentar
nybruker1983 Skrevet 22. november 2012 Forfatter Del Skrevet 22. november 2012 Det er compaq presario Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke kan bruke F10, F12 eller noen av de knappene med mindre de er ødelagt og ikke virker. På de fleste laptoper kan det nemlig være nettopp F6, F10 eller F12 som brukes for å boote fra CD/DVD disker. Du kan sette CD/DVD drive som første boot i BIOS, er dog ikke helt sikker på hvordan man kommer inn der. Har sett at noen sier F10, andre sier F1, og andre igjen Ctrl+Alt+Esc. Må si jeg synes den siste tast versjonen er litt rar da. Ofte er jo BIOS satt slik at starter ikke PC'en fra hard disken, skal den starte fra neste boot device som ofte er CD/DVD drive. Ganske tydelig at dette ikke skjer i ditt tilfelle. Og det hadde jo vært kjekt å vite hvorfor du ikke har tilgang hard disken. Lenke til kommentar
nybruker1983 Skrevet 24. november 2012 Forfatter Del Skrevet 24. november 2012 Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke kan bruke F10, F12 eller noen av de knappene med mindre de er ødelagt og ikke virker. På de fleste laptoper kan det nemlig være nettopp F6, F10 eller F12 som brukes for å boote fra CD/DVD disker. Du kan sette CD/DVD drive som første boot i BIOS, er dog ikke helt sikker på hvordan man kommer inn der. Har sett at noen sier F10, andre sier F1, og andre igjen Ctrl+Alt+Esc. Må si jeg synes den siste tast versjonen er litt rar da. Ofte er jo BIOS satt slik at starter ikke PC'en fra hard disken, skal den starte fra neste boot device som ofte er CD/DVD drive. Ganske tydelig at dette ikke skjer i ditt tilfelle. Og det hadde jo vært kjekt å vite hvorfor du ikke har tilgang hard disken. Takk for svaret, men maskinen er stasjonær. Og jeg vet om alle de knapper som du snakker og bios, men problemet når maskinen starter så får jeg kun logoen til produsenten og ingen annen reponse fra de forskjellige knapper. Så jeg lurte om du kjenner en metode eller program som jeg kan brenne på cd for å tvinge maskinen å starte fra cd ikke harddisk. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 Det holder med en tråd. Fortsett her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1475036 Spørsmålet her er dessuten feil fokus på problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg