bjornarv Skrevet 12. februar 2002 Del Skrevet 12. februar 2002 Maskinoppsettet mitt er som følger: ABIT KG7-RAID AMD XP 1700 PALIT Daytona GF3 Ti200 128MB 512Mb DDR PC2100 184pin 266MHz cas2.5 Western Digital 40GB HD Problemet mitt er at jeg ikke får installert windows 2000 eller XP på maskinen, mens win98 installasjonen fungerer helt utmerket. Feilmeldingene kommer under selve kopieringen av installasjonsfilene. (Etter page down og F8 for å godta avtale...) "Kan ikke kopiere xxxxx.dll, trykk ESC for å hoppe over filen eller ENTER for å forsøke igjen". Den feiler IKKE på de samme filene hver gang. Men, det er alltid 5-10 filer som ikke blir kopiert. Jeg har forsøkt å installere på samme disken i en annen maskin, uten problemer. Jeg har forsøkt med en annen CD-Rom, men de samme problemene oppstår. Har testet flere ulike versjoner av Win2K, men den samme type feil kommer igjen, det samme gjelder win XP. Jeg har kopiert alle filene over på disk for deretter å kjøre installasjonen direkte fra HD, men uten hell. Forsøkt å kjøre KUN på IDE kontroller 1 (disablet #2 i BIOS), men same old.... Har forsøkt å kjøre installasjonen med et annet skjermkort (ATI Rage Fury), men neida! BIOS versjonen er nå fra 28/01/02 og kjører på Fail-safe defaults. Bytte av IDE kabler er også forsøkt. MEN, de samme problemene oppstår... Som dere sikkert skjønner begynner jeg å bli passe frustrert. Ser samtidig at det er flere andre der ute som har hatt mye problemer med dette hovedkortet, men ikke helt tilsvarende som meg. Noen andre med erfaringer, forslag til BIOS-settings etc? ...eller er det rett og slett RAM'en som spiller meg et puss? Alle tips tas imot! Mvh Bjørnar V Lenke til kommentar
Lajdden Skrevet 12. februar 2002 Del Skrevet 12. februar 2002 Høres ut som om du har problemer med minnet ditt. Sett ned timinga til det laveste mens du innstallerer. Hvis det ikke funker, så må du nok returnere den kjeppen med RAM :| Lenke til kommentar
bjornarv Skrevet 12. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2002 Det er "dessverre" allerede forsøkt... :sad: Det virker som jeg altså må belage meg på nytt minne... Lenke til kommentar
bjornarv Skrevet 13. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2002 Ny RAM løste problemet! Et tips til andre som har kjøpt eller har planer om å kjøpe ABit KG7-RAID hovedkort, IKKE kjøp minnebrikker av typen M-Tec! :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå